10 lectii despre slabit – partea I

Despre diete circula o multime de zvonuri si de pareri. Va prezentam mai jos o lista cu cele mai „faimoase” opinii si gradul lor de eficienta, invitandu-va totodata sa ne spuneti la care dintre aceste trucuri si interdictii ati aderat si cat anume v-a ajutat.

1. Apa nu slabeste!

E adevarat, ea in sine nu ne „topeste” kilogramele in plus, dar contribuie la slabit. In ce mod? Nu are calorii si, consumand-o din belsug, putem pacali senzatia de foame. Cu alte cuvinte, are minunata calitate de a ne umple stomacul si de a ne lasa, mai apoi, soldurile intacte. In alt beneficiu este acela ca elimina toxinele, contribuind si la hidratarea pielii.

Legat de mentinerea obligativitatii celor doi litri, putem sa va spunem ca nu exista o cantitate batuta in cuie. Sigur, daca faceti sport, ii veti bea cu usurinta, ba poate chiar veti depasi cei doi litri. In rest, nevoile noastre difera. E bine de stiut ca si apa continuta de sucuri (speram naturale), supe, ceai si cafea conteaza!

Citeste si:  Beneficiile protectiei solare

2. Painea ingrasa!
Orice fel de paine are multe calorii. Insa, unele tipuri au mai putine decat altele, unele sunt mai sanatoase, altele mai daunatoare. Ideal este sa alegem paine integrala. Cu cat are mai multe fibre si cu cat corpul o digera in mai mult timp, cu atat este mai indicata. Sa consumam o felie la masa este suficient. 100 de grame de paine integrala contin in jur de 230 de calorii. Mai putin decat painea alba, care ajunge la 280 de calorii/ 100 de grame. Totusi, de oricare ar fi, painea contine carbohidrati. De aceea, desi nu trebuie interzisa total, trebuie consumata cu moderatie. Feriti-va de painea care contine prea multa sare sau zahar. Cititi cu atentie eticheta!

Citeste si:  Dieta spontana a lui Janet Jackson

3. Alimentele despre care se spune ce „ard” grasimile nu ard nimic!
Sa spui ca patrunjelul sau ananasul ajuta la slabire este o pura aberatie! Sigur, ananasul, de exemplu, contine o enzima numita bromelina, care favorizeaza digestia si asimilarea proteinelor. De aici pana la a spune ca are efect de pierdere a kilogramelor e cale lunga insa. Si la fel stau lucrurile si cu alte fructe. Grapefruit-ul si marul sunt si ele fructe vedete printre cele care vor sa scape de kilograme. Intr-adevar, au putine calorii si sunt bogate in fibre. Asta nu inseamna insa ca daca mancam cartofi prajiti si eclere in fiecare zi, dar avem grija sa inseram de 3 kilograme de mere sau grapefruit printre ele, nu inseamna ca vom ajunge sa slabim. Sigur, daca mancam numai aceste fructe, atunci da, slabim. Din simplul motiv ca ne subnutrim, acestea fiind fructe sarace in calorii. Dar vom recapata kilogramele extrem de rapid, odata ce am revenit la o dieta normala si ne vom alege, in plus, cu ceva carente destul de serioase.

Citeste si:  Sprancene decolorate? Da sau nu?

4. Mancatul in viteza ingrasa
Da, este adevarat. Din simplul motiv ca, atunci cand mancam repede, nu mai suntem atenti la semnalele de satietate pe care ni le trimite corpul nostru. Ajungem astfel sa mancam mai mult decat ne trebuie cu adevarat. Orice masa trebuie sa dureze cel putin 20 de minute si presupune ca mestecam bine.

5. Produsele degresate, „light” nu slabesc!
Da, produsele „light” au mai putine calorii, dar in schimb contin de doua ori mai multe zaharuri si grasimi. Alta problema: fiind “light”, consumam mai mult. La sfarsit, numaratoarea caloriilor s-ar putea sa ne iasa pe plus.


Un comentariu
  1. Eu imi pastrez greutatea de aproape 10 ani de zile nu trec de 56 de kg la 1.75 dar nu mananc seara dupa ora 6 nimik decat poate niste fructe si alea ratacite ca nu le prea am cu ele:) . anul asta pe vara a fost prima data cadn am facut celulita :(( dar am scapat de ea prin masaj la un salon dar in rest nu am confrunt cu nimik dar ce este drept ma si abtin de la multe 🙁 dar na asta este daca vrei sa arati bine trebuie sa faci si sacrificii ca daca bagi in tine pana nu mai poti este normal sa te ingrasi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.