Afla cum te ingrasi ca sa stii cum sa slabesti!

Unele dintre noi se lupta cu kilogramele in plus toata viata. Este o lupta sustinuta si continua. Orice greseala o platim scump si orice cedare in fata tentatiilor ne face sa pierdem teren. Uneori insa luptam in mod gresit. Atacul e aerian si noi plecam cu o flota de submarine. Asadar este esential sa stim ce anume si in ce mod ne face sa acumulam kilograme. Caci, in mod sigur, toate punem kilograme, insa nu toate le “castigam” in acelasi mod. Exista mai multe tipologii si este esential sa stim cum anume le-am capatat pentru a lupta eficient impotriva lor.

Dependenta de rontaieli

Simptome:
– dimineata te simti foarte obosita, de-abia iti aduni fortele ca sa te ridici din pat
– noaptea te trezesti adesea, iar dupa-amiaza ti se inchid ochii
– te enervezi usor
– odata incheiata o dieta, te opresti intr-o patiserie
– la sfarsitul fiecarei dupa-amiezi, simti nevoia imperioasa de ciocolata.

Daca simti adesea nevoia de dulce, e posibil sa ai carente de serotonina. Serotonina este un fel de antidepresiv natural, care ne da o stare de liniste si satietate. Este “fabricata” de creier in urma unor reactii intre amino-acizi si triptofan. Studiile au demonstrat ca zaharul favorizeaza secretia acestei molecule in timp ce grasimile in exces o inhiba.

Solutia
Trebuie stimulata secretia de dopamina pentru a ramane motivata si cea de serotonina pentur a evita “tristetea”. Faceti-va plinul de energie inca de dimineata! Asadar proteine: oua, branza. Dupa-amiaza, fructele si lactatele vor activa secretia de serotonina. E permis si un patratel de ciocolata neagra. Suplimentele alimentare bogate in triptofan va vor ajuta sa luptati impotriva “poftei” de dulce care va ataca spre seara.

Exemplu de meniu:
Mic dejun: cafea sau ceai fara zahar, 40 g paine integrala, 5 grame unt, un ou.
Pranz: 300 de grame de legume verzi crude sau fierte la aburi, cu o lingura de ulei de masline, 150 de grame de carne alba sau 130 de grame de carne rosie (doar o data sau de doua ori pe saptamana cea rosie).
Gustare: un iaurt mic si un fruct.
Cina: 300 de grame de legume verzi sau fierte la aburi cu o lingura de ulei de masline, 90 de grame de peste, iar o data la doua zile 5 linguri de linte, orez sau paste. Un iaurt simplu.

Citeste si:  Spune ADIO punctelor negre!

Gurmanda
Simptome:
– kilogramele in plus se depun mai ales in zona abdomenului.
– unii membri ai familiei tale sufera de diabet.
– daca renunti la sport, atunci ajungi sa mananci ciocolata pe paine.
– termenul “activitate sportiva” ti-e total necunoscut.
– alimentatia ta se compune mai ales din cartofi prajiti, prajeli, fast-food, produse de patiserie.

Problema vine dintr-o rezistenta a organismului la insulina. Mai ales daca observi ca in ciuda sedintelor de aerobic sustinute, nu ajungi la rezultatele dorite. Rolul insulinei este de a regla nivelul glicemiei. Un consum de zaharuri prea mare duce la stocarea rezervelor de acizi grasi si impiedica eliminarea lor.

Solutia
Trebuie controlata pofta de dulce. Asta inseamna sa eliminam dulciurile, sucurile, prajiturile si alte “gustari” dintre mese. De asemenea, este esential sa consumam carbohidrati cu eliberare treptata, precum cerealele integrale, lintea, mazarea. Asta va lupta cu senzatiile de oboseala si va avea drept efect cresterea senzatiei de satietate. Consumati fibre. Ele incetinesc absorbtia zaharului in sange.

Exemplu de meniu:
Mic dejun: cafea sau ceai fara zafar, 2 felii de sunca presata de pasare, 40 de grame de paine integrala, 5 grame de unt.
Pranz: o data la doua zile 300 de frame de legume crude sau fierte la aburi cu o lingura de ulei de masline, 170 de grame de peste, crustacee sau fructe de mare sau doua oua (dar nu mai mult de 6 pe saptamana).
Gustare: iaurt simplu de soia si un fruct.
Cina: 200 de grame de legume crude sau fierte la aburi cu o lingura de ulei de masline si 90 de grame de carne alba.

Citeste si:  Tratamente nebunesti pe care celebritatile le folosesc pentru a arata tinere

Anemica

Simptome:
– ai pielea uscata si unghiile ti se exfoliaza
– simti adesea un fel de tremurat al pleoapelor, de tresariri si crampe
– dimineata ai degetele umflate, iar seara gleznele nu sunt la dimensiunea lro normala
– rareori consumi fructe si legume
– pentru a evita acumularea kilogramelor, nu consumi decat alimente degresate

Bateriile tale sunt aproape de zero si mergi in ralenti. Ceea ce nu stii este ca din cauza unei scaderi de tensiune, nu arzi decat foarte putine calorii. Asta se datoreaza deficitului de fier, iod, magneziu si omega 3. O carenta de fier afecteaza tonusul si tiroida, de aici greutatea de a pierde chiar si un kilogram. Iodul este la randul lui indipensabil sintezei hormonilor tiroidieni. Magneziul are rolul de “liant” intre celule, tesuturi si organe. Atunci cand exista o carenta, conexiunea muschi-neuroni se face greu. Omega 3 favorizeaza combustia grasimilor.

