fbpx

Cumperi lucruri de care nu ai nevoie?

Cumparatorii sunt studiati in ultima vreme atat de mult incat mai au un pic si vor fi transformati in soareci de laborator. Aceste studii au avut la rezultat moduri in care advertiserii pot influenta emotiile consumatorilor astfel incat sa le creeze un sentiment de nesiguranta si sa-i pacaleasca in a cumpara lucruri de care n-au nevoie si pe care nici nu le vor.

Stiti carucioarele acelea imense de la intrarea in orice supermarket? Odata ce ai cumparat lucrul dupa care venisei la supermarket, este aproape imposibil sa nu ii gasesti companioni – pentru ca spatiul acela liber ramas in carucior pur si simplu implora sa fie umplut. Si pana la urma, trebuie sa mai gasesti ceva de cumparat, nu?

Citeste si:  Un text despre Craciun. Fara "Ho-ho-ho!"

Cumperi una, primesti enspe gratis! Si pe asta o stiti, nu? E printre preferatele retailerilor. Nu este nici o diferenta intre 1 leu fiecare produs si 4 lei cele patru, cu exceptia faptului ca s-ar putea sa ai cu 3 produse mai mult decat vroiai. Chiar si atunci cand este mai ieftin sa cumperi „la pachet”, nu insemna ca trebuie sa o si faci. Chiar ai nevoie de 1000 de umerase pentru haine acasa?

In ultima vreme, ingeniozitatea pacalelilor a atins cote maxime. Magazinele au inceput sa fie construite si amenajate in asa fel incat, odata intrat, sa treci prin toate etajele si camarutele magazinului. Cel mai bun exemplu in acest sens cred ca este IKEA. V-ati dus vreodata sa cumparati o rama foto si ati constatat ca trebuie sa parcurgeti tot magazinul si depozitul pentru ea?!

Tuturor ne place sa ajungem acasa gandindu-ne ca produsele cumparate au fost un chilipir. Dar in timp ce vanzatorii din magazinele de haine sunt obsedati cu impaturirea fiecarui pulover la dunga dupa fiecare client, in altele ei sunt platiti sa faca acea vitrina sa arate dezordonat – dand astfel impresia potentialului cumparator ca si altii inaintea lui au considerat acea marfa un chilipir.

Citeste si:  Urzeala generatiilor. Fiecare varsta cu revolta ei

O alta tactica imbietoare este cea a mostrelor gratuite si… sa nu uitam de copii. Producatorii supun copiii unei publicitati foarte agresive in media astfel incat cei mici in mod sigur vor cauta produsele la care au fost expusi. In magazine, lucrurile colorate, amuzante si stralucitoare sunt puse exact la inaltimea lor, iar parintii vor cumpara impulsiv.

Eu stiu sigur ca fac parte din categoria oamenilor „pacaliti” in momentul in care ajung acasa cu doua sacose pline de lucruri inutile desi plecasem dupa o periuta de dinti… Dar oare pana la ce extrema va merge chestia asta din partea celor care incearca sa ne vanda produse?

4 Comentarii
  1. Sunt convinsa ca imaginatia nu are limite. Si eu sunt dintre cele care cumpara tot felul de lucruri doar pentru ca mai e loc in carucior. recunosc ca incerc sa ma vindec:)

  2. exista oameni care au situatie materiala mai buna decat ar trebui care castiga bani foarte usor si se plictisesc iar prin cumparaturi inutile gasesc fericirea temporara ,iar alta categorie de oameni ar mai fi cei care muncesc mult nu au timp de plimbari afectiune din partea unei sau unui partener de viata si singura modalitate de a deveni fericit este super marketul

  3. poi fac si ei ce pot…mai ales ca in romania societatea de consum nu este asa mare ca in alte tari pt ca oamenii nu au bani. De aceea comerciantii fac tot ce pot pt a-si atrage clientii:)

Lasă un răspuns la Pucky Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.