Femeia persista

Doamna care se respecta cu adevarat umbla nu cu rujul, nu cu parfumul, ci cu detergentul de vase in geanta. Isi cauta in mod intentionat victime, respectiv cei care nu sunt profesionisti, ca ea, la spalatul vaselor. Intra in restaurant, plina de aplomb, se indreapta tinta catre bucatarie, se uita dispretuitor la vasele dezgustatoare, pline de grasimi si alti dusmani ai poporului, priveste apoi spre bucatarul spalator de vase si abia atunci, dupa ce suspansul devenise insuportabil, scoate din posetuta-i cuprinzatoare, arma exterminatoare: sticla cu lichidul atotputernic, ce actioneaza precum o- spuneti in cor, va rog,- spa-tu-la ra-zuind gra-si-mea. Femeia agent de curatare actioneaza precum un ogar de vanatoare: ea adulmeca mizeria, nu se insala niciodata, descoperind-o oricat de temeinic ar fi ascunsa.

Desigur, eroina absoluta a reclamelor la detergenti este Magda Catone. Si cu greu se va putea gasi vreo inlocuitoare. Este portretul exact, precis, personificarea femeii tipice de la bloc. Se amesteca in vietile tuturor, starneste pasiuni nebune, mistuitoare atunci cand spala rufele cu respectivul produs, amenintand sa duca la ruina intreaga industrie a parfumurilor frantuzesti. De curand, am observat insa ca incepe sa urce pe scara sociala. Pana acum, era prezenta in medii relativ modeste. Acum, dintr-o data, este invitata la citirea unui testament fara sa insemne ca este responsabila cu curatenia. Din contra, pare a fi un fel de ruda indepartata a mortului. Luarea de pozitie la sfarsitul clipului, cand ii lamureste pe ceilalti ca scrie si in ziar ca apa e dura, cu vocea incontestabila a gospodinei trecute prin multe, spulbera insa misterul. Ea este de partea nepoatei parvenite, iar la sfarsit de cea a sotiei aproape pubere a unui mosnegut. Asadar, joaca rolul codoasei, le ajuta pe celelalte sa faca victime in randul gerontologiei. Of, tocmai cand ma temeam ca a fost innobilata, unsa mare burgheza sau mai stiu eu ce.

Citeste si:  De la printesa razboinica la gospodina resemnata

Oricum e mai bine s-o ai in preajma pe Magda Catone decat sa astepti pierduta si dezorientata, ani in sir, coplesita de pete si de alte napaste, ca sa vina matusa din Italia sa te salveze.

Mai avem si alt gen de eroine care populeaza imaginarul feminin. In caz ca v-ati pus vreodata intrebarea de-a dreptul inutila cum sa fericiti o femeie, ei bine, raspunsul il aveti in fata ochilor. E mai clar si mai evident decat va asteptati, avand in acelasi timp rara calitate de a fi invizibil: absorbantele slim. Cu un astfel de cadou, nu aveti cum sa dati gres. Altfel de ce ar dansa ele in fata oglinzii, in zori de zi, proband un numar infinit de modele de chiloti, demonstrand astfel versatilitatea respectivului produs?

Tot reclamele ofera raspunsul la o alta chestiune existentiala. Femeile au mereu impresia ca sunt un fel de marfa rara, cam cum erau puii, salamul si bananele pe vremea lui Ceausescu. De aceea, vor ca barbatii sa se aseze la coada in fata lor. Secretul unui astfel de comert reusit sta in sampon.

Citeste si:  Despre femei, cai albi si turnuri inalte

Cei din industria adverstising au descifrat insa misterul feminin si nu uita nici macar o subspecie a acestei menajerii. Aceasta o include si pe nevasta frustrata, care calca rufe cu o furie apocaliptica. Singura alinare o constituie sucul Frutti Fresh. Pana nu ingurgiteaza licoarea cea galbena, nu-si poate duce la indeplinire mareata misiune, ce-i consuma doar o parte din caloriile depuse, insa cu siguranta ii epuizeaza toti neuronii. Astfel, ea il trimite pe fat-frumosul din dotare in cautarea „nectarului”. Intrarea lui in „palatul” conjugal situat intr-un bloc mizer este conditionata de respectiva bautura, de o consistenta dubioasa, un continut la fel de suspect si o culoare indoielnica.

