Sarea in bucate

Please select a featured image for your post

Nu ne imaginam mancarea fara sare si daca e sa tinem regim, primul lucuru pe care il intrebam, absolut ingroziti, e daca avem sau nu voie sa mancam sarat. Despre sare insa, nu auzim numai de bine, ci dimpotriva, majoritatea dietelor si regimurilor care ne propun sa mancam sanatos, ne consilieaza sa reducem drastic cantitatea de sare consumata in fiecare zi. Insa trebuie redusa si nu eliminata complet, pentru ca sarea are de indeplinit cateva roluri foarte importante in organismul nostri, incepand cu retentia de apa.

Cata sare e prea multa? Chiar daca sarea este absolut necesara unei bune functionari a organismului, trebuie sa gasim un echilibru si sa consumam numai atata sare cat este necesara. De exemplu, doza zilnica recomandata de sare este de doar 2 gr, de atat are nevoie organismul nostru pentru a functiona la parametrii normali. Insa, un om normal, care nu mananca sarat ci pur si simplu foloseste sarea pentru a imbunatati putin gustul mancarii, consuma in jur de 6 gr de sare zilnic.

Citeste si:  Supa-crema de conopida cu branza si graten de ciuperci si spanac
Desi nu suntem constienti cat de mult aportul de sare influenteaza organismul, trebuie sa stim ca o data ajunsa in organism, sarea intervine pentru modificarea si facilitarea anumitor procese ce au lod in interiorul organismului – functionarea sistemului muscular si nervos, reglarea nivelului de apa retinut de organism. Pentru noi femeile, functie de retentie a apei in organism este cu siguranta cea mai importanta, pentru ca este reflectata si la nivel estetic. Cand retinem apa, cum ar fi in perioadele dinainte menstruatiei, corpul nostru este umflat, ne simtit balonate, picioarele si maninile ni se umfla. Acestea sunt momentele in care e ideal sa reducem cat de mult consumul de sare.Excesul sau deficitul de sare. Dupa cum spuneam, este absolut necesar sa cautam un echilibru un consumul nostru de sare, sa nu avem perioade in care consumam in exces si altele in care sa privam organismul de sare. Cand consumam prea putina sare, apare dezhidratarea, manifestata prin cefalee, crampe musculare; cand consumam prea multa sare, apare celulita, crestem in greutate, apar edemele la nivelul pielii sau chiar afectiuni mai grave, cum ar fi astmul, osteoporoza, hipertensiunea arteriala sau afectiunile la nivelul tubului digestiv.

Citeste si:  Decoratiuni interioare
Consumul excesiv de sare nu se refera numai la sarea pe care o punem constient in mancare, ci si la alimentele cu un bigat continut de clorura de sodiu, cum ar fi chipsurile, popcornul, branza sarata etc. Cum actioneaza de fapt sarea, sau clorura de sodiu, o data ajunsa in organism? Sarea creste volumul apei din organism, pentru ca retine apa la nivelul celular. Direct proportional cu apa din organism creste si volumul sangelui si o data cu el creste si tensiunea arteriala. pe acest considerent, persoanele suspecte de boli cardiovasculare trebuie sa evite consumul excesiv de sare.

Citeste si:  Specii de pesti viu colorate
Care este consumul ideal de sare? In cadrul unei diete echilibrate ar trebui sa consumam undeva intre 1 ai 3 grame de sare pt zi, asta in conditiile in care o lingurita cu varf de sare contine 2 gr. Pentru a va da seama cat de mult conteaza sa mancati echilibrat, inchipuiti-va ca 9 gr de sare retin 1 litru de apa in organism. CU cat mancati mai sarat, cu atat luati mai mult in greutate. Atentie si la dieta copiilor, pentru ca rinichi lor nu sunt suficient de dezvoltati pentru a face fata unui aport crescut de sare.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.