9 alimente care ne binedispun

Exista cateva alimente pe care, daca le consumi zilnic, vor spori cantitatea ta de energie si iti vor asigura o forma fizica de invidiat. Vitaminele? Demodate. Nu, este mult mai simplu de atat. Sanatatea ta depinde de consumul unor alimente care par a avea puteri miraculoase, in special daca le combini si le consumi zilnic. Medicii si nutritionistii sunt de acord, la unison declarand binefacerile acestor 9 ingrediente miraculoase pentru sanatatea noastra. In plus, daca vei manca regulat aceste alimente, vei avea o stare de binedispozitie, efectele lor pozitive fiind demonstrate in diferite studii de specialitate. Sunt recomandate celor care sufera de depresie, de anxietate, de insomnie si de pierderi de memorie. Sporesc capacitatea de concentrare si constituie un eficient tratament impotriva stresului.

Laptele. Care sunt beneficiile care se trag de la consumul de lapte vei intreba? Pe langa calciul asigurat, laptele ne imbunatateste memoria, ne schimba in bine starea de spirit si ne scapa de stres. Da, toate aceste castiguri sunt datorate si consumului zilnic de lapte.

Citeste si:  Noi impletituri pentru toamna 2012

Pestele de apa sarata. Somonul, macroul, sardinele sunt bogate in acizi grasi omega 3, iar studiile au demonstrat deja influenta benefica pe care acesti acizi o au asupra starii noastre de spirit. Daca vrei sa fii vesela si plina de energie, nu ezita sa consumi cat mai mult peste de apa sarata.

Capsunele. Bogate in fibre solubile, aceste fructe te vor ajuta sa ai o digestie buna si vor permite mentinerea nivelului corespunzator de zahar in sange. Din cauza unui nivel neconcordant de zahar in sange, de cele mai multe ori riscam sa avem depresii.

Citeste si:  Problemele ochilor (partea I)

Spanacul. Excelent purtator de acid folic care ajuta la evitarea starilor de anxietate. Alte alimente care contin acest acid sunt broccoli, germenii de grau, semintele de floarea soarelui, fulgii de ovaz, verdeturile, mustarul.

Batata sau cartoful dulce. Bogata in cargohidrati care, precum cartofii ridica nivelul de serotonina, deci vei fi fericita intreaga zi, fara sa-ti explici de ce. Sunt din ce in ce mai usor de gasit in supermarketuri si sunt accesibile fiecarui buzunar. Batata a fost descoperita in taino, o etnie amerindiana, care facea parte din grupul Arawak, ocupant al Antillor Mari, la sfarsitul secolului al XV-lea.

Nucile de Brazilia. Desi cel mai mare exportator este Bolivia, deci nu te lasa indusa in eroare de numele acestui fruct. Iti va da intreaga cantitate de seleniu pentru a te simti in forma, revigorata si optimista. Alte alimente care contin seleniu sunt cerealele integrale, tonul si pestele sabie.

Citeste si:  Haircare - vopsirea firelor albe

Iaurtul degresat. O sursa de proteine, care te ajuta sa ai o dispozitie pozitiva, deoarece intarzie absorbtia carbohidrantilor in circulatia sanguina. De asemenea carnea si ouale poseda aceleasi functii.

Cofeina. Consumata in cantitati moderate, acesata sporeste functiile fizice si mentale. In exces insa poate produce cefalee si tahicardie. Este recomandat sa consumi zilnic o ceasca sau doua de cafea pentru a te mentine in forma maxima si a da randamentul pe care il doresti.

Branza. Foarte bogata in vitamina B12. Ca si acidul folic, vitamina B 12 te ajuta sa eviti depresiile si anxietatea. Acelasi efect il va da si consumul de stridii.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.