Sport in sezonul rece

Please select a featured image for your post

Nu exista nici un motiv anume pentru care nu ar trebui sa facem sport in sezonul rece, nu exista contraindicatii medicale ci numai precatutii legate de vreme. Cu toate astea, pe timpul iernii, majoritatea femeilor renunta la sport si prefera confortul caminului. Nu stiu de ce, am inceput sa consideram ca iarna e sezonul hibernarii si pentru noi, nu numai pentru ursuleti. Incercam sa limitam cat mai mult timpul pe care il petrecem afara din casa gasim tot felul de scuze, care mai de care, pentru a ne eschiva de la miscare. Si totusi, se poate face sport si in aer liber, chiar foarte mult sport.

Imbraca-te pe masura. E clar ca una din scuzele principale pentru a nu iesi sa fugi in parc iarna e ca iti e frig. De parca nu ai avea haine groase sau te roaga cineva sa faci jogging in chiloti. Imbracamintea potrivita este importanta atat pentru confortul cat si pentru siguranta ta. Este important sa iti incalzesti atat cirpul cat si extremitatile, asa c apoarta caciula, manusi si soseste groase. Cel mai important e sa iti tii trunchiu incalzit, mai ales in zona inima. Organismul te va ajuta in acest sens, asftel ca trunchiul este primul care se incalzeste. Pana si corpul tau stie ca poti trai fara o mana sau un picior, dar nu si fara trunchi.

Citeste si:  Cele mai romantice camere

Nu te imbraca prea tare. Uneori exercitiile devin greoaie pentru ca suntem imbracate multe prea gros. Ti-ai putea inchipui un cavaler teuton, in armura sa greoaie, incercand sa faca genoflexiuni? Cu siguranta nu! Expertii in fitness si aerobic ne sugereaza sa alegem o haina mulata ca si primul strat peste piele si care sa fie de preferinta din poliester, pentru ca bumbacul retine umezeala. Cu cat vei fi mai transpirata, cu atat iti va fi mai frig. Urmeaza o haian de lana sau fleece iar apoi un fas de tip Gore-Tex, care nu permite vantului sa patrunda, insa ajuta la eliminarea umezelii.

Nu ignora factorii de vreme. Inainte de a incepe rutina imbracatului pentru a iesi la fitness, ies la geam sau pe balcon pentru a vedea starea vremii. Nu ajunge sa vezi la stiri ca sunt -2 grade in localitatea ta, pentru ca viteze sau directia vantului. soarele, precipitatii, toate influenteaza temperatura reala. O data ce te-ai asigurat ca sunt -2 grade sau ca e mai rece sau cald, poti porni la jogging. Chiar daca e iarna si soarele nu e foarte puternic, cea mai calda parte din zi este cea in care soarele e sus pe cer.

Citeste si:  Curatare lemn

Poarta incaltaminte potrivita. Pe timp de vara orice tip de adidasi pentru fuga sunt numai buni pentru exercitile in aer liber, insa pe tip de iarna trebuie sa fii putin mai atenta. Adidasii tai pot aluneca pe ghiata sau pe pamantul ud si te poti accidenta. Exista insa echipamente speciale de protectie, care se trag peste adidasii normali, astfel incat sa ii poti folosi si iarna.

Citeste si:  Ce sa NU pui pe masa de Craciun

Asculta cu atentie semnalele pe care ti le transmite corpul tau. Chir daca esti destul de motivata sa faci sport si e timpul iernii, uneori corpul tau nu e de acord cu decizia luata de tine. Daca simti ca organismul tau nu poate sa ocntinue, nu il forta. El simte cand e mult prea rece pentru a putea face sport in parametrii normal. Pragul de rezistenta la frig difera de la o persoana la alta, insa peroanele care sufera de boli cardio-vasculare, lupus, artrita sau alte afectiuni cornice, ar trebui sa consulte medicul inainte de a incepe activitati in aer liber sau sa faca fitness la sala, intr-un spatiu inchis si la o temperatura normala.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.