Cerealele contraindicate in diete

O alimentatie sanatoasa trebuie sa includa neaparat in meniul zilnic cereale. La micul dejun, ele sunt consumate de o mare parte a populatiei, in diverse forme: integrale, musli, cu ciocolata, cu fructe deshidratate, sub forma de fulgi etc. Ceea ce se spune mai rar este care dintre sortimente sunt benefice conservarii unei greutati corporale sanatoase pe termen lung si aportului de substante nutritive esentiale. De aceea, va prezentam mai jos ce anume trebuie sa urmariti atunci cand mergeti la supermarket si cumparati punga de cereale cea de toate zilele. Producatorii incearca sa convinga cumparatorii prin simpla adaugare a unui cuvant ca “fitness” in denumire. Insa vom vedea ca nu tot ceea ce poarta acest titlu “fitness” este si de dorit in urmarirea unui numar de kilograme sanatoase.

Prea mult zahar

Bobul de grau, de secara, de ovaz etc sufera numeroase transformari pana cand ajunge pe masa noastra, el nu ne survine in stare bruta. Produsele rafinate contin zahar, malt, sare si diverse alte substante. Acestea faciliteaza digestia, insa prezinta si numeroase inconveniente. In stare neprelucrata, cerealele contin glucide lente, insa atunci cand sunt tratate ele se transforma in glucide rapide. Ceea ce inseamna ca zaharurile trec mai repede in sange, ceea ce duce la acutizarea senzatiei de foame dintre mese. Asadar, te vor face sa ciugulesti mai des. Pentru a le face si mai tentante, producatorii adauga zaharuri (fructoza si glucoza) suplimentare unor cereale care deja contin zahar.

Citeste si:  Mentinerea greutatii

Poate vei avea impresia ca cele integrale, cat mai putin prelucrate nu sunt atat de gustoase. Sugestia mea este sa le lasi peste noapte in lapte. Se vor inmuia si daca vei adauga si o lingurita de miere, vor fi absolut delicioase. De asemenea, orezul alb trebuie inlocuit cu cel brun. Cu cat un produs este mai rafinat si mai prelucrat, cu atat calitatile sale nutritive cresc.

Datele statistice au aratat ca o portie de cereale poate contine si peste patru linguri de zahar. Marcile cele mai vandute din Marea Britanie contin, din pacate, intre 22 si 35% zahar. Ceva ma face sa cred ca nici situatia din Romania nu este mai roz.

Prea multe grasimi
Sortimentele care contin ciocolata, creme de vanilie si alti “amelioratori” deja fac mai mult rau decat bine. Atunci cand consumi fulgi de ciocolata, nu mai poti spune ca ai mancat cereale. Daca procentul de lipide este mai mare de 10, atunci poti arunca la gunoi punga ta de “cereale”. De asemenea, trebuie evitate cele care contin ulei de palmier sau de nuca de cocos pentru ca acestea au o cantitate mare de acizi grasi saturati, acei acizi numiti “rai”. In schimb, cautati-le pe cele care contin uleiuri cu omega-3, cum ar fi uleiul de rapita, de masline, de nuci, benefice sanatatii si siluetei.

Citeste si:  7 reguli de frumusete pe care poti sa le incalci

Coloranti
In special cele destinate copiilor mizeaza pe un aspect care sa le faca mai tentante, insa trebuie sa stii ca ce e roz, galben lamaie sau albastru, nu are cum sa fie si natural! In plus, daca vezi ca lista de E-uri e cat o zi de post, atunci renunta la ele. Fii un consumator inteligent! In plus, unele marci contin foarte mult amidon, iar altele gluten. Incearca sa le elimini si pe acestea.

In concluzie, incearca sa alegi numai cereale integrale, de grau, orz, ovaz, lipsite de “imbunatatiri” precum zaharul, siropul de caramel, ciocolata, grasimile “rele”. Micul dejun si cerealele sunt foarte importante pentru o nutritie sanatoasa intrucat ele furnizeaza energia de care avem nevoie pe parcursul zilei. Nu te pacali spunandu-ti ca, daca sari peste micul dejun, slabesti. Cand te vei simti lipsita de putere, cand senzatia de foame va deveni insuportabila, vei da fuga la magazin si vei deschide pungi de chipsuri sau batoane de ciocolata. Iar aportul caloric va fi mare si, in plus, de proasta calitate. Carbohidratii sunt o parte importanta a unei alimentatii sanatoase si nu trebuie exclusi nici din dietele de slabire. Datorita fibrelor, cerealele ajuta si la micsorarea nivelului colesterolului. In plus, contin minerale, vitamine si antioxidanti.

Citeste si:  Trucuri pentru un par frumos

Am citit de curand ca oficialii Uniunii Europene discuta despre o reglementare in domeniul publicitatii la cereale. Producatorii ar putea fi fortati sa demonstreze ca e adevarat ceea ce pretind atunci cand spun ca “sunt sanatoase”, ca “ajuta digestia” sau ca “au continut bogat de proteine”. Singurul tip de promotie va putea fi cel bazat pe continutul de vitamine si minerale continute. De asemenea, daca vreo companie pretinde ca produsul sau este benefic pentru sanatate, atunci va trebui sa se supuna unei proceduri drastice de autorizare. Aceste vesti nu pot decat sa ne bucure si de-abia asteptam sa le vedem puse in practica si la noi.


3 Comentarii
  1. Pai credea cineva ca cerealele imbracate in ciocolata sunt bune de dieta? Sau ca sucul \”sugar free\” nu ingrasa? ala are doar zaharina in loc de zahar ca s ail bea diabeticii, nu sa slabeasca madmoazelele. Ingrasa la fel de mult ca si cel cu zahar. Si nu exista ciocolata care sa nu puna straturi. Poti sa mamanci oricata ciocolata neagra. Tot se pune.

  2. Hai alea cu ciocolata ca alea cu ciocolata. Dar alea de la Nestle, Fitness la care le fac reclama aratand-o pe una cum pierde kg si cum se masoara cu centimetrul? V-ati uitat sa vedeti cat zahar au asa-zisele produse de slabit?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.