Bucataria italiana, mai santoasa

Please select a featured image for your post

Bucataria italiana este una dintre cele mai variate si mai deosebite ca si combinatii alimentare, insa este si una destul de hipercalorica. Si asta nu pentru ca ar fi fost asa la origini, cand retetele erau destul de simple, ci pentru ca fiind atat de populara, a fost adoptate de alte bucatarii ale lumii, care au transformat-o, au adaugat ingrediente si astfel, unele preparate, cum ar fi pizza, au ajuns sa fie incluse in categotria junk food. Pentru ca bucataria italiana este mult prea savuroasa pentru a renunta la ea, trebuie sa nvatam sa o facem putin mai santoasa si mai lipsita de grasimi

Traditional vs ingenios. Italienii au un adevarat cult al mancarii si preparatele sofisticate sunt o modalitate de exprimare a dragostei. Specifice bucatariei italiene sunt sosurile de tot felul, pe baza de smantana, carne, frisca, oua sau smantana, topingurile de cascaval cu continut mare de grasime, carnea prajita si bineinteles, portiile foarte mari. Unele preparate, cum este lasagna, care are doua tipuri de sos, sunt foarte grele chiar si pentru o persoana sanatoasa si cu atat mai mult pentru o persoana aflata la dieta sau la cura de slabire. Solutia este sa deveniti ingenioase in bucatarie si sa inlocuiti ingredientele care pun in pericol colesterolul cu unele fara grasime.

Citeste si:  Supe crema pentru vara

Alegeti paste de calitate. Pastele fainoase sunt starletele bucatariei italiene, asa ca nu pot fi date la o parte din nicio reteta care le implica. Este foarte important sa alegeti insa paste fainoase de calitate. Majoritatea producatorilor de paste fainoase au specialitati de paste din faina integrala sau faina de porumb, varietati care au un aport caloric mai scazut, sunt mai benefice pentru organism si favorizeaza digestia. Chiar daca pastele din faina integrala fierb mai greu, asteptatea merita: sunt mult mai gustoase decat cele din faina alba!

Atentie la sosuri! Sosul ragu, de exemplu, este o adevara bomba calorica, mai ales daca prajiti carnea tocata in foarte mult ulei sau este carne tocata grasa, de porc. Pentru ca un astfel de sos sa fie mai light, solutia este sa gatiti numai in tigai teflonate, care necesita o cantitate foarte mica de ulei pentru prajit. De asemenea, folositi ulei de masline, virgin sau extravirgin, chiar daca este mai scump, pentru ca nu este la fel de toxic in urma prajirii ca si uleiul de floarea soarelui. Sosurile si topingurile italiene au o componenta nelipsita: cascavalul.

Citeste si:  Telemea, dulceata de dovleac si gogosari cu struguri la conserva

De altfel, mai toate retetele din bucataria italiana contin cascaval, mozarella, parmeggiano sau ricotta. Solutia este sa alegeti mereu varianta low-fat, chiar daca gustul nu va fi atat de bogat, puteti sa fiti siguri ca nu puneti colesterolul si nici silueta in pericol. Branza ricotta poate fi inlocuita, de exemplu, cu urda prospata de vaca, facuta din lapte degresat, iar mascarpone, o crema de branza dubla, foarte grasa, poate fi inlocuita in unele retete (nu si la tiramisu) cu o crema de branza de vaci. Chiar daca ati fi tentati sa inlocuiti parmezanul cu inlocuitori “la cutie” pentru a redue caloriile sau pentru a fi mai putin costisitor, va sfatuiesc sa nu o faceti: inlocuitorii de parmezan au mai putine calorii insa mult mai multe E-uri.

Citeste si:  Tapetul, o alegere din nou la moda

Alegeti carnea mai slaba. Bucataria italiana are retete destul de grase in ceea ce priveste prepararea carnii. Chiftelutele, carnaciorii, salamul uscat, toate au la baza carne tocata, care fie este de porc, fie este amestec porc-vita, dar oricum este daunatoare inimii. Solutia este fie sa nu cumparati carne gata tocata, ci sa o tocati acasa, din bucati de carne bine alese, fara pic de grasime, fie sa inlocuiti carnea rosie si carnea de porc cu carne de pui si curcan. Pieptul dezosat poate fi putin cam sec, asa ca puteti toca si 2 pulpe dezosate, care dau mancarii un stop de grasime, mult mai putina insa decat aceeasi cantitate de carne de porc.


3 Comentarii
  1. stiati ca pizza a fost mancarea saracului italian?Femeile sarace intindeau un aluat si puneau pe el ce aveau prin camara, resturi de mancare si il puneau in cuptor…si azi pizza a ajuns o mancare foarte cunoscuta…

  2. Mancarurile italiene contin foarte mult calciu(ascaval, mozarella, parmeggiano), celel mai cunoscute fiind spaghetele si pizzele.

  3. Ador sa mananc din bucataria italiana.De fiecare data cand vine cate-o ruda din italia o pun sa gateasca cate ceva traditional de acolo.. delicioss!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.