Afla cum sa slabesti in vacanta

Ai slabit deja? Atunci, mentine-te. Inca nu ai ajuns acolo unde ai dori cu acul cantarului? Atunci, fii atenta la sfaturile noastre de mai jos. Vei invata sa faci alegerile intelepte si sa te feresti de tentatiile prezente la munte sau la mare! Inghetate, cocktailuri, dulciuri insiropate… toate ne fac vacantele mai dulci, dar si mai… grele!

Sandvis sau salata cu de toate?
Primul impuls ar fi sa alegem salata. Totusi, raspunsul corect este ca de obicei: depinde. Sunt salate cu branza, salate cu cartofi si cu sosuri care fac sa depaseasca bagajul caloric al unui sandvis care ar contine jambon, branza proaspata si cruditati, de exemplu. In plus, e posibil ca sandvisul sa te sature mai repede decat o salata si sa impiedice astfel rontaitul ulterior.

Opteaza pentru un sandvis cu carne slaba (muschi, ton, somon, pui), legume si cu putin sau deloc unt sau maioneza.
Daca vrei salata, atunci este indicata una care sa contina cruditati si proteine. Poti servi si o felie de paine neagra sau integrala.

Citeste si:  Remedii naturiste pentru boli de piele

Panini sau hot dog?
In ciuda proastei reputatii, varianta corecta ar fi hot dogul care are cam 300 de calorii la suta de grame. In schimb, panini este bogat in grasimi (are multa branza) si ajunge pana la 500 si ceva de calorii la suta de grame. Ideal ar fi ca, indiferent de ce alegeti, sa puneti si niste legume langa: castraveti, rosii, ridichi… sau fructe proaspete. Iar hot-dogului nu-i adaugati, ca sos, decat mustarul. Nu mergeti pe improvitatii cu maioneza sau alte inovatii.

Sucuri acidulate sau siropuri?
Siropuri. Indiferent de ce fructe sunt, un pahar are cam 15-20 de calorii spre deosebire de sucuri ce ajung la 50. Multe se gasesc si in varianta dietetica.

Ce mananc la gratar?
Vita sau porc? Vita, bineinteles. Chiar daca sunt sortimente de porc ce au un continut caloric usor mai mic decat vita, aceasta din urma are un aport de proteine mai bun raportat la cel de lipide,. Asadar, te vei satura mai repede, iar caloriile sunt de mai buna calitate. Evita insa marinatele pe baza de ulei.

Citeste si:  Strecoara fructe in micul-dejun

Ce mananc pe plaja?
Bineinteles ca ne topim dupa o inghetata. La propriu si la figurat. Numarul de calorii depinde de multi factori: aroma aleasa, daca are si bucatele de alune, migdale sau fulgi de ciocolata, daca e cu cornet sau nu, diferentele sunt enormle. De exemplu, un sorbet de 65 de grame are cam 65 de calorii in timp ce o inghetata magnum de ciocolatade 91 de grame ajunge la 346 de calorii! La fel, un sorbet de lamaie la cornet are cam 103, ia unul de ciocolata 195! Dupa cum vedeti, stam departe de ciocolata, ca principiu general, si optam pentru fructe.

Citeste si:  Lifting facial

O alegere dificila: cartofi prajiti sau chipsuri?
Culmea! Cartofi prajiti! Au mai putine calorii (280) si mai putine lipide (13 grame) decat chipsurile: 550, respectiv 35 de lipide. Motivul: fiind taiate foarte subiri, feliile de cartofi absorb mult mai mult ulei. E cert ca nici cartofii prajiti nu sunt cazuti din raiul dietelor, dar puteti lua portii mici. Dezastruoase sunt oricum amandoua, au multe grasimi, multa sare, prin prajire glucidele din cartofi devin nocive.

Alb sau rosu?
Vinul alb e putin mai dulce, iar cel rosu e putin mai puternic. Cand tragem linie, rezultatul e cam acelasi. In jur de 70 de calorii la 100 de ml. Optati pentru vinuri slabe, caci alcoolul reprezinta un pericol pentru silueta. Si pentru sanatate. Moderatia este cheia succesului.

Acestea fiind zise, va dorim vacanta frumoasa si… usoara!


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.