In plus, nu de putine ori, reclamele la tot felul de miracole cosmetice imi ridica tot felul de probleme pseudo-stiintifice. Poate ca nu stiati, dar exista sampon cu extract de perle, de diamant, sapunuri cu esente de casmir sau de matase. Intr-o vreme, ma intrebam daca nu cumva asta inseamna ca au fiert o biatra capra si au turnat-o apoi in sampon. Dar de ce nu zic esenta de ovina? Cine stie, poate pentru a menaja proverbiala sensibilitate feminina.

Reclamele de la TV nu rateaza insa nici femeia citadina, carierista, angajata mereu in lupta pentru supravietuire in jungla orasului. Cum altfel sa promovezi, cum sa ajungi mereu prima la shopping cand incepe sezonul de reduceri, cum sa sufli partida vecinei de scara, cum sa-i arunci hainele in strada concubinului, cum sa fii produsul trei in unu, mama, sotie si o foarte buna femeie de afaceri, daca tie iti apare o pasune umeda la axila si pe ea paste fericit un porc? Si, nu, nu e un barbat. E doar un porc grasun si impertinent care-i goneste, prin simpla lui prezenta, pe posibilii pretendenti din mijloacele de transport in comun. Ce soarta cruda, nu?

Citeste si:  Femeile si drama de miercuri dupa-amiaza

In principal, dusmanii care stau in calea desavarsirii feminine sunt: ridurile, caderea parului (care dauneaza grav romantismului), petele de tot felul (mobila, obiecte sanitare, lenjerie), problemele de digestie, motiv pentru care barbatul trebuie sa vasleasca mai repede, faptul ca s-ar putea ca alesul inimii sa nu-si doreasca sa ceara in casatorie o dantura, oricat de stralucitoare, de luminoasa ar fi ea.

Desigur, idealul greu de atins este constituit de femeia imbalsamata. In tot felul de ciudatenii: mucus de melc, mucus de albina, placenta, venin de sarpe, sperma de cal verde, (din cand in cand, observabil pe un perete), unghii de gheonoaie, ceara din urechi de purice si cornee de Ochila.

Un lucru e cert: femeia persista.


13 Comentarii
  1. Intradevar, un articol foarte bine scris. Un lucru apreciez, chiar daca e din coltul misoginului(desi as zice ca e un misoginism usor), ca toate sunt adevaruri.Adevaruri care exista…Si mai e ceva..orice reclama fie ea felie de viata sau putin imaginara este exagerata pe ici pe colo si majoritatea reclamelor amintite de tine sunt produse de catre barbati.

  2. femeia..ce creatura ciudata este femeia..nu?.Femeia este si ea om si are nevoile si problemele ei. Dak barbatii nu au menstruatie asta nu inseamna k sunt in masura sa judece de ce in reclama fata repectiva poarta mai multe feluri de chilotei.Sau de ce in reclama respectiva e inarmata cu detergentul mireculos?pt k asta face o femeie..curatenie,copii,si are grija de apectul fizic k sa o placa cealalta creatura pe nume barbatul…k dee..el vrea sani mari si fund bombat,sa aiba de ce apuca ..PT k fara ele le-ar fi mult mai greu barbatilor sa se imparta intre munca, familie si curatenie. Si sa nu mai vorbim de copii..pe aia cine ii mai face?? dak femeia persista este pt faptul k barbatii(care dupa cum a zis si maria )produc majoritatea reclamelor..pt k din sex-simbol ea a ajuns emblema..pt k fara ea un barbat nu poate rezista pt k trebuie sa-si satisfaca \”nevoile\”..Asa cum barbatii au lumea lor,in care critica femeia pt shoppingul ala de 3 zile,si pr botul rujat si tocuile alea kre il excita,asa si femeile incearca sa se faca admirate,placute,bune sotii si gospodine. Tot pentru barbati;)

