Afla cum sa renunti la zaharuri si sa slabesti

Indepartarea zaharului din meniu este cea mai sigura cale de a slabi. Atunci cand cantitatea de zaharuri din sange este prea mare, sanatatea are de suferit, depozitele de tesuturi adipoase cresc, nivelul de energie are variatii bruste, te simti cand in forma, cand epuizata de-a dreptul, iar toate astea duc la diabet.

Metoda de detoxifiere in 21 de zile pe care v-o propunem este una simpla si presupune trei reguli principale:
1. indepartati sursele de zaharuri si carbohidratii simpli din alimentatie timp de 21 de zile consecutive.
2. indepartati “alimentele de evitat” din lista de mai jos si consumati-le numai pe cele din lista de “alimente indicate”.
3. Daca „pacatuiti” si consumati ceva din lista de alimente contraindicate, e obligatoriu sa o luati de la capat.

Simplu, nu?
In primele zile, va avertizam ca nevoia de dulce va fi teribila. Odata trecuta insa perioada de criza, nu veti mai tanji dupa „ceva dulce”. In 3-4 zile, veti fi depasit „sevrajul”. Practic, atunci vointa va va fi pusa la incercare la inceput. Cu cat e mai lunga perioada in care rezistati fara aport de zaharuri, cu atat va va fi mai usor.

Citeste si:  Retusureaza natural greselile de make-up

Asta nu inseamna ca nu va veti mai bucura niciodata de gustul fructelor sau de cel al unei felii de paine cu unt. Este doar o dieta temporara pentru a face un pic de curatenie in sange. Cand pofta de dulce dispare, energia si starea de bine cresc. In afara de asta, veti vedea ca si pielea voastra va arata mai bine.

Zaharurile ne aduc kilograme in plus, ne fac sa fim obosite si sa ne simtim urate. Oricat ar suna de crud, acesta este adevarul. Consumul de grasimi ingrasa mai putin decat cel de zahar. Cantitatile prea mari de zaharuri si carbohidrati ne fac sa ne simtim vlaguite, lipsite de energie, ataca si colagenul din piele si cauzeaza probleme de ten.

Partea cea mai grava este ca zaharul este folosit de procesatorii de alimente nu doar pentru prajituri, produse de patiserie si ceea ce numim, in general, dulciuri. Ci si pentru conserve si tot felul de mezeluri. Il gasim si in lactate si, in practic, aproape orice. Un nivel crescut al insulinei duce la kilograme in plus. Atunci cand consumam zaharuri, ne marim depozitele de grasime. Cu cat consumam mai multe zaharuri, cu atat nevoia de ele creste. E, daca vreti, ca in cazul dependentilor de droguri.

Citeste si:  Regimuri si exercitii fizice

Atentie: cand vorbim despre zaharuri, nu ne referim doar la prajituri, zaharul din cafea, ciocolata si bomboane. Ci si la paine, fructe, sucuri de fructe, fructe deshidratate, lipii, produse de patiserie, miere etc. Toate acestea se descompun in zaharuri.

Semne care arata ca nivelul de zaharuri din sange este dezechilibrat:
– nevoia permanenta de dulciuri sau paine
– senzatie de oboseala dupa masa
– dureri de cap atunci cand sari peste masa
– desi consumi dulciuri, simti nevoia lor in continuare
– dependenta de cafea pentru a te simti „functionala”
– scapi greu de kilogramele in plus

Cum sa echilibrezi nivelul de zahar:
– consuma mai multe proteine
– fii atenta la digestie
– elimina carbohidratii simpli si zaharurile din alimentatie
– consuma mai multi carbohidrati complecsi
– consuma mai multe grasimi bune si omega 3 si omega 6
– consuma mai multe fibre

Citeste si:  Cum sa ne protejam impotriva UV

Alimente indicate:
– orice fel de ierburi, orice fel de legume (cu exceptia cartofilor), avocado, polen, orez brun, morcovi (nu mai mult de o jumatate de cana odata), ciocolata neindulcita, nuca de cocos, porumb (maximum o jumatate de cana)
– oua, peste, goji, unt clarifiat
– lamai, lime
– linte
– nuci, ulei de masline
– pui, curcan, vita, miel (preferabil organice pe timpul dietei de detoxifiere), somon
– mazare (maximum o jumatate de cana), quinoa
– seminte
– rosii

Alimente interzise:
– nectaruri, sucuri de fructe, sirop de artar
– alcool
– orice alimente prajite
– orice fructe pe care nu le gasiti pe lista de mai sus
– orice cereale pe care nu le gasiti pe lista de mai sus
– indulcitori sintetici
– paine, faina, lipii, tortilla
– branza
– sosuri cu smantana
– lactate
– miere
– grasimi hidrogenate
– glutamat de monosodiu (cunoscut si ca E621)
– cartofi
– ovaz, porridge
– grasimi trans
– orez alb
– iaurt

Odata incheiata cura de 21 de zile, puteti reintroduce treptat in alimentatie fructele, cerealele integrale si indulcitorii naturali, precum stevia braziliana. Totusi, dulciurile procesate trebuie evitate in continuare.


3 Comentarii
  1. interesant, dar parca e o dieta stirba sa zic asa…sau luata mai pe sarite. Branza de vaca slaba e foarte indicata in diete….si fara asta la fructe interzise nu este nimic concret, orice fruct care nu apare in lista de mai sus….:)) dar in lista de mai sus nu prea sunt fructe, doar lamai, lime si nuci, iar nucile sunt oleaginoase…nu prea merg ele mancate toata ziua. Dar merele? Nu sunt ok? Eu le ador…

  2. Ank: branza de vaca are cam 3 g de carbohidrati la 100 de grame. Dieta pe care v-am propus-o mai sus nu este neaparat una de slabire, ci una de detoxifiere de zaharuri si carbohidrati.

    De aceea, nici merele nu sunt permise si, in general, cam toate fructele sunt excluse, cu exceptia lamailor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.