Dieta chinezeasca: yin si yang la noi in stomac

Cand vorbim de practici chinezesti, nu-i ca si cum am vorbi de unele made in USA, spre exemplu: stim ca ne referim la traditii milenare. Punand pe talerele balantei energiile opuse, dar complementare, yin si yang, chinezii au descoperit un mod de alimentatie echilibrat si sanatos. Nu va speriati, n-o sa va propunem in meniu carnea de caine sau de maimuta.

Poate ca nu urmarim sa slabim, ci doar sa nu ne ingrasam si sa ne insanatosim organismul atat cat o putem face prin alimentatie. ;b:Vom avea, in cazul acesta, grija sa nu facem exces de mancare sarata, amara, dulce sau acra. Ideal e sa amestecam aceste patru gusturi. ;-b:Altfel, daca mancam preponderent sarat, periclitam elasticitatea vaselor sanguine, iar de la amar ne deshidratam pielea si ne cade parul. Probleme cu podoaba capului se ivesc si de la consumul nemasurat de dulciuri. De la acru, efectele sunt cele mai rapide: ne crapa buzele. Mai sunt insa unele si cu efect intarziat: crampele musculare. Un exemplu simplu de contracarare a excesului de amareala: cand gatim spanac, punem la fiert, in cratita, si cateva felii de lamaie. Asa cum le punem si in ceaiul indulcit.

Citeste si:  Postmodernismul in mobilare si decorare

Nu doar gusturile mancarurilor trebuie impletite, ci si temperaturile lor. Supele le vom manca fierbinti, la fel fripturile, carnea la gratar, ouale fierte, cartofii. Mancarurile neutre, adica la temperatura camerei, sunt: orezul, ciupercile, pastaile, laptele, mierea. Mancaruri reci: fructe, ceaiul verde.

Nu consumam deloc paine (avem orez, cu sau fara betisoare, dupa priceperea fiecaruia) si nici sare. Aceasta din urma va fi suplinita prin condimente si mirodenii.

Pe langa felul mancarii, foarte importanta in alimentatia chinezeasca e conduita pe care o adoptam la masa. Nu vom manca in fata televizorului sau inghesuind farfuria pe masuta computerului. Luam masa intr-un loc curat, pe cat posibil spatios, unde sa ne simtim cu adevarat bine. Vasele, tacamurile si felul in care aranjam mancarea sunt si ele parte din dieta chinezeasca!
Energiile yin tonifica, energiile yang calmeaza. Exista alimente yin, alimente yang si alimente echilibrate. Mai exista niste percepte. Alimentele yin sunt recomandate spre consum in sezonul rece, alimentele yang in cel cald.

Citeste si:  Aranjare mobila in sufragerie

Alimente yin: ulei, zahar, miere, alcool, fructe si legume din zona tropicala, alimente rafinate, aditivi alimentari.

Alimente yang: carne de pasare, oua, carne de vita, sare, peste, fructe de mare, branzeturi.
Alimente echilibrate: legume si fructe din zona temperata, seminte, nuci, cereale.

Trei zile yin, trei zile yang

Am vazut cum putem spera la un organism sanatos. Daca vrem sa fim mai slabi decat suntem, putem trece la o cura urmand percepte chinezesti. Asta ar insemna ca vreme de doua luni, sa mancam alternativ: 3 zile alimente yin (plus alimente echilibrate) si 3 zile alimente yang (plus alimente echilibrate). Dieta aceasta promite sa ne scape de 2 kilograme pe saptamana.

Citeste si:  Cum scapi de furnici

Iata cum s-ar prezenta un meniu yin: 600 g de legume (crude, in supe, mancaruri sau salate), 300 g fructe (mai putin cele uscate plus perele si strugurii), 500 ml suc de rosii sau de fructe, 2 litri de apa sau ceai. Cantitatile sunt pentru o zi.

Un meniu yang, tot pentru o zi: 400 g carne de pasare, vita sau peste, fiarta, fripta sau coapta, 300 g branza de vaci degresata, un ou fiert, 300 g iaurt, 2 litri de apa sau ceai.

Fiecare masa o vom sfasi cu o ceasca de ceai fierbinte.
Avem nevoie de 30 de minute de exercitii fizice in fiecare zi si n-avem voie sa mancam dupa ora opt seara.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.