Cura de slabire pe baza de cruditati

Please select a featured image for your post

Inainte de alegerea unei diete pe care sa o urmati, trebuie sa consultati medicul specialist pentru a evalua starea generala de sanatate si a stabili o dieta care vi se potriveste si care nu intra in conflict cu eventualele afectiuni de care suferiti. Dieta pe baza de cruditati a fost considerata o dieta foarte sanatoasa si adoptata de foarte multe femei, in ideea ca nimic nu poate fi mai sanatos decat legumele crude. Insa aceasta idee nu a fost sustinuta de medici, care sustin ca mancarea treabuie gatita pentru a disctruge bateriile si enizimele, asa ca dieta nu ar trebui sa consiste 100% in mancare cruda, ci doar 75% cruditati si 25% mancare procesata termic.

In ce consta dieta pe baza de cruditati? Printre alimentele permise in cadrul dietei se numara alunele, semintele, mazarea, fasoalea, nautul sau alte alimente sub forme de boabe, dar si fructele proaspete, avocado, legumele si sucul. Se incurajeaza salatele de vegetale crude, cu dressing de ulei virgin de masline sau otet de mere natural. In afara de cele 3 mese principale, se pot lua gustari de genul merelor, cocktailurilor de seminte si fructe uscate sau batoane de cereale. Ideea de baza este ca atunci cand alimentele sunt procesate termic, organismul nostru trebuie sa dupune efort pentru a le digera. In schimb, alimentele consumate crude se digera de unele singure, datorita enizimelor pe care le contin, asa ca organismul dispune de mai multa energie, care poate fi canalizata spre sport si activitate fizica, sustinand astfel procesul de scadere in greutate.

Citeste si:  Frigarui de miel cu rozmarin si milkshake de capsuni

Argumente pro dietei pe baza de cruditati. Pentru ca dieta este in principiu vegetariana, poate ajuta pe termen lung la scaderea nivelului colesterolului si glicemiei, deci previne implicit bolile cardio-vasuclare. In plus, prin gatire, alimentele si in principal legumele isi pierd o mare parte din calitatile nutritive, inclusiv antioxidantii, atat de importanti in lupta impotriva cancerului. Se considera ca o dieta pe baza de vegetale crude ajuta la prevenirea cancerului la nivelul tubului digestiv. Datorita aportului semnificativ de fibre, dieta pe baza de cruditati ajuta la detoxifierea organismului si la reglarea tranzitului interstinal. Zaharul natural continut de fructele si legumele crude este esential pentru intarirea stistemului imunitar.

Citeste si:  Ce nu stiai despre apetit

Argumente contra. Unii medici nu recomanda consumul exagerat de alimente crude si nici gatirea lor superficiala, intrucat organismula ar trebui sa fie responsabil de producerea enzimelor care sa faciliteze digestia, ori aceasta functie naturala este dezechilibrata atunci cand aportul de enzime din exterior este foarte mare. De asemenea, chiar daca aceste enzime sunt benefice organismului, alimentele crude contin si alte bacterii sau patogeni nocivi, care nu sunt distrusi decat prin gatire.

Citeste si:  Lobelia

Organismul are nevoie de vitamina B12, pe care o ia din produsele de natura animala si in lipsa careia se dezvolta anemia si problemele neurologice. Nutritionistii sustin ca substantele nutritive din unele alimente, cum ar fi rosiile sau ouale, sunt mult mai eficiente pentru organism atunci cand alimentele sunt gatite. Nu este de neglijat insa nici aspectul practic si economic al unei astfel de diete: este destul de greu sa iti gasesti timp zilnic pentru a te aproviziona cu fructe si legume proaspete, dupa un timp mancarea incepe sa ti se pare plictisitoare pentru ca nu poti face prea multe combinatii, fara a incalzi sau gati catusi de putin mancarea, trebuie sa cauti mereu retete noi pentru a diversifica, iar sa te aprovizionezi de cateva ori pe saptamana cu fructe si legume proaspete este destul de costisitor.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.