Secretele femeilor suple – compulsivitate vs. rutina

Please select a featured image for your post

Daca pana acum te tot intrebai cum reusesc unele femei sa isi mentina silueta indifernt de situatie si sa castige cruciada kilogramelor in plus inainte ca aceasta sa inceapa macar, iti oferim raspunsuri si solutii pentru a fi la fel ca si ele: suple, frumoase si independente de senzatia de foame.

Nu mananca pe fond nervos. Foarte multe femei se plang ca acumuleaza kilograme in plus atunci cand trec prin perioade dificile sau foarte stresante si isi gasesc alinarea in mancare. Femeile suple nu sunt imune la mancatul pe fond nervos, de aceea uneori cedeaza si ele in fata unei cutii de ciocolata, diferenta este insa ca ele a puterea sa realizeze ca se alimenteaza compulsiv si sa se opreasca la timp. Mai mult decat atat, isi canalizeaza energia negativa spre alte activitati, in afara de mancat. De exemplu, isi exteriorizeaza nervozitatea printr-o tura de jogging, o sedinta de tae-bo sau cateva minute pe bicicleta.

Citeste si:  Chiftelute de vinete si supa de porumb
Ce poti face pentru a fi ca si ele? Solutia este sa identifici factorii care generaza mancatul compulsiv: supararea, tristetea, foamea, singuratatea si oboseala. Este normal ca dupa o zi lunga si obositoare la lucru, o zi in care nu ai apucat sa mananci mare lucru, sa te napustesti seara asupra frigiderului si sa mananci mult mai mult decat ai avea nevoie. Incearca in schimb sa alegi gustari santoase si care contin putine calorii atunci cand simti nevoia sa mananci pe fond nervos. Opteaza pentru un baton de cereale, un fruct, o mana de seminte, migdale, alune sau un suc natural. Daca simti ca numai ciocolata iti ofera alinarea de care ai nevoie, consuma maxim 2 patratele in loc de o tabla intreaga. Daca te simti singura, nu lasa frigiderul sa devina cel mai bun prieten al tau, iesi la o plimbare la mall, suna-ti cea mai buna prietena si iesiti la o cafea, scoate catelul la aer!

Citeste si:  Petrecerea piticilor
Diversitate vs rutina. Nutritionistii spun ca diversitatea alimentara este foarte importanta, insa diversitatea exagerata, combinata cu portiile impresionante, poate duce la obezitate. Studiile in domeniul nutritiei arata ca tindem sa mancam prea mult atunci cand combinam diverse gusturi si texturi. Femeile suple in schimb, mananca diversiicat, insa mesele sunt foarte bine planificate. Nu combina niciodata o friptura sau un gratar cu o garnitura de cartofi sau de paste, care ar putea fi o masa in sine, ci combina carnea cu o salata si in nici un caz nu consuma mai multe produse fainoase la aceeasi masa (cartofi-paste-paine).

Ce poti face pentru a fi ca si ele? Nu este foarte simplu sa renunti la vizitele la fast-food, fie ele chiar si ocazionale, insa trebuie sa intelegi ca atunci cand doresti sa slabesti, trebuie nu doar sa tii o dieta drastica pe moment, ci sa iti schimbi intreg stilul de viata. Incearca sa ai mesele principale mai consistente, fara insa a manca mai mult decat ai nevoie si alegand numai alimente sanatoase. De exemplu, mananca cereale integrale la micul dejun, acestea iir vor tine de foame pana la pranz. La pranz, alege o salata si un gratar slab iar seara un gratar sau paste cu sos simplu. Chiar daca poti opta intre diverse tipuri de carne la gratar sau sosuri slabe pentru salata, optiunile sunt destul de limitate, asa ca in timp vei manca din ce in ce mai putin. Daca vei ajunge sa iti schimbi in intregime stilul alimentar, vei constata in timp ca nu mai simti nevoia sa combini prea multe alimente si ca te saturi mult mai repede decat atunci cand mancai mult si foarte diversificat.

Citeste si:  Chiftelute din burta de vita si salata de nuci cu usturoi

3 Comentarii
  1. Da, e adevarat ce spuneti voi, dar multe reviste promoveaza manechine anorexice care pur si simplu fac foamea. N-as vrea sa fiu ca ele.

  2. Cred ca e foarte important si metabolsimul. O persoana cu arderi lente trebuie neaparat sa faca si miscare, altfel kg se vor pune imediat, fara o alimentatie foarte consistenta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.