Miscare si silueta pe timp de iarna

Please select a featured image for your post

Stiu ca e mult mai usor sa stam in casa iarna si sa ne plangem primavara de kilogramele in plus pe care le-am acumulat in sezonul rece si in perioada Sarbatorilor de Iarna, insa exista si o alternativa mai sanatoasa: sa te echipezi ca la carte si sa iesi sa faci sport, in ciuda temperaturilor cu valori negative. Ce zici, ai chef de o tura de jogging in zapada?

Imbraca-te corespunzator vremii. Asta e cel mai important atunci cand faci sport iarna, pentru ca numai asa vei ramane sanatoasa si vei face miscare in siguranta. Imbraca-te destul de gros incat corpul tau sa nu piarda caldura insa nu prea gros pentru a te mai putea misca. Imbraca-te in functie de activitatea pe care urmeaza sa o faci. Nu merge pe principiul cu cat mai groase cu atat mai bine, ci mai degraba imbraca-te ca o varza, cu multe straturi subtiri. Asa iti este destul de cald si te misti suficient de repede. Pe masura ce incepi sa te incalzesti, renunta rand pe rand la cateva straturi si apoi, dupa ce ai incheiat activitatea, ia-le inapoi. Asta pentru ca nu iti doresti sa iti transpire toate hainele si sa ramai asa pana acasa.

Citeste si:  Guacamole

Nu lasa apa sa te imbolnaveasca. Nimic nu e mai periculos iarna decat sa porti haine umede sau in care ai transpirat in timpul sportului. De aceea e important ca stratul superior sa fie unul impermeabil, fie ca este vorba de o flanela sau un fas waterproof si windproof, important este ca nici vantul si nici umezeala sa nu iti poata ajunge la piele. In plus, aceste haine speciale sunt concepute pentru a permite eliminarea traspiratiei si umezelii din piele, astfel incat sa nu se condenseze si sa fii uscata cand ajungi acasa de la sport. Renunta la echipamentul de bumbac pe care il folosesti la sala, acesta nu face fata sportului in aer liber si retine foarte mult timp umezeala.

Alege echipamentul perfect. Nu imprumuta hainele pentru sportul de iarna din vecini, pentru ca e foarte bine sa fie exact marimea ta si sa ti se muleze perfect, altfel nu doar ca nu iti tin de cald si nu isi indeplinesc functiile tehnice pentru care au fost prevazute, insa nu iti sunt comode si nu vei da randament la sport. Cum e sa fugi cu niste pantaloni care iti sunt prea stramti si prea scurti sau sa alergi tinandu-te mereu de pantalonii prea largi care iti cad. Daca mergi la ski, snowboarding sau chiar si sanius, ai grija sa ai nu doar echipamentul ci si accesoriile pentru protectie, cum ar fi casca sau cotierele.

Citeste si:  Cuba: rom, orez si banane prajite

Mananca bine si hidrateaza-te. Pentru ca sportul facut la temepraturi scazute necesita un efort suplimentar, ai nevoie sa fii foarte bine hranita si hidratata, astfel incat corpul sa isi poata mentine temperatura si sa iti da combustibilul necesar pentru sport. Inainte de sport ai nevoie de 1-2 patratele de ciocolata sau ceva care sa iti ridice rapid nivelul de zahar si sa contina suficiente grasimi cat sa ai energie pe toata durata exercitiilor. Bea apa tot timpul sau ia la tine un termos cu ceai cald, neindulcit, din care sa sorbesti la fiecare pauza pe care o faci. Nu bea bauturi ce contin cofeina, pentru ca aceasta mai degraba duce la deshidratare.

Citeste si:  Reguli de baza pentru un decor inspirat

Nu uita sa ai mereu la tine o trusa de prim ajutor, pe care o poti face dintr-o borseta pe care sa ti-o legi la brau. Ai nevoie de un balsam de buze, o crema mica hidratanta, plasturi, fasa elastica pentru eventualele contuzii sau luxatii si neaparat un baton de cereale pentru crizele de glicemie.


5 Comentarii
  1. pai nicioata nu e prea tarziu diva.
    oricum se pot da kilograme jos si fara sala din punctul meu de vedere.ambitie multa si forta trebuie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.