Femeile, cand se supara, isi flutura parul

Stiinta a progresat mult, nu e nicio indoiala. Numai ca am ajuns sa folosim diferit cuceririle ei inregistrate din ultimele doua secole. Mi-am dat seama de asta urmarind un simplu calup publicitar. Din motive lesne de inteles, majoritatea reclamelor se adreseaza femeilor. Si toate acele produse promit solutii stiintifice, de ultima ora, problemelor femeiesti. Iar acestea se pot incadra in cateva categorii clar definite.

1. Fata femeilor. Ati zice ca e oarecum simplu. Te speli in fiecare zi si asta e. Esti curat si sanatos. Nu-i asa. Cel putin in cazul lor. De asta au casa plina de borcane si borcanele, sticle si sticlute, smacuri, creme, lotiuni. Fiecare geana si fiecare spranceana necesita “ingrijiri speciale”. Cu coenzime, cu extracte de tot felul, de la coada soricelului la turbarea cainelui vanat. Tot ceea ce cercetatorii incearca sa obtina in laboratoare ajunge mai devrem sau mai tarziu pe masuta lor de toaleta. Eu nu cunosteam cuvantul “por” si nici nu eram constient de dramele lui pana sa aud ca porii se inchid sau se deschid, ambele evenimente fiind privite drept tragice in functie de circumstante pe care nu le-am dibuit inca. Si asa exista produse care ba ii inchid, ba ii deschid la loc, supunandu-i unor crunte capricii.
Toate recipientele alea beneficiaza de nume pompoase precum Q10, acizi de tot felul. Pentru ca daca suna stiintific, cumparatoarele nu mai miros escrocheria din spate, pretul ridicat ce este gonflat numai de cheltuieli de marketing, nu si de calitatea dinauntru.

Citeste si:  Lucruri care nu ne plac la voi

Odata rezolvata problema grava, capitala a porilor, oricum vor fi fiind ei, inchisi sau deschisi, urmeaza alte sub-zone. De genul gene. Femeile acorda mare importanta parului de pe corpul lor. Pe unul il urasc de moarte si il smulg, iar pe altul il adora si il intorc, il bibilesc, il ingrijesc si ii canta cantecele de leagan. Totul e haotic. Ideea e: de ce reclamele la vopsea pentru gene sustin ca ai o privire catifelata? Sau seducatoare daca folosesti chestia aia? Ca doar nu isi dau in ochi cu ea? Ma asteptam la un astfel de rezultat de la niste picaturi luate de la oftalmologie, de exemplu.

Prevad ca in viitor femeile vor dori un iris cameleonic. Si atunci sa vedeti metafore prin presa!

2. Intestinele femeilor. Asta e o alta zona cu probleme. Bolul alimentar, constipatiile sunt alte flageluri. Dar nu mai functioneaza remediile din vechime. Ci e nevoie de bifidus si de activii. De tot felul de bacterii, toate menite sa redea supletea burtii feminine care, subit, dupa desertarea intestinelor, incepe sa danseze in mod autonom, separat de restul corpului. Serios va spun: am vazut eu intr-o reclama. La inceput, burta este bine acoperita de material textil. E o burta umila, sfioasa, mai ceva ca o calugarita. E proeminenta, de acord, dar tace chitic. Nu zice nici pas. Desi oarecum voluminoasa, nu dardaie atunci cand purtatoarea ei vorbeste si se plange de ea. De burta, adica. Nici macar nu se incordeaza a indignare. Dupa ce purtatoarea introduce, prin orificiul bucal, urmand caile consfintite de practica si de biologie, un iaurt (care probabil nici nu e din lapte, ci din ceva cu “aroma de lapte), burta se obrazniceste brusc. Ca prin minune, o mana nevazuta smulge vesmantul textil de pe ea, iar aceasta devine provocatoare si desfranata, inoculandu-i idei neortodoxe privitorului inocent. Nu mai e balonata, de acord, dar e oare acesta motiv de aroganta? Ntz, ntz, ascultati la mine ce va spun: reclamele astea raspandesc coruptia morala. Iar femeile sunt, saracele, oricum predispuse prin insasi slabiciunea lor la astfel de acte.

