Greseli alimentare

Please select a featured image for your post

Nu se poate sa deschidem o revista sau un site zilele astea fara sa gasim sfaturi legate de nutritie, cineva ne invata mereu ce sa manacam si cum sa mancam, ce sa facem si ce sa nu facem in ceea ce priveste alimentatia noastra. Se poate sa fie doar un trend sau mai degraba se poate sa fie adevarat ca in ultimi ani, alimentati noastra a luat-o pe o panta descendenta: rata obezitatii a crescut, mancam tot mai putin mancare gatita in casa si mai mult junk food, e tot mai greu sa gasim alimente bio asa cum era cand eram mici…pentru ca foarte multe s-au schimbat in alimentatia noastra, suntem predispusi unor greseli alimentare care ne pot face destul rau.

Nu luam micul dejun. Multi dintre noi ne incepem ziua cu o greseala alimentara: sarim peste micul dejun. Asta se datoreaza in primul rand stilului de viata care s-a schimbat foarte mult, asa ca nu ne mai bem cafeaua acasa dimineata si nu mai luam micul dejun in familie, ci mergem la birou grabiti, luam o cafea to go si micul dejun il inlocuim cu o tigara. In plus, nici macar nu avem timp sa ne preparam un mic dejun ca la cartea. Nu trebuie sa uutam insa ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si trebuie tratata ca atare. Micul dejun trebuie sa fie echilibrat, sa contina lapte sau suc proaspat de fructe, cereale sau paine integrala, lactate.

Citeste si:  Scoaterea petelor de grasime de pe hartie
Mancam prea mult in timpul zilei. Chiar daca sarim peste micul dejun, ne imbuibam cu manare in restul zilei, sau mai grav, dupa o zi fara mic dejun si in care doar am ciugulit ceva la birou, ne trezim ca mancam la masa de cina cat un batalion. Nu e vorba insa numai de faptul ca nu mancam cat trebuie la mic dejun, prnz si cina, ci si de faptul ca unele alimente trebuiesc consumate in anumite momente ale zilei.

Citeste si:  Supa de castraveti cu menta si rulada de vita in sos de vin
De exemplu, painea integrala se poate consuma la mic dejun, dar nu se consuma la cina. La moda este si sucul de portocale rosii de Sicilia, insa la fel, acesta trebuie consumat numai la micul dejun si in nici un caz la cina, pentru ca ingreuneaza digestia. La fel si sucul de portocale, care datorita continutului crescut de zahar trebuie consumat cu moderatie, intrucat provoaca aciditate si dureri gastrice.

Nu stocam mancarea asa cum trebuie. Avem impresia ca frigiderul nostru e imens si incape il el mancarea din jumatate de hypermarket? Se poate sa fie destul de incapator, dar asta nu inseamna ca ar trebui sa punem prea mlta mancare in el, pentru ca alimentele se altereza mult mai repede atunci cand aerul nu circula liber prin frigider. In plus, aveti grija sa stocati alimentele in comartimentele prevazute pentru fiecare grupa alimentare. De exemplu, legumele trebuiesc stocate in sertarele pentru legume, pentru ca in frigider pot ingheta si se altereaza mult mai repede.

Citeste si:  Falsul care umbreste originalul: tavanul extensibil
Aveti grija ca alimentele stocate pe usa frigiderului sa nu fie usor perisabile, pentru ca in aceasta zona a frigiderului temperatura variaza in functie de cum se deschide usa. Carnea trebui stocata numai in congelator pe termnem lung si in frigider numai pentru decongelare. Aceasta este una dintre cele mai sanatoase metode de a decongela carnea: o scoateti din congelator cu 1-2 zile inainte de folosire si o tineti in frigider pana la dezgetarea completa. Carnea tocata nu se tine la frigider mai mult de 2 zile dupa cumparare, este ideal sa o gatiti cat de repede.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.