Servicii, servicii…

Am vrut sa plec si eu trei zile la munte…Abia asteptam sa plec trei zile la munte, mai exact! Nu imi place ideea de planificare in detaliu atunci cand vine vorba de vacante, dar, ca niciodata, acum am hotarat sa fac in prealabil rezervarea. Am deschis voioasa Google si am cautat un hotel sau o pensiune care sa aiba fotografii postate pe site pentru a-mi putea forma o parere inainte de a purcede, vorba lui Greuceanu, la drum. Dupa multe cautari, caci nimic nu era destul de rustic si in acelasi timp destul de confortabil pentru ceea ce imi doream, am gasit acea pensiune croita parca dupa gustul meu – cred ca nici daca o decoram eu nu reuseam sa ma surprind pe mine insami atat de bine.

Toate bune si frumoase, am plecat, am ajuns, am coborat din masina si… surprize, surprize… pe dinafara arata cam ca in poze… pe dinauntru insa… ne-am luat cu mainile de cap; draperiile minunate care se potriveau de minune cu lemnul din fotografie nu erau nicaieri; fetele de masa scrobite de la micul restaurant de la parter erau inlocuite de niste bucati de musama monstruoasa pe care se vedeau urme de grasime; scarile din lemn – poate altadata auriu si luminos – aratau ca vai de ele si scartaiau de-ti era frica sa le urci, iar in bucatarie – de fapt nici macar in meniu – nu am indraznit sa ne bagam nasul de teama ca ne va pieri dorul de munte pentru totdeauna. Am salutat, ne-am rasucit pe calcaie si dusi am fost.

Citeste si:  Brandurile si romanii: profitul trece, obiceiurile raman (II)

Nu vreau sa generalizez, dar se pare ca pe la noi intalnim destul de des ca motor al turismului principiul „Lasa, sa-i prindem acum pe astia si apoi mai vedem!” Cui i-a folosit ca ne-am deplasat noi pana acolo si am plecat nemultumiti? (si credeti-ma ca nu sunt mofturoasa din fire – lucrurile chiar aratau grotesc la fata locului). Este evident ca nu voi mai calca pe acolo niciodata si nici vreun om despre care voi auzi ca doreste sa mearga nu va auzi vreun „Drum bun!” din partea mea. Care este scopul acestei „mici” deformari a realitatii? Sa spunem ca as intelege o exagerare sau o minciuna, chiar daca nu le aprob, daca ar fi ceva de castigat, dar cine are de castigat din astfel de neadevaruri gratuite care ies la iveala oricum? Ne mai miram ca strainii au o parere proasta despre serviciile oferite la noi? Cum sa nu aiba? Aici nu este vorba despre servicii la modul absolut, ci despre servicii raportate la asteptari.

Citeste si:  Despre cotele (in)egalitatii noastre

Fac un apel la toti cei care sunt in charge cu servicii de cazare si masa la munte (cu ei m-as intalni probabil cel mai des): Domnilor, daca aveti de oferit doua cepe atunci spuneti ca aveti doua cepe si rostiti pretul; daca aveti de oferit ananas si mandarine, spuneti ananas si mandarine! Exista clienti pentru toata lumea, caci fiecare dintre noi are cand bani si chef de ceapa, cand bani si chef de fructe exotice. Daca ne pacaliti nu va alegeti decat cu niste marunti pe care-i stoarceti de la noi intr-o noapte profitand de lenea noastra de a mai cauta in alta parte, dar dupa aceea… acum cu explozia aceasta a Internetului, s-ar putea sa va gasiti afacerea nominalizata pe vreun site cu „Acolo sa nu mergeti!”.

Citeste si:  Toate drumurile duc la botox. Manelizarea corpului feminin

Ganditi pe termen lung, doar sunteti oameni de afaceri, nu?


Un comentariu
  1. Aaaa, nici sa nu incepem discutia cu serviciile oferite la noi in tara in materie de turism. Sucks! Big time! Eu nu mai merg nicaieri decat pe baza de recomandari ale prietenilor in care chiar am incredere. M-am saturat de magarii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.