Citeste si:  Mama ta ca sperietoare

3. Parul femeilor. Aici se folosesc concepte pentru dinamismul, mobilitatea, stralucirea, dar in acelasi timp este detestat un proces precum cel de sarcina electrica. Ele fac orice pentru a impiedica un fenomen natural, de altfel. Parul, la fel ca sprancenele, trebuie sa fie catifelat si “imblanzit” de parca ar fi o dihanie salbatica. Iar in sprijinul celulelor moarte de pe scalp, vin elemente precum perlele si casmirul. Desi eu n-am vazut scoici pe capul niciuneia si nici par pufos. Cert este ca barbatii fac coada in fata celeia cu parul umflat, alegand s-o evite pe cea cu parul mai umil si mai modest.

Si am mai observat ceva. Stiti scenele acelea de cearta? Hai, ca suntem oameni maturi, nu puteti pretinde ca nu v-ati certat niciodata cu o femeie. Ei, in punctul culminant, cand ea simte ca a spus tot ce avea de zis si ca ceva mai greu de atat nu mai poate fi aruncat de partea ei a baricadei, ei, chiar atunci, in momentul suprem, un fel de orgasm al scandalului – daca putem zice astfel – ea se ridica (daca sta jos) si isi impinge, cu o miscare seceratoare a mainii, parul intr-un anume fel, din fata in spate. Cunoasteti gestul. Ce inseamna asta daca nu semnarea, punctul final, pus unei declaratii de razboi? In lipsa unei manusi pe care s-o arunce, isi flutura parul ori cu mana, ori cu o zgaltaiala a propriului capsor.

Citeste si:  Nu intoarce vantul pomul, cum intoarce c**va omul!

Luand in considerare acest gen de situatii, este limpede faptul ca parul joaca un rol capital in viata femeii. Caci fara par, le lipseste prestanta. De aceea, nu stiu daca ati observat, dar femeile cu parul scurt sunt, cumva, mult mai pasnice. Ele evita scandalul tocmai pentru ca stiu ca, la o adica, le lipseste un instrument primordial. De aceea cand le auziti lamentandu-se – si o fac extrem de des – “Aoleu, cine m-a pus sa ma tund? Nu mai fac asta in viata mea!” sau – poate si mai frecvent – “De abia astept sa-mi creasca parul la loc! De ce nu mai creste odata!”, ele nu plang neaparat din ratiuni estetice. Ci pentru ca se trezesc lipsite de arme. Cum sa mai dea ele acea nota absolut necesara de dramatism unui conflict cu noi fara fluturarea din par? E ca si cum ai cere unui om lipsit de maini sa gesticuleze.


24 Comentarii
  1. Nu stiu ce sa zic, eu cand ma supar cade tencuiala din jurul usii, eventual geamul usii, depinde acum care usa este, si flutura tablourile de pe hol. Sincera sa fiu nici prea mult par nu am asa ca…trantesc usa mai tare 😀
    Foarte soft articolul tau 🙂

  2. Sorry, dar articolul tau nu e bine incadrat la aceasta rubrica, deoarece tu de fapt vorbesti despre niste reclame. Iar reclamele, dupa cum se stie, sunt facute de barbati. Barbatii sunt creativi, copywriteri, art directori etc., ei iau premii pe la Golden Drum si Effie Awards, deci ei au inventat aceste tampenii aberante pe care, pe buna dreptate, le critici.

  3. 1. Elesne de stiut ca oamenii au mai evoluat de la Adam si Eva incoace iar apa si sapunul nu mai ajung pt. a lupta cu poluarea , imbatranirea si mai ales cu standardele de frumusete care se impun cumva , fie ca femeile vor sau nu. macuri , lotiuni , potiuni se foloseau si acum cateva secole pt intretinerea sanatatii corporale . Si sunt unisex. Daca nu stii , romanii si egiptenii se epilau ca sa evite unele inconveniente legate de parul inutil de pe corp , cum ar fi raspandirea unor bacterii si evidet pt. frumusete . Tie ti-ar placea sa vezi numai persoane paroase , cu puncte ngre si cu pielea grasa sau dura ca o foaie de glaspapir? Ca frumusetea e data de la mama natura e una dar un om , atat femeie sau barbat nu e bine sa se multumeasca ca asta inseamna totul. Ce tu nu te razi , nu te dai cu crema gilette sau nu stiu de care sa nu-ti irite pielea , cu apa de colonie? cu deodorant si uneori cu parfum ca sa fi prezentabil? Femele considera ca e de bun simt sa arate bine si sa se pastreze tinere si frumoase pt cat mai mult timp si companiile care produc acele \’\’smacuri\’\’ o stiu si profita , fac reclama si exagereaza anumite calitati ale sustantelor continute in acele produse. Altfel n-ar mai vinde si femeile ar fi lipsite de \’\’trucurile\’\’ care le fac sa arate fermecatoare…

