Cum combinam alimentele?

Please select a featured image for your post

Nutritionistii spun ca nu alimentele in sine ne ingrasa, ci modul in care le combinam sau faptul ca nu mancam destul de diversificat. Desi e greu de crezut, dar exista chiar si cure de slabire in care poti consuma ciocolata si totusi slabesti si asta pentru ca dieta nu inseamna infometare, ci combinarea corecta a alimentelor. Un meniu echilibrat nu doar ca te ajuta sa fii in forma si sa ai o silueta de invidiat, ci si sa fii sanatoasa.

Cateva reguli generale in ceea ce priveste dietele disociate. Alimentele pe baza de proteine se recomanda sa fie consumate pe stomacul gol, de exemplu sa mananci carne dimineata, cartofii, orezul si carbohidratii in general la pranz, iar salata seara. Laptele si pepenele sunt alimente complexe si trebuie consumate singure. Fructele nu se consuma la sfarsitul mesei, ci in timpul acesteia sau chiar la inceputul ei. Nu bea lichide inainte de masa si nici in timpul mesei.

Citeste si:  Calcarea rufelor cand nu esti acasa

Ai grija sa iei trei mese pe zi si sa mesteci cat de bine mancarea. Daca infuleci rapid, ai impresia ca mananci putin, ca nu esti satula si implicit vei manca mai mult decat atunci cand rumegi bine mancarea. Incearca sa nu grupezi fructele, deci renunta la salatele de fructe, grupeaza-le eventual in functie de categorie: citrice cu citrice, mere cu pere, caise cu piersici etc. Renunta la zahar si inlocuieste-l cu miere sau zahar brun.Grupe de alimente. Dietele disociate se bazeaza pe combinarea eficienta a grupelor de alimente astfel incat sa slabim frumos si armonios. In functie de continutul pe care il au, alimentele se impart in glucide, lipide, proteine si fibre. Lipidele sunt grasimile de origine animala – smanatana, lapte, unt, iaurt sau vegetala – margarina. Glucidele sunt carbohidratii, care se pot imparti in carbohidrati buni, care se asimileaza mai greu si ajuta la procesul de slabire, adica fructele si legumele si carbohidrati rai, adica produsele de patiserie, cartofii prajiti, alcoolul, painea alba. Proteinele de origine animala – carne, peste, oua sau vegetala – arahide, nuci, migdale.Combinatii permise. Dintre combinatiile permise de alimente, amintim proteinele combinate cu salata verde, alimentele bogate in amidon combinate cu legume si alimentele bogate in grasimi bune combinate cu fructe. Dintre alimentele permise, puteti consuma carne slaba de pui, curcan sau vitel, insa fara piele, parizer, peste, oua, branza degresata, lapte slab, diverse legume, ulei de masline.

Citeste si:  Hortensia
Asocieri nepermise. Proteinele cu amidon si carbohidratii nu ar trebui combinate, respectiv renunta la o masa copioasa formata din carne, garnitura, salata, toate asortate cu un pahar cu vin sau un desert si bineinteles micul dejun cu sandwich-uri cu paine alba, unt, branza topita, salam asortate cu un pahar cu lapte. De asemenea, nu asociati proteinele cu grasimile, respectiv nu combinati carnea, ouale, branza cu nucile, alunele, semintele, uleiul. Alta combinatie nepermisa sunt carbohidratii si alimentele acide, de exemplu cartofii cu citrice.

Citeste si:  Ciobanescul german - potrivit doar pentru barbati?
Regimul disociat nu va promite scaderi spectaculoase in greutate inca din prima zi, insa cu siguranta veti slabi foarte mult cand acest regim disociat devine un stil de viata, unul sanatos care te poate ajuta sa slabesti si sa te simti bine in propria-ti piele.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.