De ce ne ingrasam – partea II

Please select a featured image for your post

Kilogramele in plus par sa se acumuleze destul de rapid sau nu reusesti sa slabesti, desi ai putea baga mana in foc ca nu mananci peste masura ci dimpotriva, incerci sa mananci rational? Asta se intampla pentru ca ingrasatul are tertipurile lui, pe care le foloseste cu succes pentru a ne invada teritoriul. Stai ca te ingrasi si pentru ca�

Te cantaresti prea des. Pentru ca iti doresti foarte mult sa slabesti, ai ajuns sa te cantaresti obsesiv, zilnic sau chiar de doua ori pe zi, dimineata si seara. Asta nu e bune deloc, mai ales ca de la o zi la alta greutatea noastra fluctueaza in functie de lichidele sau alimentele consumate, pe care ulterior le putem elimina si avem aceeasi greutate ca si inainte. Faptul ca iti lasi intreaga buna-dispozitie afectata de cifrele afisate pe cantar nu e ok pentru ca ajungi sa mananci mai mult, pe baza nervoasa. Solutia e sa te cantaresti o data pe saptamana, dimineata dupa dus, complet dezbracata si pe nemancate. Fii atenta mai degraba la cum stau hainele pe tine decat la kilogramele pe care le ai.

Citeste si:  Decoratiunile verii

Faci alegeri nefericite la restaurant. Sigur ai impresia ca alegand o salata Caesar in locul unui gratar consumi mai putin calorii, insa nu e intotdeauna asa. O salata de cruditati, de exemplu, e mult mai sanatoasa decat un hamburger, insa o salata Caesar, cu parmezan, bacon si un dressing consistent ajunge ca si numar calorii un hamburger mediu sau chiar il depaseste. Solutia e sa renunti la dressinguri si la grasimile din salata si sa alegi in schimb preparate naturale, fara procesare termica, asezonate cu ierburi aromatice proaspete sau vinegreta simpla si sa te bucuri de o cina sanatoasa in oras.

Iti este frig. Te-ai putea intreba ce legatura are frigul cu acumularea kilogramelor in plus. Are, deoarece e la mijloc un instinct natural de supravietuire care ne impinge sa consumam alimente grele si pline de calorii pentru a trece cu bine de sezonul rece. Insa trebuie sa stii ca acest instinct ancestral nu maie valabil in zilele noastre. Iti garantez ca nu vei muri de frig sau de inanitie iarne daca nu mananci mese hipercalorice. Solutia e sa consumi mai multe salate fi fructe, care iti dau senzatia de satietate fara a oferi prea multe calorii. De asemenea, pe timpul sezonului rece e foarte important sa faci multa miscare, pentru ca sedentarisum e una dintre cauzele principale ale acumularii kilogramelor iarna.

Citeste si:  Anunt: Vand casa!

Iti privezi organismul de somn. Un stil de viata dezordonat, care nu iti permite sa dormi destul va avea repercursiuni importante asupra siluetei tale. Oboseala duce la un dezechilibru hormonal general, care iti cauzeaza senzatia falsa de foame. Ai impresia ca iti e foame, ca ai diverse pofte, cand de fapt organismul tau nu are nevoie de energie in plus, ci de un somn bun. Solutia e sa dormi cel putin 6 ore pe noapte si in timpul zilei, cand simti ca nu mai poti de foame desi tocmai ai mancat, un somn scurt, de 15 minute e perfect.

Citeste si:  Pregateste-te pentru primavara : Cele mai hot trenduri 2011

Te regasesti mereu in situatii care te obliga sa mananci. Fie ca esti mereu in preajma unor oameni care iau gustari frecvente, mananca foarte mult la o masa sau consuma numai junk-food, asta nu te ajuta la pastrarea siluetei. Am vazut de exemplu multe cupluri in care la inceputul relatiei unul dintre parteneri era gras si altul slab, iar dupa o perioada de locuit impreuna, au devenit amandoi pufosi. E destul de greu sa iti mentii obiceiurile alimentare sanatoase cand vezi ca in jurul tau toate lumea traieste linistita desi nu are aceste obiceiuri. Solutia e sa prepari tu gustari sanatoase, cum ar fi sticksurile din legume pentru intalnirile cu prietenii si sa ii incrureajezi sa manance mai sanatos sau sa faceti sport impreuna.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.