    2. Reclamele care pun in evidentza digestia femeilor se raporteaza la alimentatie in primul rand si apoi la frumusete. Dar ca reclama sa fie mai digerabila pt consumatori atat femei cat si barbati e bine sa se discute intr-un mod atragator o chestiune care tine de \’\’cacare\’\’ pana la urma si eventual despre avantajele unei cacari eficiente. Ar fi bine sa arate si barbati burtosi care se potolesc cu berea si o dau pe iaurt activia dar nu ar mai fi convingatoare reclama si ar discrimina consumul de bere unde se face multa reclama cu barbati veseli si petrecareti care beau de se umfla dar fara sa capete burta . Asta nu-ti ridica intrebari? Societatea e obisnuita sa vada anumite obiceiuri in raport cu sexualitatea subiectilor asa ca femeile \’\’balonate\’\’ si barbatii \’\’burtosi\’\’ nu sunt complementari cu alimentatia si defecatia. Se deturneaza atentia de la aceste chestini delicate precum colita , constipatia , flatulentza samd la chestiuni care tin de aspectul fizic , bilogic al individului. Si ia aminte ca sunt si reclame la medicamente pt prostata care au acelasi stil. Ni se arata barbati cuun anumit discomfort , greoi , balonati care dupa ce folosesc \’\’produsul\’\’ minune se afiseaza ca fiind in \’\’forma maxima\’\’. Si asta e valabil si pt reclamele cu barbati cu afectiuni digestive , \’\’mancarimea piciorului\’\’ , afectiuni urinare ..samd. E vb. de marketing … Daca reclamele la iaurt si creme te desgusta cand e vb. de femei cum este atunci cand vezi reclame la tampoane si absorbante unde se evidentiaza si mai mult \’\’feminitatea\’\’ unor chestiuni atat de deranjante si totusi atat de tipice femeilor totodata si totodata firesti.

    3. Parul este semn de sanatate si vitalitate si in anumite mituri simbol al fertilittati si al virilitati in cazul lui Samson.. Femeile cu un par bogat , umflat , lucios si matasos sunt l mare trecere pt ca denota tinerete , voluptate si sexualitate desigur cu unele implicatii , subtile , ce e drept ca sunt emblemele unei naturi dezlantuite si salbatice. In unele mituri , basme , romane femeile cu parul lung si zburatacit trec drept vrajitoare sau drept posedate de demoni. Dar lucrurile astea nu trebuiesc luate ad literam. Sunt si femei chele care au multa personalitate sau femei baietoase cu tunsori obraznice si \’\’zburile\’\’ care pot sa te duca cu gandul tot la \’\’salbaticiuni\’\’ fie ca fac sau nu gesturi care te irita . Nu cred ca e cazul sa te mai iei inutil de ceva pe care si tu in mod inevitabil ai facut in prezentza unei femei. Adica : ai trecut mana prin par , te-ai scarpinat in cap , ti-ai ciufulit parul sau l-ai dat pe spate …ti se pare absolut imposibil? Daca esti chel tot ce se poate desi citind acest articol cred ca \’\’saracia unor podoabe\’\’ e un fapt care te deranjeaza mai mult pe tine , la modul cat se poate de \’\’intim\’\’

  4. \’\’Ideea e: de ce reclamele la vopsea pentru gene sustin ca ai o privire catifelata? Sau seducatoare daca folosesti chestia aia? Ca doar nu isi dau in ochi cu ea? Ma asteptam la un astfel de rezultat de la niste picaturi luate de la oftalmologie, de exemplu.

