Curele de slabire si efectul yoyo

Please select a featured image for your post

De cand ma stiu am fost obsedata de un singur gand: trebuie sa fiu slaba si voi fi slaba! Nu as putea sa spun exact cate cure de slabire am incercat, pentru ca uitandu-ma in spate imi pare ca intreaga mea viata a fost o cura de slabire, insa stiu un lucru: pofta de slabit nu mi-a pierit nici azi, chiar daca nu a ajuns la acelasi nivel cu pofta de mancare. Un lucru e cert insa: am avut perioade in care am fost foarte slaba si altele in care am fost mai plinuta si altele de care nici nu vreau sa imi aduc aminte si toate astea pentru ca, o data intrata in hora curelor de slabire, ajungi fata in fata cu efectul yo-yo.

Ce inseamna efectul yo-yo? Sa explic cum sta treaba: multe saptamani, chiar luni, mananci in nestire, ce vrei, cand vrei si cand ti-e pofta. Apoi, la un moment-dat, ai vrea sa iti cumperi niste blugi noi. Ceri marimea 27, cu care erai obisnuita, dar nu te mai incap. Nici 28 si abia daca te strecori intr-un 29. Esti disperata, fugi acasa si dai search pe google. Gasesti dieta cu varza si de a doua zi esti in branza: faci supa, te cantaresti de 3 ori pe zi, nu mananci, abia daca bei apa. Se termina dieta, intri iar in blugii 27 decat ca foamea e mai mare decat satisfactia ca ai slabit, asa ca pe drum de la magazin, in blugii tai 27, savurezi o ciocolata cu alune si stafide si caramel si�orice e dulce e bun!

Citeste si:  Curatare cuptor cu microunde

Faptul ca slabesti rapid si apoi te ingrasi la loc, sau chiar pui cateva kilograme in plus se numeste efectul yo-yo. Lasand gluma la o parte, atunci cand organismul este supus la diete lungi si drastice, fara a face miscare, trece printr-un proces de schimbare si adaptare, un fel de reflex de infometare, respectiv organismul isi diminueaza rata metabolica, astfel incat sa arda mai putine calorii si sa pastreze mai mult din resursele organismului. Daca in mod normal organismul tau are nevoie de 2000 de calorii pentru a-si mentine greutatea, dupa saptamani de dieta, va avea nevoie doar de 1500 de calorii. O data ce dieta s-a incheiat si incepi sa mananci normal, cele 500 de calorii se vor depune.

Citeste si:  Flori de toamna

Cum functioneaza efectul yo-yo? Chiar daca scenariul e usor diferit de la o persoana la alta, in general lucrurile stau asa: tii o dieta stricta, nu faci sport, rata metabolica scade. Renunti la dieta. Incepi sa mananci la fel ca inainte sau chiar mai mult, pentru ca simti ca in dieta ai fost privata de mancare. Te ingrasi. Suparata ca te-ai ingrasat, incepi o noua dieta si reiei ciclul ingrasat-slabit-ingrasat. Nu uita insa ca organismul are nevoie de un anumit numar de calorii pentru a functiona normal. Daca nu le primeste din mancare, le ia din resursele sale si din tesutul muscular.

Cum rupi efectul yo-yo? Alege cu grija dieta pe care o urmezi. Orice dieta care iti promite ca poti slabi mai mult de 1 kg pe saptamana, nu este una sanatoasa. Cu cat vei slabi mai putin si mai incet, cu atat poti sa fii mai sigura ca nu vei reacumula kilogramele. Fa sport regulat, lucrand grupele principale de muschi. Chiar daca nu poti sa mergi la sala, umbla mai mult pe jos, fugi in fiecare dimineata, da-te cu bicicleta si fa exercitii cu greutati.

Citeste si:  Lantana si Clivia

O data ce vei lucra muschii regulat, vei vedea ca desi nu mai slabesti atat de mult (asta pentru ca ai castigat masa musculara) esti mai slaba si hainele iti stau mult mai bine pentru ca se reduce masa de grasime. In loc sa ai 3 mese principale pe zi, in care sa mananci foarte mult, incearca sa ai 5 mese mai mici. De fiecare data cand mananci, rata metabolica va creste si organismul tau va arde mai mult. Cu cat primeste mancare mai rar, cu atat rata metabolica va fi mai mica si organismul va simti nevoia sa stocheze tot ceea ce primeste.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.