9 Alimente despre care credem in mod eronat ca-s sanatoase

Exista si in domeniul alimentar o serie de mituri referitoare la produse . Iar unele dintre ele sunt extrem de populare.


1. Batoanele de proteine

Specialistii spun ca doar pentru ca un baton are proteine nu inseamna si ca are calitati nutritive. De fapt, nu este mai hranitor decat un baton Snickers. Sunt pline, ca mai toate alimentele procesate, de zahar si grasimi saturate, carora li se adauga putine proteine derivate din soia sau lapte sub forma de praf.
Singurele batoane sanatoase sunt cele din ingrediente integrale, precum ovaz, oleaginoase sau fructele deshidratate. De asemenea, un sandwich cu unt de arahide si paine integrala este un bun substitut pentru un baton de proteine.


2. Burgerii vegetali

Unii sunt sanatosi, altii, nu. Cel mai adesea au in compozitie multa branza, ceea ce duce la cresterea cantitatii de grasimi saturate. Sunt plini de ulei de soia si au un continunt foarte mic de legume adevarate. Cand luati cina in oras, intrebati cum sunt pregatiti, iar la magazin cititi etichetele. Daca au legume, fasole, naut sau cereale integrale si un continut scazut de grasimi saturate, atunci ii puteti cumpara.

Citeste si:  Piele stralucitoare in cateva minute


3. Semipreparate cu continut caloric scazut

In principiu, preparatele cu continut caloric scazut par niste optiuni sanatoase. Dar doar aparent. De obicei, ele contin cam 300 de calorii, ceea ce e prea putin pentru cina unui adult activ. Ceea ce va duce la suplimentarea cu o ”gustare”.


4. Produsele fara gluten

Desi unii oameni trebuie sa evite glutenul din motive medicale, altii aleg astfel de produse pentru ca au impresia ca ”fara gluten” inseamna ”sanatos”. Si se-nsala. Cei mai multi o fac pentru ca au impresia ca vor slabi adoptand o astfel de dieta. De cele mai multe ori, produsele fara gluten, mai ales prajiturile, au acelasi numar de calorii ca cele cu gluten. Doar ca sunt ceva mai scumpe.


5. Chipsurile de legume

Ne lasam adeseori pacaliti de gandul ca sunt doar legume deshidratate. De fapt, nu-s mai sanatoase decat chipsurile obisnuite, de cartofi. De altfel, multe sunt 90 la suta cartofi cu o cantitate infima de spanac, rosii sau mazare mai mult pentru culoare, decat pentru valoarea nutritionala. Poate ca pe ambalaj scrie ”chipsuri de spanac”, dar leguma cu frunze verzi apare abia la coada listei de ingrediente. In plus, sunt prajite in uleiuri saturate.

Citeste si:  Cum ne machiem de Halloween


6. Painea si pastele multicereale

Cerealele integrale, da, sunt mai sanatoase decat cele rafinate pentru ca au continut mai mare de fibre, vitamine si minerale. Dar produsele ”multicereale” au doar, dupa cum le spune numele, mai multe tipuri de cereale. Asta poate insemna si trei sferturi faina alba de grau cu un sfert faina rafinata de porumb. Iar doua feluri de fainuri rafinate nu sunt mai sanatoase decat un singur fel de faina rafinata. Doar daca acele multicereale sunt si integrale, vorbim de avantaje nutritionale.

7. Produse cu antioxidanti sau vitamine adaugate
De cand a aparut mania fructelor si legumelor despre care se spune ca au continut mare de antioxidanti, producatorilor le place sa adauge pe ambalajele produselor procesate mentiunea ”cu antioxidanti” sau ”cu vitamine si minerale”. Astfel vedem cereale pentru micul dejun, tot felul de batoane si de sortimente de paine rafinata, care inseamna doar calorii goale, ca au capatat un aer de respectabilitate doar pentru ca au niste vitamine adaugate, care nu vin din fructe si legume, insa, si care constituie de departe cele mai bune surse. E vorba de vitamine sintetice, nu de concentrat de afine.

Citeste si:  Mituri despre produsele de ingrjire a parului

8. Sosurile pentru salate fara grasimi
Dressingurile contin de obicei o multime de sare pentru a compensa lipsa de gust si includ o multime de ingrediente artificiale. In plus, putina grasime la salata este chiar indicata. Grasimile ajuta corpul sa absoarba nutrientii din legume. Salatele sunt pline de vitamine solubile in grasimi asa ca uleiul de masline e de preferat sosurilor fara grasimi.


8. Iaurturile

Poate ca iaurtul grecesc sau cel facut de bunica ta este sanatos, necontinand zahar si fiind plin de proteine. Dar cel din comert, nu prea. Nu daca are arome artificiale, coloranti, conservanti sau zahar.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.