Solutia

Asadar, pentru a scapa de kilograme, nu trebuie sa mananci mai putin, ci sa mananci ce trebuie. Identifica ce carente ai si suplineste lipsurile. Consuma multe fructe si legume proaspete. Contin vitamine si minerale. Fa-ti plinul de magneziu si potasiu consumand cereale integrale si leguminoase. Profita de binefacerile acizilor grasi omega 3 care, spre deosebire de omega 6, favorizeaza eliminarea grasimilor. Nu renunta complet la grasimi, nu toate sunt “rele”. In farfuria ta, 30-35% din calorii trebuie sa vina din lipide. Asa ca nu ezita sa-ti “stropesti” mesele cu ulei de masline. Cel putin doua linguri pe zi.

Exemplu de meniu:
Mic dejun: un ceai sau o cafea fara zahar, 7 linguri de branzica de casa cu 20% grasime, 40 grame paine integrala si 5 grame de unt.
Pranz: 5 linguri de orez sau paste, 300 de grame de legume crude sau fierte la aburi cu o lingua de ulei de masline, 170 de grame de peste, un fruct.
Gustare: un iaurt natural, 2 caise deshidratate si 2 nuci.
Cina: 200 de grame de legume crude sau fierte la aburi cu o lingura de ulei de masline, 90 de grame de carne alba, 1 iaurt de soia.

Citeste si:  Pedichiuri reusite

Eterna balonata
Simptome:
– sari peste micul dejun
– ai des senzatia de arsura in stomac
– seara, abdomenul tau este umflat
– stresul iti cauzeaza dureri de stomac
– consumi foarte multe produse lactate

Kilogramele vin din cauza problemelor cu flora intestinala. Bacteriile continute de ea au nevoie de anumite substante nutritive pentru a sintetiza vitaminele, pentru digestia fibrelor si pentru stimularea sistemului imunitar. Ele produc atat acizi grasi buni, cat si rai. O alimentatie nesanatoasa, prea bogata in carne si zaharuri, de exemplu, duce la dezechilibrul florei si provoaca multe neplaceri: kilograme in plus, anemie, deranjament gastrice etc.

Solutia
Restabilirea echilibrului florei intestinale. O masa trebuie sa dureze minim 20 de minute. Abia dupa acest interval de timp, se instaleaza senzatia de satietate. Opteaza pentru fructe si legume fierte, consuma din belsug alimente precum ciupercile, mazarea, broccoli si evita cruditatile. Incearca sa limitezi consumul de lactate si de gluten (produsele din grau, ovaz, orz, secara).

Exemplu de meniu:
Mic dejun: cafea dara zahar, iaurt cu probiotice, 40 de grame de paine cu seminte, 5 grame de unt.
Pranz: 300 de grame de legume fierte la aburi cu o lingura de ulei de masline, 150 de carne alba, o data la doua zile 50 de grame de paine integrala sau doi cartofi mici.
Gustare: 1 iaurt de soia cu fructe.
Cina: 300 de grame de legume.


4 Comentarii
  1. ia anticonceptionale 3 lun(yaz)i, eu asa m-am ingrasat, ca nici eu nu reuseam sa pun 1 gram pe mine, insa din pacate am pus si pe burtica si acum ma chinui sa dau jos.
    am incetat sa mai iau ac,dar greutatea s-a pastrat.

  2. foxy draga si eu sufar din cauza ca sunt prea slaba si cu greu reusesc sa ma ingras, dar de slabit, slabesc imediat.
    eu iau anticonceptionale, am luat mai multe feluri de ac dar to nu m-am ingrasat…..nush ce sa mai fac…:(
    Si peste tot, in toate revistele sunt numai diete despre cum sa slabesti….din pacate….

  3. Eu, una personal, ma regasesc in toate motivele de a fi grasa.

    Inainte de a incepe o dieta, trebuie gasita si motivatia pt a slabi. Pe langa un nutritionist, eu cred ca e nevoie si o discutie cu un consultant psihologic, mai ales ca de cele mai multe ori e vorba de lipsa de \”serotonina\”.

    Cea mai grava e obezitatea la copii, pt ca nr de celule grase se formeaza in copilarie, iar ele se \”umfla\” si \”dezumfla\” ulterior. As recomanda parintillor sa fie cu ochii ca pe butelie pe farfuria copiilor, indiferent cat ar plange. De aceea un om care a fost gras in copilarie este de obicei si la varsta adultta si greuu \”da jos\”. E pt binele lor mai tarziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.