Ce sa NU pui pe masa de Craciun

Please select a featured image for your post

E drept ca traditia spune ca de Craciun trebuie sa taiem porcul si sa ne bucuram de pomana lui, dar daca una dintre rezolutiile Anului Nou este sa mananci sanatos si sa slabesti, uita de porc si porcarii dar si de alte bunataturi pentru masa de Craciun. Asta nu inseamna sa mananci numai saratele, ci sa alegi cu grija ce pui pe masa si sa te gandesti de doua ori la ce mananci inainte de a baga in gura, chiar daca esti in vizita si ai in fata o masa intinsa de oameni care nu tin dieta.

Porcarii. Carnatii afumati, cartabosii, toba, toate sunt foarte bune si ai putea manca la nesfarsit, insa majoritatea nu sunt decat grasime pura. Zilele trecute am prins din intamplare un interviu cu Dr. Mihaela Bilic, nutritionista care a ajutat foarte multe vedete sa slabeasca si este autoarea unor carti de nutritie care sunt un real succes si au ajutat foarte multe persone sa slabeasca, cum ar fi Traiesc, deci ma abtin si Silueta dincolo de mituri.

Citeste si:  Retete de snitele

Tot interviul a avut ca si subiect masa de Craciun si dupa ce s-a terminat, m-am ambitionat sa NU, repet, NU mai mananc nimic din ceea ce este grasime pura. Inlocuiti porcariile cu sunca slaba de pui, carnaciori de pui facuti in casa (pentru ca numai asa poti fi sigura de ce este in ei), iar toba cu aspicul de pui cu legume. Va fi greu, stiu, dar merita! Macar vei reusi sa te urci pe cantar cu fruntea sus dupa sarbatori.

Lichioruri dulci. Marea problema a lichiorurilor dulci este ca sunt atat de bune si alcoolul se simte atat de putin incat nici nu iti dai seama cat de repede trece o sticla si uiti ca sunt adevarate bombe calorice. Nici nu mai vorbesc despre cocktailurile care contin amestecuri de diverse lichioruri, sucuri si frisca. Poti sa nu mananci nimic toata ziua, daca bei un astfel de cocktail tot ai sanse sa te ingrasi!

Citeste si:  Dormitor Feng Shui

Un alt lichior care a prins foarte bine in perioada Sarbatorilor de Iarna este lichiorul de oua, care pe langa faptul ca este delicios, are undeva la 450 de calorii pe portie, si sa fim cinstite, cine se opreste la o singura portie? Avand ca si ingrediente principale zaharul, laptele, ouale batute si diverse lichioruri, este inamicul dietei tale. Inlocuieste-l cu ciocolata calda in care ai pus un strop de crema de whiskey, asta daca vrei putin alcool in bautura.

Atentie ce pui in bufetul suedez! Nutritionista Mihaela Bilic spunea ca unul dintre motivele pentru care ne ingrasam este ca nu consideram aperitivele mancare: ciugulim in continuu si apoi avem impresia ca nu am mancat nimic. Ca sa dau un exemplu banal: platoul cu branzeturi. Crezi ca branza este usoara si nu ingrasa, dar de fapt unele specialitati de branza, cum este cea cremoasa, brie sau camembert, au foarte multe calorii si grasimi saturate.

Citeste si:  Dulciuri cu visine

O cana de branza brie are 900 de calorii si 66 de grame de grasimi. Ce zici? Mai poti spune ca nu ai mancat nimic? Alege in schimb branza proaspata, neprocesata, cum este telemeaua nesarata (cea sarata favorizeaza retentia de apa in organism), crema de branza in varianta low-fat sau mozarella, care are are de 3 ori mai putine calorii decat brie.


2 Comentarii
  1. totu bine dar cum sa ne abtinem?noi zicem cate putin din toate si nu se intampla nimic.asta-i marea problema si apoi vine perioada de dupa cand ne intrebam:ce-am facut si cum ne luptam cu ele.v-ati prins voi ca de kilograme vorbesc binenteles.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.