Ce ochelari purtam in 2009?

Please select a featured image for your post

Desi nu e un fapt foarte placut, din ce in ce mai multi dintre noi apeleaza la un acesoriu care sa ii salveze de dureri inevitabile de cap. Lumea in care traim ne obliga de multe ori sa fim sclavii computerelor, ai cartilor sau chiar ai televizoarelor, astfel incat ochelarii devin un „must have” nu atat din punct de vedere al modei, cat mai ales al sanatatii.

Desigur, pentru a face „povara” ochelarilor mai usor si mai placut de suportat, designerii se gandesc mereu sa creeze adevarate trenduri in materie, si de cele mai multe ori initiativele lor reusesc sa se impuna, atat in ceea ce priveste ochelarii medicali, de vedere, cat mai ales in ceea ce priveste ochelarii de soare.

Pentru cei dintai, tendintele anului 2009 sunt relativ asemanatoare cu cele din 2008, astfel incat vom regasi ramele destul de groase, cateva inovatii tehnice, elemente vintage sau chiar cristale Swarovski. Un element care pare a reveni in actualitate in materie de ochelari de vedere sunt lentilele heliomate. Astfel, intre a avea mai multe perechi de ochelari, pentru diferite sezoane, si a purta una singura mai mereu, se pare ca designerii recomanda varianta a doua, mult mai practica dealtfel la vremuri de criza economica.

Citeste si:  De ce imi cade parul ?
Pe de alta parte insa, se pare ca totusi ochelarii de soare raman preocuparea cea mai pregnanta a caslor de moda si mai ales celor consacrate deja in domeniu. Desigur, acestia sunt si cei care permit o mai mare varietate de modele, in principal cele pentru femei. Tendinta generala in materie de astfel de ochelari pare fi pentru 2009 un soi de austeritate in materie de culoare sau modele. Desigur, exista si branduri care isi pastreaza linia extravaganta cu care ne-au obisnuit deja si mai ales preturile destul de inaccesibile pentru buzunarul de rand. Principalele trenduri sunt asadar ochelarii de soare mari, acoperind de multe ori chiar si sprancenele, ramele groase, imprimeurile in carouri sau culorile uni, si, la fel ca si in cazul ochelarilor de vedere, lentilele heliomate.

Citeste si:  Cosmetica: de ce sa folosim produse bio?
De exemplu, unul dintre brandurile de lux nou aparute pe piata romaneasca, Tiffany&Co, propune pentru 2009 o combinatie a stilului vintage cu cristalele Swarovski, sub titulatura de modele Jazz. Alte modele includ ramele din argint, sau cele cu diamant incrustat in simbolul brandului, evident pentru cei mai fitosi si mai largi la punga.

Ray-Ban revin si ei cu modele vintage, relansand o moda de acum aproximativ 40 de ani a ochelarilor Cats, asemanatoare cu cele purtate in competitiile sportive. Acelasi stil e adoptat si de Versace, cu niste ochelari care fac privirea rece si sexi, foarte potrivite dealtfel pentru o atitudine pe masura. D&G propune ramele groase si ochelarii mari, apropae la fel cu modelele de anul trecut, in vreme ce Cartier propune ramele transparente si formele patrate.

Citeste si:  Neurocosmetica
Desigur, nu bradul este cel care conteaza in alegerea ochelarilor, si ochelaristii stiu asta mai bine decat oricine. La fel se intampla si in cazul ochelarilor de soare, unde iarasi forma fetei, a tunsorii sau alte caracteristici faciale sunt cele care primeaza in alegerea ramelor si a lentilelor. Desigur, nu e rau sa tinem cont si de tendinte, caci lumea in care traim, asa daunatoare cum e ea, ne cere sa fim in pas cu moda.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.