Ce mananc ma face urata?

Please select a featured image for your post

Nu-i asa ca dupa ce mananci o salata te simti prospata si usoara, mai frumoasa si mai radianta? Iar dupa un meniu de la fast food sau dupa cartofi prajiti si un gratar gras de porc te simti mai urata, mai plina de toxine si mai lipsita de vitalitate? Asa ca da, raspunsul la intrebarea din titlu este afirmativ: ce mananci te poate face sa te simti si chiar sa fii mai urata. De ce?

Sa luam grasimile, de exemplu. Majoritatea produselor pe care le cumperi de la magazin contin grasimi, te vei convinge de asta citind etichetele pe care gasesti, in valori mai mici sau mai mari , trans fat. Acest tipuri de grasimi sunt adaugate alimentelor pentru a le prelungi termenul de garantie si a le da o aroma mai placuta. Dar pe punga de chipsuri (care sunt pline de grasimi) nu scrie nimeni ca acestea pot provoca foarte mult rau organismului tau, incepand cu ingrasatul, cresterea colesterolului si trigliceridelor dar si bolile cardio-vasculare.

Citeste si:  Begonia

Mai mult, datorita acestor grasimi organismului ii este foarte greu sa asimileze substantele benefice lui, astfel ca parul, tenul si unghiile vor fi primele care se vor resimti si a caror aspect va fi tot mai putin placut. Solutia e sa cauti alimente care contin grasimi monosaturate sau polisaturate, care nu sunt nocive, cum ar fi pestele, uleiul de masline, avocado, alunele si semintele. Nu doar ca nu ingrasa (consumate in cantitati rezonabile) insa iti lasa o senzatie de bine in organism si in suflet, iar efectele benefice asupra aspectului fizic nu vor intarzia sa apara.

Zaharul nu este nici el ajutorul tau nr.1 in frumusete, vorbim aici despre zaharul tos, procesat. Primul lucru pe care il vei observa daca te bucuri prea mult de dulciuri este ca acul cantarului isi face de cap. Dezvoltarea exagerata a industriei alimentare, tot mai multe tipuri de dulciuri, merg mana in mana cu cresterea ratei obezitatii in toata lumea. Zaharul afecteaza si sistemul muscular si pielea, carora le accelereaza procesul de imbatranire. Ce sa mai spun despre frumusetea si sanatatea dintilor tai, care vor suferi de carii si alte probleme. Citeste cu atentie etichetele produselor si evita-le pe cele cu foarte mult zahar, fructoza sau siropuri de fructe. Inlocuieste zaharul din cafea dar si din retetele tale de dulciuri cu miere.

Citeste si:  Surse de energie

Carbohidratii sunt esentiali functionarii normale a organismului insa consumati in exces, te ajuta doar sa te ingrasi, sa te simti plina, intoxicata si balonata. Consumul excesiv de carbohidrati duce si la oboseala excesiva si indispozitii generale, schimbari frecvente ale starii de spirit si iritabilitate. Carbohidratii ii gasim in general in fainoase, aluaturi, paine alba, produsele procesate si dulciuri. Solutia e sa scazi consumul carbohidratilor rai si sa te bucuri mai mult de carbohidratii integrali pe care ii gasesti in fructe, legume, cereale si mancarurile foarte putin procesate.

Citeste si:  Redecoreaza-ti baia

Sarea in bucate nu e chiar atat de buna pe cat ne spune povestea, asta pentru ca ajuta la retentia apei in organism. De aici oboseala, cresterea in greutate, balonarea, senzatia de incarcare stomacala, crampele, bolile cardio-vasculare. Consumul excesiv de sare poate duce chiar si la infarct. Cum sa ai picioarele frumoase cand tu mananci multa sare? Cum sa ai un abdomen plat cand apa si linchidele pe care le consumi nu se elimina din cauza sodiului? Scade treptat consumul de sare si cauta produse care inlocuiesc sarea, cum ar fi condimentele naturale sau plantele aromatice.


2 Comentarii
  1. foarte interesant articolul. multi oameni ar trebui sa il citeasca cu mare atentie.
    Eu sunt total contra sarii eu nu mananc aproape deloc sare si am o silueta pot spune de invidiat. In plus de la sare transpiri foarte tare si bine inteles ca odata cu transpiratia vine si mirosul neplacut pe care toti il uram .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.