fbpx

Topul brandurilor enervante

De la bun inceput, va spun ca tot ceea ce urmeaza este o opinie personala. Asadar, strict subiectiva. In decantarea ei, s-au distilat nevoile mele de consumator, educatia si idiosincraziile personale. Tineti cont de asta cand va veti intinde dupa piatra. Acestea fiind zise, iata topul meu al brandurilor supraestimate.

1. H&M
Stiam brandul cu mult timp inainte sa ajunga in Romania. Cand ieseam din tara, eram cu ochii dupa faimoasele initiale. La asta contribuisera si cateva hainute pe care le vazusem la amicele mele care calcasera in imperiul vestimentar inaintea mea pe vremea cand in Romania peisajul magazinelor de produse vestimentare era destul de saracut. Cand au ajuns in Romania, balonul s-a dezumflat. Nu era nici inainte deosebit de erect. Acum, insa, cand nu mai goneam prin magazin grabita fiind de alte obiective pe care le aveam de bifat in agenda turistica, am putut analiza pe indelete. Da, pretul este accesibil in continuare. Iar calitatea este pe masura. Pretentia de “calitate la preturi accesibile” nu prea se sustine. Am o bluza alba cu buline negre. S-a scamosat dupa doua spalari. Un tricou s-a deformat. Discrepanta intre reclama si realitate este fabuloasa. In cabina de proba, sacourile stau stramb, iar lipsa de atentie la detalii, cusaturi este absolut deranjanta.
Probabil nu ar fi sarit atata in ochi daca n-ar fi marketingul agresiv de care brandul beneficiaza si daca n-as fi vazut atatea fashioniste extaziate din nimic, in umila mea viziune.
In opinia mea, si in cazul H&M, se aplica principiul “cat dai, atata face”. Mi-am luat niste inele. Sa mai spun ca degetele mele sunt verzi dupa o ora de purtat, iar pielea mi se irita ingrozitor?

Citeste si:  Frumusetea, dincolo de oglinda

2. Danone

E cineva care n-a auzit de Casa Buna, iaurtul preferat al soacrelor zgarcite? Sau de Activia care-ti face burta sa danseze dupa ce ti-a fericit intestinele? Probabil ca nu. E insa cineva caruia sa-i fie dor de lactate cu gust de lapte? Nu de bifidus regularis si l casei imunitas? Ma irita amestecul de respectabilitate pe care il ofera niste denumiri cu rezonante latinesti unui brand extrem de comercial, care nici macar nu produce sortimente de top.

3. Schauma

N-am nimic cu produsul in sine. De altfel, cred ca nici nu l-am incercat. Ma irita doar reclama si machismul ei. “Ah, deci de aia stau toti barbatii la coada in fata ta”. Sigur, mesajele de acest tip sunt intalnite in multe reclame, dar cei de la Schauma au probabil 10 ani de cand nu mai schimba “refrenul”.

4. Lenor

In ceea ce priveste strict produsul, recunosc in deplina umilinta ca nu prea vad nicio deosebire intre el si principalul sau concurent, Cocolino. Ce ma irita la Lenor e faptul ca, daca n-as vedea sigla produsului in coltul ecranului, as crede ca e o reclama la un… parfum. Serios, cine crede mitul femeii care seduce zdrobitor pentru ca… spala rufele cu Lenor? De cand a intrat balsamul de rufe in arsenalul de seductie al femeii contemporane? Ce s-a intamplat cu Chanel, cu dresurile cu adeziv, sutienul push-up, oja rosie, tocurile stiletto?

Citeste si:  Evanghelia dupa Iuda schimba crestinismul

5. Fox

Pentru ca mizeaza prea mult pe copii in reclame. Sigur, e iarasi o reteta despre care se spune ca nu da gres: ingenuitatea copiilor vinde orice. Dar mie-mi sta reclama in gat (salamul nici nu l-am incercat) mai ales cand ma gandesc la copiii care au oricum obiceiuri nutritionale din ce in ce mai proaste si care vor fi obezii zilei de maine. Medicii pediatri recomanda ca dieta copiilor sa nu includa mezeluri. Iar in reclamele Fox copiii se tot indoapa cu salam de vara, sub privirile incurajatoare ale bunicilor si parintilor.

Voi de ce produse stati departe?

