Adio frumusete de la 60 de kilograme in sus?

Media ne bombardeaza in mod constant cu imaginea corpului feminin, folosit pentru a vinde orice: iaurturi, masini, filme. In acesta abundenta de imagini remarcam totusi putina diversitate. Fetele si trupurile sunt tinere, foarte slabe, pielea in general alba si fara defecte. Imaginile din revistele de femei si din imaginile publicitare ne prezinta femei „perfecte” si ireale, clonate parca. Acest lucru ne ghideaza conduita sociala, personala sau profesionala, fie ca ne dam seama, fie ca nu. Tinzand catre un standard prestabilit ne conducem actiunile avand o anumita atitudine fata de familie, colegi, sefi. In timp ce pentru noi totul ia o conotatie psihologica, situatia reala are evidente conotatii comerciale si de marketing.

Prima intrebare care imi vine in minte este – Cum se face ca acest ideal de frumusete unica se impune intr-o perioada in care multi autori fac elogiul femeilor coapte, cu rotunjimi senzuale? Obsesia media pentru silueta cea mai slaba si pentru tinerete are, dupa unii specialisti, radacini economice. Prezentarea unui ideal feminin dificil de atins si de mentinut asigura cresterea si rentabilitatea industriei produselor ce folosesc acest ideal de frumusete pentru a se vinde. Femeile preocupate de infatisarea lor sunt mai predispuse sa cumpere produse de frumusete, haine noi si produse de regim. De altfel, nu e o intamplare ca se impune imaginea femeilor foarte tinere, alaturi de cea a femeilor foarte slabe – o multime de produse ne sunt oferite pentru a ne apropia de modelul ideal. Semnele imbatranirii sunt percepute ca pe o calamitate care trebuie indreptata. Esenta mesajelor este legata strict de corpul nostru, corp care este un obiect imperfect ce necesita o investitie majora si, foarte important, constanta. Citeam la un moment dat ca in America peste 30% dintre fetitele de 6 pana la 12 ani au urmat deja cel putin un regim de slabire, in ciuda faptului ca greutatea lor era una medical considerata in parametri normali.

Citeste si:  Cadouri, cadouri si iar cadouri!

In goana dupa atingerea idealului de frumusete inaccesibil, femeile pun in pericol nu numai bugetul familiei, dar in special sanatatea lor fizica si psihica. Nu trebuie decat sa ne imaginam pentru o clipa necesarul de produse de frumusete corporala impus de media – un depozit intreg de cutii, de creme, borcanase, sticlute, spray-uri, pastile, ceaiuri, etc. Toate puse in slujba (re)capatarii increderii de sine. Toate pentru a ne ajuta sa fim mame mai bune, iubite perfecte, obiectul dorintelor tuturor barbatilor si nu in ultimul rand pentru a avea slujbe mai bune, cariere mai de succes, performante profesionale mai importante.

Citeste si:  Mentinere greutate stabila

E important desigur sa respectam reguli generale de conduita, reguli impuse traditional de societate. E la fel de important insa sa reusim sa ni le explicam, sa nu le luam ad litteram doar pentru ca asa se face. Explicatia pentru o anumita regula sociala sau alta duce in general la libertatatile fiecaruia dintre noi de a ne respecta pe noi insine, de a ii respecta pe ceilalti si de a fi respectati de acestia. In situatia in care societatea impune un set de reguli, o anumita atitudine, o anumita infatisare pe care nu ne-o putem explica in mod logic, haideti sa nu le luam ca atare. Haideti sa ne gandim mai intai la motivele pentru care ne este impus acest standard, ce avem de pierdut, ce avem de castigat, ce au de pierdut si castigat ceilalti, iar daca raporturile ne defavorizeaza in mod dramatic, haideti sa ne folosim liberul arbitru, intuitia si incredera in noi insine. Pana la urma, micile „imperfectiuni” (daca asa se numeste fapul ca genele tale sunt ceva mai scurte si mai putin arcuite decat ale lui Marilyn Monroe) ale fiecareia dintre noi sunt cele care ne diferentiaza de restul pamantenilor.

Citeste si:  Machiajul pentru nunta - ochii

6 Comentarii
  1. Mi-a placut mult acest articol.
    Intr-adevar media ne bombardeaza cu imaginea femeii perfecte iar noi, ca fete ascultatoare ce suntem, ne straduim din rasputeri sa o atingem.
    Motivatia comerciala si de marketing a sustinerii acestei imagini o inteleg perfect. Insa, dupa cum spui si tu, ar trebui sa ne gandim mai mult la aceste standarde impuse de societate, sa nu le luam ad litteram, cu alte cuvinte, sa incercam sa iesim putin din turma, sa fim intr-adevar noi insene.
    Cand vom da la o parte toate standardele impuse, cerintele societatii si ne vom descoperi cu adevarat propria persoana, abia atunci vom putea spune ca suntem la inceputul drumului spre perfectiune!

  2. Foarte bun punct de vedere. Am recomandat acest articol unor persoane care nu ma cunosc personal. M-au intrebat daca eu am peste 60 de kilograme… Ce naiba? Asta gasesc ei relevant? Nu, nu am peste 60 de kilograme, am 30, e bine? WTF, suntem asa de inregimentati incat nu mai putem avea o privire obiectiva?

  3. Asta e scuza voastra, a femeilor de peste 60 de kile? Ca va face piata, marketingul? Hai sa fim seriosi:
    1. 60 de kile nu e mult, peste 65 insa, incepe sa fie. Dupa cate stiu eu despre voi, va dati de 60 de kile daca va indreptati spre 70.
    2. Nu sustin imaginea aschilambicelor alora de pe podiumurile de prezentare de moda. Nu zic ca nu ma atrag, zic doar ca nu e realist sa visez la ele, eu, ca barbat. Este insa realist sa imi caut una care sa aiba aceleasi calitati fizice, minus faima. Prietenii mei m-ar aprecia. Si eu la fel… o vreme… 🙂

  4. am peste 60 si da sunt grasa si da adio frumusete..asta se cauta..asta se vinde…in ziua de azi nu se mai uita omul la frumusetea sufletului si nici la cat esti de desteapta etc..primul contact e unul vizual..e normal..

  5. pesre 60 de kilograme e mult??? sa ne gandim la persoane f inalte ca si mine de altfel(1.79 si aproximativ 60 de kg…) sa nu exageram. De la 70 in sus e mult, ca sa nu mai pomenim si de structura osoasa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.