  3. in sfarsit un articol bun.. pt care nu am cu ce sa ma revoltez.. cred ca singurul articol de a lui Maximus care m-a incantat cu adevarat 😀
    si mie mi se par idioate reclamele enumerate.. insa cred ca tocmai idiotenia personajelor care participa la reclama produsului ne face sa tinem minte acel spot publicitar.. in consecinta memoria actioneaza si atunci cand suntem in supermarket si vedem produsul pe rafturi de cele mai multe ori il alegem.

  4. Toate spoturile publicitare enumerat in articol nu au nimic in comun cu viata reala. Femeia reala e prea departe de imaginea din publicitate. Si cum a mai spus si Maria, din motiv ca sunt facute, in majoritatea lor, de barbati, care sunt foarte departe de lumea in care traiesc femeile.

  5. Din moment ce astfel de reclame \”persista\”, inseamna ca au succes in randul vostru. Publicitatea este o afacere. Daca n-ar avea reactie din partea publicului feminin nu s-ar mai face. Asa ca… tacere si umilinta, va rog…
    Magda Catone, de pilda, nu e la prima aparitie. Din contra, se poate vorbi de un serial. O aparitie singulara ar fi fost poate o greseala, cum deja vorbim de episoade… mai greu. Magda Catone e viitorul vostru. Imbratisati-l si asumati-vi-l de pe acum.

  6. In stransa legatura cu tema articolului, o alta reclama ar fi meritat de mentionat: reclama stupida de la cola/pepsi Light(una din aceste 2 bauturi carbogazoase spalatoare de creiere). Ne este prezentata o fatuca de bani gata(ce naspa de ea!) care haladuie magazinele(doamne shoppingul asta cat de obositor poate fi!) si este pusa in fata unei decizii realmente Cruciale de a alege intre mai multe perechi de pantofi..pe care oricum pana la urma ii cumpara pe toti. Iese saracuta din magazinul proaspat lichidat(de ea) si ispita de vanzatoare mai pune o pereche noua in vitrina…in fine.ideea e ca sloganul stupid al reclamei suna in felul urmator..ceva de genul..\”uneori poate fi chiar dificil sa fii femeie..de asta ai nevoie de un gust light!\”
    Give me a fucking break! femeile muncitoare din romania(in special cele care lucreaza ca niste sclave in confectii sau alte domenii grele si prost platite) chiar sunt sigura ca ar aprecia mesajul reclamei..si adevarul cand iti este mai greu tot ce simti este sa ingurgitezi o porcarie colorata carbogazoasa (aparent fara zahar). Stiu ca nu sunt deloc prima care a comentat aceasta reclama, deloc prima care mai comenteaza ceva despre statutul real al femeii. Oricum felicitari pt articol!

  7. bravo Maximus!in sfarsit ceva bun.si adevarat.reclamele sunt facute si de femei si de barbati dar cele de mai sus sunt chiar ….hai sa spunem bland doar deplasate!articolul este bun,felicitari

  8. O reclama care ma scoate din minti este una la nu stiu ce ferestre, in care un handicapat bate la geam si se repeta obsesiv propozitia \”Bate la fereastra, bate la fereastra\” sau ceva in genul asta. Cat de cretin sa fii sa faci o astfel de reclama? Qfort parca se numeste marca respectiva.

  9. \”Salut domnule castorrrr! ce dinti puternici ai …..\” asta reclama stupida. mai e uan tare de tot la fixativ……\”acum puteti mari puterea…parul meu va rezista\”…in tunelul uluitor al vantului……..si coafura rezisa….intr-adevar rezista! felicitari Maximus…asta da articol tare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.