    Prevad ca in viitor femeile vor dori un iris cameleonic. Si atunci sa vedeti metafore prin presa!\’\’

    Cum in viitor ? in prezent pt ca \’\’rimmelul minune\’\’ e responsabil si de privirea cameleonica in aceeasi masura cum e responsabil de cea \’\’catifelata\’\’. Unii ochi au irisuri cu diferite nuante care se preschimba in functie de lumina , umbre , stare de spirit , vestimentatie iar un machiaj corespunzator pune in evidentza acest efect deosebit al ochilor. Daca sunt si gene pe masura e complet naucitor . Dar uneori genele nu sunt atat de lungi , dese si intoarse incat sa dea nastere la metafore in mod natural . Asa ca rimmelul intra in scena sa completeze calitatea ochilor si frumusetea unei priviri care te hipnotizeaza sau te mangaie . Genele lungi , intoarse , dese creaza un efect de mister si de profunzime ..de unde apare \’\’privirea catifelata\’\’. E la mintea cocosului. Si da , si reclamele la picaturi de ochi fuctioneaza la fel . Stii doar ca e si reclama aia la Visine care punea accentul si pe ochi \’\’limpezi \’\’ si captivanti…era cam acelasi mesaj . Asa ca oamenii nu confunda lucrurile . Se stie ca femeile nu or sa se dea cu rimmelul in ochi ca sa aiba privirea catifelata si cu picaturile pe gene ca sa le defineasca mai bine. Iar metonimia e tot o figura de stil care seamna cu metafora doar ca denota partea pt intreg in timp ce metafora arata intregul in deplinatatea lui pt cei care ii inteleg sensul. Tu sper ca l-ai inteles …

  5. :)))) pe buna dreptate, mimoza vesela! ne ai obisnuit cu articole mai hard si mai strigatoare la cer maximus, mare mi e mirarea sa citesc un articol de al tau in care sa nu jignesti femeia si obiceiurile ei in cel mai crunt mod cu putinta…ce ai patit?

  6. Mai bine folositi produse carora nu li se face reclama la tv, astfel barbatul care vede borcanele si altele nu vor mai asocia produsul cu reclama si nu vor mai fi oripilati (unii din ei ) … :)) m-a amuzat copios articolul …

  7. Stimata mimoza….vesela:)
    nu stiu daca are cineva nevoie de biletul tau perfect valabil….
    Doar ca te legi degeaba de comentariile facute de ad infinitum….care sunt de bun simt, si chiar pe intelesul oricui…
    (poate partea cu metaforele si metonimia sa nu o inteleaga toata lumea…:D(
    Eu personal, chiar i-as multumi pentru rabdarea de care a dat dovada ca sa aduca argumente in destabilizarea expunerii facute de autorul articolului!

    Daca am fi mai putin orientati spre ironii si am vedea evidenta lucrurilor, cu siguranta am fi mai buni..si implicit, mai senini:)

    o zi minunata, tuturor!!!

  8. Mimozicilooooooooorrrr (si aici nu vb de \”mimoza vesela\” ci de andra, kiki, ad infinitum), terminati cu vaicareala. Aveti o asa incisivitate sa il atacati pe Maximus sau pe alte comentatoare ca mai aveti putin si ajungeti la mine, prin monitor, cu caninii. Scutiti-ma, de ce nu recunoasteti niciuna cu aceeasi tarie ca daca v-ar lasa careva fara strop de crema sau fard, v-ati simti mai golase si decat puiul abia scos din ou? Va place la nebunie sa va bateti cu pumnii in piept de cat de feminine sunteti si de gingase, dar cand un mascul care stie printre ce femei e obligat sa isi traga duhul zi de zi, va ataca…va fluturati genele in genul \”Cum?! EU?!?!?!?!\” si va aruncati parul mandre ca o arma suprema, vorba lui Maximus. Treceti de impletiti niste botoshei sau cumparati-va niste dildo-uri, poate va mai calmati nitzelush.

