Condimente care te ajuta sa slabesti

Please select a featured image for your post

Marii bucatari ai lumii ne spun de foarte mult timp ca trebuie sa invatam ca a condimenta o mancare nu inseamna numai a-i pune sare si piper, ci dimpotriva, a folosi ierburi aromatice si alte tipuri de condimente pentru a da gust mancarii noastre, mai degraba decat sarea bogata in sodiu. Daca mai demult gaseam cu greu condimente sau ierburi aromatice proaspete, azi gasim orice pe rafturile de condimente ale magazinelor, iar de ierburi proaspete – patrunjel, marar, leustean, telina, chives, busuioc, oregano, tarhon etc avem parte in varianta fresh pe toata durata anului.

Beneficiile folosirii condimentelor. Unele condimente nu doar ca au o aroma deosebita insa sunt foarte bogate in antioxidanti, substante atat de importante in combaterea radicalilor liberi, responsabili pentru procesul de imbatranire, dar si pentru diverse alte afectiuni, inclusiv cancerul si bolile cardio-vasculare. De exemplu, o lingurita de scortisoara adaugata in mancare contine la fel de multi antioxidanti ca si o jumatate de cana de afine. De ce sa bei ice tea care pretinde ca are antioxidanti insa si coloranti, potentiatori de aroma, zahar si calorii, cand ai putea pur si simplu sa pui mai multa scortisoara in mancare?

Citeste si:  Salvia

Alte proprietati cunoscute ale condimentelor sunt cele anti-inflamatorii. Inca din antichitate oamenii foloseau condimentele pentru a reduce inflamatiile de orice fel, mai ales ca acestea pot deveni sursa unor afectiuni ca si bolile de inima, alergiile sau Alzheimer. Insa noi femeile iubim condimentele pentru ca ne ajuta sa slabim si sa ne mentim in forma. Unele condimente au puterea de a ne accelera metabolismul, asa cum sunt ardeii iuti sau dulci si implicit paprika, harissa, chilli si alte amestecuri care le contin; dar si de a creea senzatia de satietate.

Care sunt condimentele pe care ar trebui sa le consumam mai des? In primul rand scortisoara, daca tot am vorbit de ea putin mai devreme. Fiind atat de benefica organismului si avand si un gust foarte bun, nu iti va fi greu sa o introduci mai des in dieta ta. Nu stii unde? Macina dimineata, impreuna cu cafeaua, unu baton de scortisoara, adauga scortisoara macinata in iaurt sau lapte cald cu miere, pune scortisoara in prajiturile cu fructe sau pe painea cu orice fel de gem de fructe, marineaza carnea de pui etc.

Citeste si:  Penne arrabiata si aluat de pizza

Oregano este si el la fel de sanatos – studiile arata ca o lingurita de oregano are la fel de multi oxidanti ca si trei cani de broccoli. Adauga oregano la pizza facuta in casa sau cumparata, la orice fel de sos sau ketchup, la salate sau sandwichuri. Ghimbirul este atat de apreciat de asiatici pentru proprietatile sale si incepe sa isi faca loc si pe piata romaneasca. O lingurita de ghimbir are la fel de multi antioxidanti ca si o cana de spanac si il poti folosi atat la mancarurile dulci – tarta de dovleac, de cartof dulce, prajitura cu mere, ciocolata calda etc dar si la mancarurile salate, cum ar fi cele din bucataria chinezeasca.

Citeste si:  Bruschete traditionale si bruschete cu sos pesto cu spanac

Ardeii rosii, fie ei iuti sau dulci sunt ingredientele de baza pentru multe amstecuri de condimente, inclusiv cayenne, paprika sau harissa si au un rol important in dieta ta pentru ca te ajuta sa slabesti sporindu-ti metabolismul, senzatia de satietate si incurajand arderea grasimilor. Rozmarinul are proprietati anti-inflamatorii si ajuta la diminuarea celulitei, cimbrul ajuta in afectiunile respiratorii si turmericul (de baza in amestecurile pentru curry) sustine actiunea cerebrala, in special in cazurile in care aceasta este alterata datorita varstei.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.