21 Comentarii
  1. Bravo, Irina! Ai atins un punct sensibil al comertului romanesc. Din pacate ceea ce prezinti tu e doar 1% din produsle proaste cu reclama agresiva. M-am convins si eu in timp de raportul pret-calitate al multora. Insa, incet-incet se vor distinge cele cu adevarat bune de cele proaste. Ne pacalim de cateva ori dar in final, chiar daca nu vor disparea cu totul, unele branduri vor fi in curs de disparitie. (P.S. Cea mai de prost gust mi se pare reclama de la margarina. Hai sa fim seriosi, margarina e ceva sanatos? Si tocmai Nadia Comaneci? Parca te apuca scarba)

  2. Ma,io cu H&M nu am nimic…dimpotriva. Tot ce mi-am cumparat de acolo imi place la nebunie.Si nici reclama agresiva nu am vazut la ei.In rest…Danone am auzit ca dezvolta hormonal copii inainte de timpul corect iar cu mezeluri sunt o groaza reclame,nu doar cu firma despre care vorbesti.Despre Lenor…ce sa zic? Intr-un fel e credibil ca un barbat sa aleaga o femeie ale carei haine miros curat si delicat decat una care te face sa-ti dea lacrimile cand se urca langa tine in tramvai…Si ajungi sa te intrebi daca nu a nimerit din greseala spray-ul de gandaci…

  3. Daria: HM este al doilea retailer de haine din lume, dupa Inditex (cei cu Zara). Succesul lor nu pare pe cale sa slabeasca, ci, din contra.

    Bulina, probabil nu prea urmaresti bloguri si reviste de moda.

    Am si zis ca lista mea e departe de a fi exhaustiva, sunt zeci, sute de branduri de criticat.
    La Lenor, e mai mult decat atat. Reclamele nu se centreaza pe elementul de igiena, ci pe cel de seductie. De parca zau, ar fi vorba de Chanel 5.

  4. Pe mine ma enerveaza anumite tipologii de reclame…
    – reclamele alea care contravin cu niste valori omenesti frumoase: dragoste, armonie, camin… exemplu: BCR… cand amanta sta in dulap… dupa aia tipa ii da papucii, ala vine ca un milog cu un buchet de flori… Oribila. Sau aia de pe la un magazin de produse gen ustensile, scule… cand spunea ca sa iti iei tie nu stiu ce prostie de masinarie ca iti mai raman bani si pentru flori pentru ea… Oribila.
    – alta tipologie de reclama… toate de la creme si produse anti-aging… in care, Jesus… toate modelele nu au niciun por pe fata… mda, femeia de plastic, ce mai model de urmat…
    – reclamele pentru produse cosmetice pentru barbati… Ce sa zic… bietii barbati… toti, dar toti, dom\’ne sufera de piele sensiiibila… si tre\’ un pic de cremuta… sa nu se irite dom\’ne pe fata… LOL
    – reclamele la produse lactate… cand se stie clar ca fiecare iaurt din comert nu e adevarat… si ca adauga in el lapte praf… si ca vai, ce bun si ce delicios… direct de la sursa… LOL… cand niciun lapte dulce din comert nu se prinde daca vrei sa faci iaurt din el, si se impute ingrozitor…
    – si ar mai fi reclamele la bere care promoveaza un model de barbat care sta pe canapea, bea bere, mananca seminte si se uita la meci… Da, un model de barbat cuceritor… splendid…
    – …si ma opresc aici…

    Have fun!

  5. pe mine ma enerveaza Zara, pentru ca din ce in ce mai des gasesc in magazinele lor haine care crapa de putred ce e materialul, haine cu aplicatii lipsa (nu ai niciun fel de reducere daca vrei sa le cumperi asa cum sunt. te priveste), haine aceeasi marime, dar care pica diferit pe tine, haine cu cusatura stramba (am eu o rochie din dantela tip maiou, cu decupaj de marime diferita la spate), haine murdare de fon de ten si stick antiperspirant, gramezi de haine prafuite peste tot, aglomeratie infernala si angajati depasiti de tot si obositi si plictisiti. mare brand, scump de-ti vine rau si mai nimic bun de demonstrat. in rest, cu H&M si Danone chiar ai dreptate. apropo de Lenor, ce zici de reclamele la Perwoll cu tantlaii aia si tantaloaicele care au bidonul de 3L in geanta cu ei si-l scot cand se intalnesc cu prietenii.

  6. Nu le stiam pe alea la Perwoll. Bine, in general astea la detergenti sunt de-o imbecilitate maxima.

    Cu Zara am avut si surprize placute, si neplacute. Prietenul meu s-a pomenit cu pielea albastra cand a purtat niste jeansi de la ei. 😀 Eu am un tricou strâmb luat recent (din colectia aceea de \”organic cotton\”).

