Englezi, dati iama: avem romance de vanzare! Ieftine si bune!

Half of our women look like Kate. The other half, like her sister.

Este unul din lucrurile cu care ne mandrim in cadrul campaniei organizate de cei de la Gandul, ziar pretins “quality”. Una dintre atractiile “turistice” cu care incercam sa-i momim pe englezi “Why don’t you come over?” – ii intreaba realizatorii campaniei in pura ospitalitate romaneasca. Ati auzit probabil ca britanicii, prin vocile ziarelor de scandal mai ales, sunt ingroziti de valul de romani care ar putea sa-i invadeze dupa ridicarea restrictiilor de pe piata muncii incepand cu 1 ianurarie 2014. Le e teama de infractionalitate, le e teama ca le vom lua joburile sau, din contra, vom apela la ajutoarele lor sociale. Cat de intemeiate sunt temerile lor nu discut aici. Cert e ca am ripostat (si) laudandu-ne cu nurii romancelor.

Trec peste faptul ca cei de la Institutul Parhon sustin ca 30 la suta dintre romancele adulte sunt obeze, iar trendul este in plina ascensiune. Da, s-a cam dus mitul romancelor silfide odata ce prima generatie fast-food (adica cei care au crescut dupa ’90) a ajuns la varsta maturitatii. Si declar iarasi ca ma simt, ca romanca, prostituata de media.

Citeste si:  Razboiul anti-Olivia Steer e despre egalitatea cateilor care nu ne plac

Ne plangem ca altii ne rezuma tara la cateva clisee. Dracula, Ceausescu, Nadia Comaneci. Ne deranjeaza schematismul viziunii lor desi practicam acelasi sport cand vine vorba de alte natii. Francezii sunt sclifositi si aroganti si mananca melci, iac!, americanii sunt prosti si n-au cultura generala, ungurii ne vor Ardealul, rusii sunt betivi etc. Ironic e insa faptul ca noi insine ne prezentam prin clisee. Cel cu frumusetea romancelor e printre cele mai iritante si cel mai frecvent cantat in ultimii ani.

Oricine ne-ar calca tara, de la fotbalisti, la cantareti si oameni de afaceri, e intrebat inca de la aeroport “Si? Cum vi se par romancele noastre?”, nelipsind nici mustacitul aferent. Tin minte raspunsul unui spaniol care abia aterizase in Bucuresti “Nu stiu, nu le-am incercat inca”. Acum, intrebarea ivita din lipsa de imaginatie a unor reporteri s-a transformat in branding in cadrul campaniei “Why don’t you come over?”. Astept ca actualul ministru al turismului sa transforme frunza Elenei Udrea in frunza-tanga a Evei romanizate.

Citeste si:  De ce m-as casatori cu un robot

Azi, am citit ca in Parlamentul Britanic, in cadrul Comisiei de Afaceri Interne, a fost abordat subiectul impactului migratiei romanesti si bulgaresti. Cu aceasta ocazie au fost audiati si ambasadorii celor doua state. Al nostru, intrebat de un laburist zambaret cu privire la impactul campaniei Gandul, pe fundalul rasetelor celorlalti parlamentari (“Au spus pe site-ul lor ca jumatate dintre femeile din Romania arata precum Kate Middleton, iar cealalta jumatate arata precum sora ei”), a raspuns: “Da, este un articol publicat de presa din Romania, care a avut foarte mare succes. Asa este, avem femei foarte frumoase….”.

Tot cei de la Gandul au lansat un site de couch-surfing pentru britanici. Le punem la dispozitie si canapelele. Asta nu e ceva de mirare sau blamabil, couch-surfingul este o modalitate de cazare din ce in ce mai populara peste tot. Pe langa site-ul prin care romanii ofera cazare gratuita britanicilor, s-a lansat si un altul pentru joburi. Din pacate, frumusetea localnicelor nu a fost destul de convingatoare in acest caz. Uimitor, dar cand vine vorba de mutat si muncit in Romania, nurii nu mai sclipesc la fel de atractiv. Doar doi britanici au fost inregistrati ca dornici de munca aici. Si sa vezi curiozitate: desi romanii sunt convinsi ca britanicele sunt printre cele mai urate europene, tot se muta acolo!

Citeste si:  Ne dati voie sa devenim mamici???

Uneori ma intreb daca nu cumva unii isi imagineaza ca aici avem un concurs de miss perpetuu. Asta ca sa fiu amabila. Daca n-as fi, as spune ca Romania este promovata ca un imens Red Light District. Fetele noastre, romancele noastre, veniti, poftiti, infruptati-va. Merg bine cu berea accesibila (un alt slogan face referire la pretul scazut la bere. Mai exista insa unul care spune ca, pentru noi, ce are sub 40 la suta alcool nu e… alcool). Femei frumoase, calde si… ieftine. Nu suntem departe de site-urile rusesti si ucrainiene care fac trafic de… mirese pentru americanii instariti, satui de feministele de acasa si dornici de ceva obedienta tanara, abia trecuta de varsta majoratului, din est.


3 Comentarii
  1. Am vazut acum o si sau doua, o stire cu Radu Mazare (acest proxenet cu functii inalte) ca la Constanta or sa fie 3 curse pe saptamana pana si de la Istambul, ca turcii, care sunt bogati, nu au voie in tara lor la cluburi de streptease si ca ii aduce la Mamaia…
    Spunea asta intre 2 parasute, gemene.

    Nu sunt de acord cu imaginea asta a Romaniei si nu inteleg de ce la porcariile alea de defilari de la Mamaia se strang taranii ca la urs, fac poze si sunt fericiti.

    Nu, nu vreau ca sora-mea sa fie frumoasa precum Kate sau ca sora-sa lui Kate (cu care nu am nimic, imi sunt amandoua indiferente), vreau sa fie frumoasa precum e ea si atat.

    Nu vreau sa ma duc in anglia si nici sa vina englezii aici ca sa bip bip.

  2. Fara atenta-i indrumare tabaru pe bietii profesorasi care pentru un ban in plus se angajasera la referndum sa supravegheze.

    Nu inteleg constantenii, nu inteleg romanii si de fapt, nu pe toti romanii nu-i inteleg. Pe aia care au minte spre deloc, ii inteleg. Ratiunea lor se opreste la usa frigiderului si dantela de la mareginea asternutului de pat.

    Pe restul, acei INTELECTUALI de la Gandul nu i-am inteles. Ca si ideea, campania mi-a placut. Ce au pus in ea, mai putin! Macar o Delta Dunarii de vedeam, sa mearga acolo turistii straini, nu ghertoii de la noi, n-am vazut! Poate n-am vazut eu!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.