10 sfaturi pentru o silueta de vis

Sa slabesti fara a tine un regim strict este posibil cu conditia sa respecti cateva reguli de dieta pe care sa le transformi in obiceiuri zilnice.

1. Mananca la ore fixe
Respecta-ti ceasul biologic. Asta inseamna sa-ti fixezi niste ore pentru mese in functie de programul tau zilnic. Totul depinde de ora la care te trezesti.
– micul dejun trebuie sa fie unul bogat in grasimi.
– pranzul (la 4-6 ore de la micul dejun) trebuie sa fie bogat in proteine.
– o gustare (la 5 ore dupa pranz) bogata in zaharuri (fructe, de preferinta)
– cina numai si numai daca va e foame si cat mai saraca.

Fiecare isi poate adopta aceasta schema in functie de programul zilnic. Sau, de exemplu, daca intr-o zi, te trezesti foarte tarziu, poti lua un brunch foarte bogat, iar seara o cina usoara.

2. Nu te grabi la masa
Chiar daca esti cea mai ocupata persoana din lume, fa-ti timp sa mananci. Corpul nu resimte senzatia de satietate decat dupa 20 de minute. Asadar, asaza-te la masa, mesteca lent, savureaza alimentele. Asa digestia va fi usurata, iar portiile vor fi mai mici decat atunci cand infuleci.

3. Rontaie inteligent
Mi-e pofta de mor de…. De cate ori nu te-ai auzit spunand asta? Rontaitul e dusmanul numarul unu al siluetei tale. Daca intr-adevar nu te poti controla si simti ca mai ai putin si spargi o cofetarie, fa-ti un ceai sau o infuzie aromata. Se gasesc atatea combinatii de ceaiuri cu fructe si flori incat e imposibil sa nu gasesti ceva pe gustul tau. La fel, un fruct sau un compot iti vor potoli pofta de ceva dulce.

Citeste si:  Cel mai bun rimel pentru gene

<>4. Invata sa gasesti inlocuitori
Pentru a-ti tine greutatea sub control, trebuie sa afli mai intai care sunt alimentele cele mai bogate in calorii. De exemplu, poti inlocui vita cu pui, poti invata ca o pizza este preferabila unei portii de paste carbonara cu bacon, painea cu cereale celei albe etc. Nu uita nici ca niciun aliment nu ti-e dusman; de fapt, tot secretul sta in cantitate. Chiar si mezelurile, cu conditia sa nu mai consumi mai des de doua ori pe saptamana, isi pot gasi loc in farfuria ta.

5. Bucura-te de mancare
Hrana trebuie sa ramana o placere, iar mesele luate cu prietenii momente agreabile. Sa te stresezi pentru un fursec dupa ce l-ai mancat (e oricum prea tarziu odata ce l-ai inghitit) nu te ajuta. Doar iti strica restul zilei.

Daca simti ca azi ai intrecut masura, poti recupera maine reducand aportul caloric sau poti face o ora de sport. Important este sa nu vezi aceste masuri ca o pedeapsa, ci ca niste miscari firesti de echilibrare a stilului de viata.

Citeste si:  Cum slabesti mai repede

6. Gateste acasa
Ai doua argumente puternice. In primul rand, daca gatesti tu insati, controlezi ceea ce mananci. Si in al doilea rand, pentru ca iti va permite sa te reconciliezi cu hrana si sa n-o mai vezi ca inamic. Nu uita sa te echipezi cu ustensile (mixere pentru piure, supe, blender, oala pentru gatit la aburi). Ce pregatesti tu insati va fi mult mai sanatos decat alimentele semi-preparate, adevarate bombe de zahar si sare.

7. Mizeaza pe plante
Exista plante care ne pot ajuta in lupta impotriva kilogramelor.
– coaja de portocala amara permite accelerarea senzatiei de satietate si stimuleaza digestia.
– algele brune (fucus) stimuleaza metabolismul si intensifica arderile de grasimi ale corpului pentru consumul energetic de care are nevoie.
– frunzele de gingko biloba au capacitati anti-oxidante si vaso-dilatatoare, ceea ce le transforma in aliati excelenti in lupta impotriva celulitei.
– chimenul este eficace impotriva balonarii, a problemelor de digestie.

Puteti gasi aceste plante atat proaspete, cat si sub forma de pudra sau pilule, in magazinele bio sau in farmacii.

8. Dormi suficient
Cercetatorii au aratat ca exista o legatura certa intre lipsa somnului si greutate, mai precis indicele de masa corporala. Cu cat dormim mai putin, cu atat acesta este mai mare. Se pare ca atunci cand nu dormim suficient, secretam hormonul care controleaza apetitul in cantitati mai mari. Atentie, asta nu inseamna sa abuzam de somn. 8 ore pe noapte sunt suficiente.

Citeste si:  Alimente nutritive pentru adolescenti

9. Controleaza-ti emotiile
Stresul, furia, teama, anxietatea, toate acestea sunt emotii care ne pot face sa deschidem frigiderul. Mancatul emotional. Trebuie sa fi auzit de el. In general, atunci cand ne confrutam cu probleme de ordin afectiv, sunt posibile doua tipuri de reactii: pierderea totala a apetitului sau exacerbarea lui. Nu ati simtit niciodata nevoia sa mancati 3 ciocolata odata dupa o cearta cu iubitul?

De vina este, se pare, nevoia unei compensatii; si ce e mai la indemana decat mancarea?

Trebuie sa invatam sa ne calmam, sa ne controlam emotiile si, mai ales sa nu ne facem procese de constiinta pentru un gram luat! Altfel, ne paste riscul cercului vicios.

10. Facem miscare
Da, stiu ca va asteptati la asta, dar fara ea nu se poate. 30 de minute zilnic – regula de aur. Pentru picioare: bicicleta, pentru fese: gimnastica in apa, pentru abdomen: fitness, pentru umeri si brate: inot. Daca puteti, asa ar fi ideal. Daca nu, mersul e gratuit si n-a omorat pe nimeni.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.