  7. Irina, ai incercat sa folosesti Lenor Pafumelle? Eu am incercat varianta Sublime si sincer…am cam ezitat sa ma dau si cu parfum pt ca are un miros puternic care rezista! Nu-i Chanel No5 e drept, dar pentru un balsam de rufe cred ca e cel mai bun de pe piata! De aia rezista de atatia ani 🙂

  8. Le-am incercat pe toate, Filomena.

    Asteptarile mele de la un balsam sunt altele insa. Nu sa miroasa a parfum. Ba din contra, apreciez mirosurile mai discrete. Balsamul trebuie sa faca hainele mai pufoase si sa impiedice electrizarea.

    Pentru miros… prefer parfumul. 🙂

  9. un pahar danone, a ramas in plina vara pe o caldura draconica 2 zile pe masa mea din bucatarie. nu a patit nimic, nu s-a acrit, nici macar ambalajul capacului nu s-a umflat putin… tare natural si sanatos … n-am ce zice. de atunci am renuntat la marca asta.

    insa reclama cea mai aberanta o consider pe cea intalnita pe un canal de desene animate. era la o anume papusa care intre noi fie vorba costa 250lei si nu facea nimic aparte. formula de prezentare ce te invita s-o cumperi era ceva de genul …pentru copilul tau pt ca esti o mamica buna. am tras concluzia ca nu-s o mama buna puna nu iau papusa. dar m-am consolat. pot depasi momentul si trai cu asta pe constiinta.

  10. Am dat nota 10 acestui articol, insa lista ar mai putea continua si cu alte marci pe care din lipsa de timp nu o sa le insir. Trebuie luat in calcul urmatoarea afirmatie: produsele se fabrica in functie de regiunile de pe glob: SUA, Europa de Vest, Europa de Est etc. Pentru noi cei ce facem parte din ultima mentionata, produsele nu vor de cea mai buna calitate, materialele la fel, calitatea cusaturilor, ambalajele, gustl si ce mai vreti voi; noi dam prea putin pe ceea ce produc ei si atunci … si atunci calitatea produselor scade; asa ca …

  11. Alina: culmea e ca nu dam prea putin. N-am vazut ca Zara din Bucuresti, de exemplu, sa fie mai ieftina decat cea din Franta. N-am vazut nici ca Danone-le romanesc sa fie mai ieftin decat cel italienesc.

    Si de fapt, Zara, ca si H&M, nu prea produce in Europa de VEst sau SUA. Ci prin China, Thailanda, India, Bangladesh etc. Costuri de productie minime.

  12. Am o haina si o geanta de la H&M achizitionate anul trecut si deocamdata rezista.
    Imi place Danone dar am incercat si eu sa beau din ala cu bifidus timp de 14 zile si nimic:)
    Pe mine ma enerveaza reclamele la pasta de dinti, toate , pentru ca au acelasi slogan..Nr.1 in Romania, reclamele la Orange care promit marea cu sarea si dupa incearca sa-ti bage pe gat un abonament cat mai mare, reclamele la creme de fata care toate te scapa de riduri garantat.
    Mezeluri Fox n-am mancat si nici nu intentionez cat despre balsamul de rufe si puterile lui magice nu stiu ce sa zic pentru ca eu folosesc unul obisnuit de la Lidl.

  13. am servit cafeaua in fata acestui articol si chiar m-a inveselit….cu totul ca e de plans…e bine ca devenim din ce in ce mai constienti ca ne cam facem rau cu mana noastra, in special cu mincarea, dar nu prea avem solutii…multe sortimente, multe firme…nimic natural. Reclamele si ambalajele ne fura ochii ( unele ), iar produsul e zero. Despre reclame proaste ce sa povestim….le fac sa ne ramana in cap, nu sa ne placa…asta e ideea….cred ca le merge 🙂

    Toate bune!

  14. haha amuzant articolul, ai pus degetul pe rana la H&M, diferenta dintre hainele lor cumparate in austria sau colectiile speciale de designeri (colctia de versace a fost superba) si ce e la noi in magazine e de la cer la pamant.
    idem cu danone, crema roz cu gust incert.

    reclamele la noi sortimente de paste de dinti care declara ca ultima varianta e cea mai buna. adica pana acuma m`am spalat pe dinti cu un produs prost? 🙂

  15. In aceasta lista ar trebui sa fie si Coca-Cola. Reclama care spune \”o mama minunata isi face familia fericita\” si apoi vedem o duduie cum tranteste o sticla de Cola la masa este INGROZITOR! Indobitocire pe fata, asta este.

  16. Foarte misto articolul, sunt de acord cu toate brandurile amintite de tine, in special Danone despre care stiu ca sunt singurii pe care nu i-as cumpara nici in ruptul capului

Lasă un răspuns la Llaura Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.