4 greseli frecvente la sala – partea II

Please select a featured image for your post

Dupa cum spuneam in prima parte a articolului, mersul la sala ne ajuta sa optimizam rezultatele unei diete. Indiferent cat de buna este dieta, indiferent cat de echilibrata si cat de mult ne ajuta sa slabim, numai sportul ne ajuta sa ne tonifiem corpul si sa creem formele pe care le dorim. Sunt foarte femei care desi sunt foarte suple, au corpul foarte moale si musculatura subdezvoltata, pe cand altele, chiar daca sunt mai corpolente, sunt foarte bine tonifiate. Daca ai hotarat sa mergi la sala, bravo tie! Insa nu e de ajuns numai sa mergi, ci si sa te stradui sa faci excercitiile corect.

Greseala nr.3 – nu lucrezi toate grupele musculare. Pentru ca un antrenament sa fie eficient, trebuie sa lucrezi toate grupele musculare. Inchipuie-ti cum ar arata un tip care isi lucreaza numai partea superioara a corpului, iar picioarele ii raman subtiri si fara forma. Si nu e vorba numai de look aici. Pe langa dezechilibrul vizibil al corpului, prin faptul ca lucrezi numai anumite grupe musculare creezi si un dezechilibru la nivel muscular si asta are implicatii asupra starii tale generale de sanatate.

Citeste si:  O casa fericita datorita Feng Shuiului

Solutia: este ok sa faci o zi pentru picioare, una pentru abdomen, una pentru fese si una pentru biceps si triceps atunci cand mergi la sala in fiecare zi. Dar daca nu faci sala zilnic, nu alege exercitii specifice pentru diversi muschi, ci alege mai degraba sa faci execrcitii complexe, care sa iti lucrezi intreaga musculatura.

Aerobilcul in toate formele lui: step, pilates, bosu, x-fit, power pump etc iti pune intreg corpul la munca, te ajuta sa lucrezi mai multe grupe musculare concomitent si in plus, sunt exercitii cardio, care iti ajuta foarte mult sistemul cardi-vascular. Daca preferi sa lucrezi la aparate, fa cateva sedinte cu un personal trainer care te va invata cum sa foloseste fiecare aparat corect si iti fa sugera exercitii care sa iti ajute toti muschii. Ajunge sa faci 2-3 astfel de sedinte pentru a invata pozitiile, aparatele si exercitiile pe care le poti efectua apoi singura.

Greseala nr.4 – intensitatea exercitiului. Cand mergi la sala sau la aerobic nu conteaza sa faci impresie buna asupra celorlalti, ci sa faci exercitiile la nivelul la care este pregatit corpul tau sa le faca. Daca tocmai ai inceput sa mergi la sala dupa o perioada lunga in care nu ai facut miscare si nu ai conditie fizica, nu incepe cu clasele pentru avansati, sau daca acestea sunt singurele disponibile, spune-i antrenorului ca esti incepatoare, astfel incat sa poata adapta exercitile la nivelul tau.

Citeste si:  Feng Shui - zona familiei

Solutie: nu incerca niciodata sa iti fortezi organismul sa faca exercitii pentru care nu e pregatit. Chiar daca toata grupa de aerobic face 50 de abdomene si tu faci doar 20, important este ca cele pe care le faci sa fie corecte. Vei vedea ca in timp, cu ambitie si determinare vei reusi sa faci exercitiile la nivelul clasei. Da-le insa o sansa muschilor tai sa se acomodeze cu regimul de miscare si vei vedea ca se vor adapta rapid si cei face din ce in ce mai mult. Vei sti ca un exercitiu este facut la intensitatea corecta atunci cand poti sa il faci pe o perioada mai lunga de timp, cu miscari lente si stand in pozitia corecta. Ideea nu e sa faci 100 de abdomene rapide, ci mai degraba 50 facute foarte incet. Acesta este principiul pe care functioneaza si clase de aerobic de tip Pilates: cu cat miscarea este mai lenta, cu atat este mai controlata si mai eficienta.

Citeste si:  Nutritie echilibrata - maslinele

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.