Ce mancam la depresie?

Please select a featured image for your post

Care e primul lucru la care te gandesti cand esti deprimata? CIOCOLATA, normal! Sau un meniu de la KFC? Hmmm, sunt cam la concurenta, in ceea ce ma priveste. Dar ce am constatat pe propria-mi piele si mi s-a confirmat ctitind articole despre nutritie e ca toate bunataturile astea contin substante care provoaca dependenta. Nu te saturi cu un singur Big Mac, te vei intoarce a doua zi dupa altul sau dupa o alta forma de junk food. Ok, si atunci ce mancam pentru a iesi din depresie?

Spanac! L-ai vazut pe Popeye marinarul sa fie deprimat vreodata? Sigur ca nu, ca doar manca spanac regulat! Desi nu este indicat persoanelor care au pietre la rinichi sau predispozitia de a le face, spanacul este foarte bogat in acid folic care este necesar pentru buna circulatie a sangelui, intarirea sistemului imunitar si regenerarea globulelor rosii din sange. Toate acestea duc la o mai buna circulatie a sangelui, la oxigenarea creierului si implicit la o stare de spirit mai buna. Poti gati spanacul dupa reteta traditionala de crema de spanac cu lapte si smantana sau il poti incorpora in salate (mai ales baby spinach-ul), supe sau fripturi.

Citeste si:  Birou organizat si original

Painea integrala. Daca totusi simti ca numai un sandwich bun te poate scoate din depresie, incearca sa inlocuiesti macar painea pe care o folosesti la sanwichuri. Treci de la paine alba la cea integrala si daca vrei sa fii sigura ca e de calitate, fa-o tu, acasa. Masinile de paine au niste preturi mai mult decat acceptabile si majoritatea vin echipate cu tot cu retetele pentru paine sanatoasa si delicioasa. Painea neagra, cea cu seminte, cea graham si in general painea integrala iti da energie si iti mentine buna dispozitie fara a te oblige sa consumi si calorii false, contine seleniu, care lupta impotriva radicalilor liberi si a diverselor tipuri de cancer.

Citeste si:  Forta de expresie a obiectelor decorative

La capitolul fructe, bananele sunt preferatele tuturor pentru a iesi din depresie, fiind pline de potasiu si vitamina B, care te ajuta in mai multe directii: cu digestia, cu sistemul nervos, cu energia dar si in chestiuni mai complexe, cum sunt regenerarea celulara sau regenerarea parului si a unghiilor. Singur ca te simti deprimata cand parul tai e casant si ungiile moi ca hartia. Dar cand mananci sanatos, bananele fiind incluse, esti mai frumoasa si mai bine-dispusa decat dupa o portie de cartofi prajiti, plini de toxine. In plus, medicina ne sutine punctul de vedere, pentru ca studiile arata la lipsa de vitamina B duce la depresie, anxietate si stress.

Cascavalul e bun si el, insa cu moderatie. Am fost tentata sa cred ca niste branza cu mucegai nobil si struguri este perfecta pentru a iesi din depresie, insa e mai sanatos sa iti indrepti atentia spre sortimente de cas cu un continut mai redus de grasime, cum este mozzarella, feta, branza slaba de vaci sau cheddar. Cascavalul si branzeturile dar si lactatele in general contin foarte mult zinc, calciu si proteine. cand esti in depresie si esti lipsita de chef fara sa stii o cauza aparenta, motivul ar putea sa fie lipsa de calciu, magnezi si zinc, mai ales in conditiile in care organismul nu produce in mod normal sufficient zinc de unul singur.

Citeste si:  Prospetime in casa ta

O alta sursa foarte buna pentru magneziu sunt nucile, caju, migdalele si in general semintele. In loc sa rontai seara la televizor dintr-o punga de chipsuri, mai bine iei un trial mix, care contine fructe uscate si seminte, e ieftin si super bun. O sa te puna pe picioare imediat si vei fi cu zambetul pe buze. Depresia? Care depresie?


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.