  9. mmmda, articolul asta nu e asa misto, nu prea are haz. din pacate, da, suntem sclavele multor creme si alte produse de ingrijire pentru ca ceea ce mancam si ceea ce respiram si suportam zi de zi ne afecteaza in diferite feluri. nu prea e fitza feminina, fatza chiar imbatraneste prematur, digestia chiar nu se mai face de la atata mancare imbogatita cu Euri, conservanti, antidaunatori. prin urmare…nu prea e haios, sunt de-ale vietii. Cat despre fluturarea parului…n-am observat! am observat ca se trag tare de par domnisoarele aprinse in dispute mai …importante!

  10. Erica, tu nu te-ai dat cu nicio crema in viata ta, draga? Daca nu, mi-e mila de tine pentru cum o sa arati mai incolo. Sau poate esti genul ala de femeie-barbat care se imbraca in training si nu se machiaza niciodata. Hai pa, ma duc sa-mi pun o masca si nu mi-e rusine cu asta.

  11. pt Mimoza vesela

    dau si eu un bilet pt cine face sinteza articolului impricinat , eu am format o parere care e drept , a ocupat ceva spatiu dar e destul de clara

    pt andra

    multumesc pt apreciere si intelegere

    pt Erica

    Eu nu am sustinut ca as fi feminina sau speciala , cum nu am sustinut ca folosesc cosmetice , ca mananc activia , ca am parul lung sau scurt. Am discutat o problema si cred ca am facut-o destul de obiectiv..

  12. @Infinita: Ai simtul umorului unui sobolan de laborator. Sau ar trebui sa spun ca mi-ai provocat un ras involuntar?

    Rog a se face analiza stilistica a afirmatiilor si supozitiilor lansate mai sus.

  13. @ kiki: Iubita mea cu ochii ca-cafeaua, tin sa-ti precizez ca am creme dupa cum urmeaza: una pentru nas, una pentru ochi, una pentru buze, una pentru corp, una pentru sani. Acum hai sa-ti zic partea cu adevarat interesanta: LE MAI SI FOLOSESC. PE MINE! Ma ung toata cu creme, ma machiez, ma urc pe tocuri zi de zi pentru ca lucrez intr-un cadru high-class, merg la sala, la salon sa imi fac parul. Deci nu imi explica tu mie de creme si ingrijire ca s-ar putea ca in 5 minute de povesti pe marginea cosmeticelor sa incepi sa dai in balbaiala. Diferenta e alta: eu nu ma bat cu pumnii in piept si nici nu imi flutur parul ca pe un pumnal ca sa ma dau cea mai mare si mai tare din parcare. Now…understood?

  14. pt Maximus catre infinita

    Wow , misoginul se adreseaza persoanei mele. Cat privilegiu imi aloc cu aceasta ocazie. …
    Daca nu ti-a facut placere articolul meu si te-am enervat \’\’involuntar\’\’ te poti descarca …tot involuntar , plangand sau exteriorizandu-ti furia . Nu ma deranjeaza , si nu , nu sunt sobolan de laborator , sunt sobolan salbatic …

  15. tot pt maximus ..

    \’\’Rog a se face analiza stilistica a afirmatiilor si supozitiilor lansate mai sus.\’\’

    Te invit sa-mi faci analiza gramaticala, ortografia afirmatiilor de mai sus pt ca acolo e mai evident ca gresec si recunosc ca scrisul meu la calculator incalca unele reguli de exprimare corecta daca e sa fiu auto-critica . Din punct de vedere semantic cred ca sunt ok. Tu insa nu esti, ha !!

  16. adevarul e ca pe tema asta ma asteptam la un articol mai agresiv un pic, dar e ok, m-au distrat in schimb comentariile. ce oameni! ador ideia \”coltul misoginului\” intr-un loc adresat femeilor.
    oricum , fetelor, maxim are dreptate, e o chestie cu parul nostru, dar a uitat sa mentioneze ( nu cred ca nu a observat) ca parul are mai multe intrebuintari si nu intra in schema doar cand ne enervam, are rol si cand flirtam si cand suntem obosite sau suparate, fericite, aiurite sau orice alta stare de spirit. dupa felul in care isi poarta o femeie parul ai putea sa iti dai seama in mare de cum se simte.
    oricum, gg maxim draga

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.