fbpx

Garcea a inceput sa prezinte stirile

Ca suntem un popor care nu se hraneste numai cu paine, ci si cu circ, mult circ, cantitati incomensurabile de circ – stiam de mult. Nu credeam ca prin asta suntem substantial diferiti de alte popoare asa ca stateam oarecum linistita. Oriunde in lume, tabloidul si lumea tabloidizata vand enorm, monstruos. Viata secatuita de viata reclama mereu sange proaspat prin transfuziile barfei si ale zvonurilor. Comentariul, speculatiile, „analizele” au devenit parte a micului dejun, consumate cu mai multa religiozitate decat cerealele integrale.

Marturisesc ca pentru mine, asta n-a constituit o mare problema. Adica sigur, ma incruntam cand vedeam pensionari cerand „Libertatea”, „Cancan”, „Click” la chioscul de ziare, dar incruntarea imi trecea repede. De la ei aveam asteptari mai mari decat de la studentele de la Titu Maiorescu. Ca orice om normal, imi descoperisem propriile oaze de la care ma adapam zilnic. Oaze in presa scrisa, oaze la televiziuni, oaze internautice. De curand insa, constat cu ingrijorare ca, cel putin in ceea ce priveste tv-ul si internetul, pasunile mi-au fost contaminate. Nu ca ar fi fost tot timpul pure si nici ca ar fi curs pe acolo apa curata, de cristal. Sa zicem ca aveau insa un grad de poluare suportabil. Dupa propriile-mi standarde si sensibilitati, desigur subiective.

Citeste si:  Brandurile si romanii: profitul trece, obiceiurile raman (II)

Acum insa buletinul de stiri de la Realitatea incepe cu stiri despre divortul sotilor Columbeanu. Nu, n-am sa folosesc numele cu care-i alinta presa tabloida, dar si vecinele pensionare, intr-o tendinta de semi-familiarizare, semi-ironie jenanta si deja tocita prin uzul mult prea indelungat. Si stau si ma mir. Din cate stiu, Irinel Columbeanu nu este om politic. Ci doar afacerist. Nu detine nici functii publice. Asa ca nu vad de ce cei de la redactia unui canal de stiri presupun ca privitorii Realitatea sunt interesati de rufele murdare ale familiei Columbeanu. Si lucrurile nu se opresc aici.

Dornici probabil sa atinga cifrele de audienta ale unui Maruta, ziaristii de la Realitatea par sa uite carei categorii de public i se adreseaza. Ma simt confundata cu o cucoana care pune muraturi si face frecvente greseli de limba. Cu o fatuca ce-si petrece serile, dupa ce se termina Maruta sau Acces direct, spargand seminte in fata blocului. Si, drept urmare, ma simt jignita.

Si acesta nu este singurul aspect neplacut, ca sa folosesc un eufemism. Am mai observat de la o vreme ca mediile din care provin invitatii la emisiunile aceleiasi televiziuni s-au schimbat vizibil, in sensul unei coloraturi mai puternice. Iar asta de cateva luni incoace. Nu mica mi-a fost mirarea sa-l vad pe unul dintre membrii formatiei HI Q acum cateva luni dandu-si cu parerea in cazul unor abuzuri asupra unui minor, daca memoria nu ma insala. In alta seara, Mugur Mihaescu de la Vacanta Mare avea si dumnealui ceva de spus in niste chestiuni economice destul de complexe.

Citeste si:  Riscul de a vorbi despre mai mult de un om

Spuneti-mi si mie, dragi domni de la Realitatea tv, ce anume ii califica pe cantaret sau pe comic sa isi expuna punctele de vedere in chestiuni atat de indepartate de domeniul lor de activitate? La fel de bine, puteau intervieva oameni pe strada, simpli trecatori, iar manevra ar fi castigat macar prin nota de autenticitate.

O alta tendinta observata la acelasi post (este postul romanesc pe care il urmaresc cel mai des, recunosc) este cea a invitarii de bloggeri in platouri. Bloggerii sunt chemati pentru a aborda orice fel de subiecte. Epuizand probabil vedetele realului, s-a crezut necesara abordarea vedetelor din virtual. Numai ca cine se exprima spumos, coerent si, nu in ultimul rand, corect in online, se poate dovedi o prezenta dezastruoasa „in real”. Nu mereu are loc „transferul” de carisma, de sarm. De fapt, de cele mai multe ori, nu are. Iar asta se poate confirma si in cazul unor scriitori celebri, nu numai legat de bloggerii mai mult sau mai putin cunoscuti din online-ul romanesc.

Citeste si:  De la ”vine baubaul daca nu mananci tot” la baubaul din hamburger

In incheiere, ce pot spune: viitorul televiziunilor de stiri romanesti, si asa destul de palid fiind reprezentat segmentul, arata rau. Arata a tabloid. Abia astept stirile in care vom fi anuntati, in urma unor investigatii de durata, ca s-a descoperit cate perechi de chiloti isi cumpara Norica Nicolai intr-un mandat de europarlamentar si cine i-a zgariat Volvo-ul domnului Liiceanu in parcarea de vis-a-vis de libraria Humanitas.

Si mai pot spera utopic ca CNN, Euronews sau alta televiziune reala de stiri sa includa in grila de programe, macar o emisiune saptamanala dedicata realitatii romanesti. Noi, pare-se, preferam spoiala, membrana, stratul superficial, dar suficient de suculent si de plin de mazga, ale tabloidului.

2 Comentarii
  1. doamne, ce funny asta cu bloggerii!!:) habar n-aveam, deh, daca nu mai servesc tv aproape deloc(ozele mele au ramas emisiunile nocturne si dancemakers, ambele la ore infernale) si deci acuma bloggerii sunt the new black. gasesc cel putin amuzanta celebritatea lor, paradoxala cumva in anonimatul ei, dar trecand peste prejudecatile mele: ce ii califica pe ei sa se exprime despre orice? iti spun, urmatorii pe lista vor fi ocultistii si vrajitoarele. ca am vazut deja preoti interogand apocaliptic chestiunea cutremurelor.

  2. Da, da, Walkiria.

    Acum vreo doua luni parca, l-am vazut pe Piticu21 in studio. Si ma intrebam de ce nu i se adreseaza moderatorul pe numele cu care s-a consacrat. De ce nu ii zice \”Domnule Piticu 21\” si nu \”domnule Popescu\” (nu mai retin exact numele din buletin al Piticului 21)? Ar fi fost mult mai amuzant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.