Afla cum sa slabesti prin crononutritie!

Vrem sa slabim, dar nu vrem sa ne infometam. Vrem sa slabim, dar, daca se poate, sa nu pierdem si o masura la cupa sutienului, de pilda, sau fara sa capatam conformatia aceea androgina, in care curbura soldurilor este aproape insesizabila. Vestea buna este ca se poate. Printr-o metoda noua, originala, numita crononutritie.

Principiul de baza este ca aceasta metoda se bazeaza pe ritmul biologic al organismului nostru. Respectand nevoile corpului nostru, slabim incet, fara constrangeri majore si pastrandu-ne formele, dar la dimensiuni… mai mici.

Fiecare zi a vietii noastre este punctata de anumite activitati, pe care le intreprindem fara sa le mai constientizam: primim energie, consumam energie, digestie, somn. Pentru toate acestea, corpul nostru secreta anumite substante (hormoni, enzime) care se gasesc in cantitate variabila in corpul nostru, in functie de momentul zilei si de activitatea intreprinsa. Fiecare dintre aceste substante ajuta la digestia unui anumit tip de aliment. Consumul alimentului respectiv in momentul in care respectiva substanta actioneaza face ca el sa nu fie “stocat”. Deci, duce la evitarea kilogramelor in plus.

Probabil ca suna complicat. De fapt, totul se reduce la adoptarea unor obiceiuri sanatoase.

Obiectivul nu este sa slabim cu orice pret, ci sa aducem organismul la o stare de echilibru, ceea ce se va traduce intr-o silueta armonioasa. O alimentatie echilibrata duce la atingerea proportiilor naturale ale corpului. Se pare ca un consum exagerat de proteine duce la un o parte superioara a corpului supradimensionata (piept si umeri) in timp ce un consum nesanatos de carbohidrati duce la solduri si coape generoase.

Citeste si:  Cum ne ingrijim pielea iarna?

Metoda crononutritiei ajuta si la lupta impotriva diabetului, colecterolului sau hipertensiunii chiar daca, bineinteles, ca singura nu poate inlocui un tratament specializat.

Ce am de facut concret?

Mai intai, trebuie sa stii ca acest regim este pentru persoane ordonate, bine organizate, cu un stil de viata care exclude haosul. Metoda presupune consumul unui anumit aliment la o anumita masa si in anumite combinatii.

Vestea buna este ca niciun aliment nu este total interzis, cu exceptia lactozei. Adica a laptelui si a iaurturilor. Organismul nostru le digera greu, ceea ce duce la “depozite”. Asadar, uitam de ele. Pentru a nu ne confrunta cu carente de calciu, consumam alt tip de produse lactate, cum ar fi branza maturata, care are un continut de lactoza mai mic.

In fiecare zi, trebuie sa avem patru mese, in care se includ obligatoriu micul dejun si o gustare.

La micul dejun, meniul trebuie sa fie copios si gras (branzeturi, paine, unt, chiar si carne). Nu este obligatoriu sa consumi camambert la prima ora a zilei, dar ar fi preferabil avand in vedere faptul ca branzeturile mature au mai putina lactoza, sunt foarte bogate in proteine si in calciu. Poti opta si pentru branza topita sau sa le inlocuiesti din cand in cand cu oua sau jambon.

Citeste si:  Ingrijirea corecta a mainilor

Gustarea trebuie sa fie bogata in zaharuri (fructe si sucuri de fructe, ciocolata) si in grasimi vegetale (oleaginoase, avocado, masline).
Pranzul si cina se compun dintr-un singur fel de mancare. La pranz: carne cu fainoase, la cina: peste cu legume.

Zaharul, produsele de patiserie, prajiturile, alcoolul si orice fel de desert (cu exceptia celor 2-3 patratele de ciocolata de la gustare, de preferinta neagra) sunt total interzise, pe toata perioada regimului. Desi doua mese fara desert pot parea frustrante, aportul mare de proteine va asigura senzatia de satietate. In plus, micul dejun copios si gustarea dulce te vor ajuta sa nu cedezi “poftei de dulce” de dupa-amiaza.

Propunere de meniu

Micul dejun: 2 felii de branza, o felie de paine, o lingurita de unt, cafea sau ceai fara lapte si fara zahar.
Dimineata, corpul secreta trei substante: insulina (mobilizeaza energia necesara), lipaze (permit folosirea grasimilor pentru membranele celulare) si proteaze (transforma proteinele). Asadar, trebuie sa consumam… grasimi. Intrucat toate aceste substante au rol in digestia lipidelor.

Citeste si:  Ingrijirea tenului acneic

Pranz: o portie de carne, alba sau rosie sau de peste sau o omleta sau doua oua fierte, un castronas de orez, paste, piure sau doua felii de paine.
La mijlocul zilei, corpul este in plin proces de “densificare” a celulelor. Pentru asta, secreta proteaze si amilaze, cu rol in digestia proteinelor.

Gustare: 30 de grame de ciocolata neagra sau o cescuta de nuci, alune, masline sau fistic sau doua cescute de fructe sau o cescuta de fructe deshidratate (stafide, caise, prune). Alte variante: 2 mere coapte cu o lingurita de miere, 2 pahare mari de suc de fructe fara adaos de zahar.
Dupa-amiaza, e nevoie de zaharuri pentru a impiedica un consum prea mare de proteine si pentru a evita oboseala cauzata de activitatea desfasurata pe parcursul zilei. De asemenea, gustarea este binevenita pentru ca impiedica o cina prea consistenta.

Cina: peste slab sau fructe de mare sau carne alba cu un bol mic de legume.
Seara, corpul nu prea mai secreta substantele necesare digestiei, ceea ce duce la o asimilare mult incetinita. Or, un metabolism lent inseamna kilograme in plus. Deci, mancam putin, mancam usor.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.