Dieta inseamna schimbarea stilului de viata II

Please select a featured image for your post

Am inteles ca pentru a slabi intr-un mod sanatos, respectiv avand rezultate nu doar vizibile ci si de durata dar mai ales fara a produce nici un fel de carente in organism, trebuie sa ne schimbam stilul de viata din toate punctele de vedere. Trebuie sa ai, mai presus de tot, foarte multa vointa si dorinta de schimbare; inarmata cu aceste doua arme si cu niste trucuri invatate de la noi, nu ai cum sa nu slabesti si sa fii sanatoasa.

Pasul nr.7 – nu uita de fibre. Trebuie sa intelegi ca fara fibre, organismul tau nu poate functiona asa cum trebuie. De ce crezi ca sunt atat de promovate legumele proaspete, fructele, ceralele integrale sau alunele? Pentru ca sunt atat de bogate in fibre iar acestea te feresc de cancer, probleme ale inimii, diabet sau hemoroizi. Reglarea si usurarea digestiei sunt doua dintre cele mai importante avantaje ale fibrelor. Prevenind constipatia si reglandu-ti metabolismul vei elimina mai usor toxinele, vei slabi si vei evita riscul de hemoroizi sau fisuri anale.

Citeste si:  Trandafirul japonez nu mai infloreste ?

Pasul nr.8 – produsele lactate sunt extrem de importante in orice dieta sanatoasa, ma ales pentru femei. Consumul regulat de lactate iti asigura doza zilnica necesara de calciu astfel incat sa poti preveni osteoporoza si sa ai dinti albi si sanatosi. In afara de calciu insa, laptele contine si alte substante nutritive importante, iar pentru a tine si la silueta, incearca sa consumi numai lapte slab si lactate degresate. O idee foarte buna e sa consumi lactate care contin si fibre sau un supliment de vitamina D3, pentru ca aceasta ajuta la fixarea calciului in oase.

Pasul nr.9 – renunta la sare. E drept ca sarea in bucate e foarte importanta pentru papilele gustative, insa nu te ajuta foarte mult atunci cand incerci sa slabesti. Daca folosesti ingrediente sarate intr-o mancare, cum ar fi branza sarata sau iei gustari de genul chipsuri, covrigei etc, incearca sa nu mai adaugi si sare in mancare. In general, mancarurile procesate au mult mai multa sare decat cele crude, asa ca o dieta bazata pe mai multe salate si mai putin fripturi va reduce considerabil aportul de sare in organismul tau.

Citeste si:  Confort in 4 pasi

Pasul nr.10 – inlocuieste uleiurile rafinate cu uleiul de masline presat la rece, care este mult mai sanatos decat orice alt tip de ulei. Atentie insa, nu exagera din punct de vedere cantitativ, pune numai atat cat este nevoie si incearca sa nu prajesti nimic in ulei de masline. De altfel, daca iti doresti silueta de vis nici nu avem de ce sa vorbim despre prajeli, pentru ca nu vei avea de-a face cu ele. In loc de maioneza sau alte sosuri pentru salata, fa-ti o vinegreta simpla, din ulei de masline, suc de lamaie sau de lime si ierburi aromatice proaspete sau uscate.

Citeste si:  Casa ca un colt de rai: fara pic de mucegai!

Pasul nr.11- renunta treptat la mancarurile procesate. Ia-o pas cu pas: in loc sa iti comanzi atunci cand iesi in pauza de pranz cu colegii o portie de cartofi prajiti si un snitel, mai bine alege o salata de cruditati. Mancarurile procesate au foarte multe calorii, un aport ridicat de sare, iar prin fierberea indelungata se pierd majoritatea substantelor nutritive. Chiar daca din punct de vedere material e mai usor sa gatiti mancare pe mai multe zile decat sa faceti salate diverse in fiecare zi sau mancare gatita simplu, la abur, nu merita sa va riscati sanatatea pe motiv de bani.


2 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.