Cinci exercitii pentru spondiloza cervicala

Statul la calculator si sedentarismul sunt prinicpalele cauze care conduc la aparitia spondilozei. Spondiloza este de mai multe tipuri (lombara, toracala, cervicala) dar cea mai comuna este spondiloza cervicala. Este o conditie degenerativa a coloanei cervicale ce afecteaza corpurile vertebrale si discurile intervertebrale de la nivelul gatului dar si continutul canalului spinal (radacinile nervilor sau maduva spinarii). Este o afectiune majora care afecteaza mai degraba persoanele in varsta de peste 50 de ani. Cele mai frecvente simptome ale spondilozei cervicale sunt durerile de gat, durerile de antebrate si maini, lipsa de putere in maini sau ameteala. Exercitiile fizice sunt cel mai bun remediu in tratarea acestei afectiuni si pot fi foarte eficiente daca sunt executate in mod regulat. Pentru cazuri mai severe , se recomanda interventia chirurgicala. Iata cateva exercitii pentru spondiloza cervicala:

Citeste si:  Buze perfecte (video)

Ridicari ale bratelor – Intinde bratele inainte si apoi ridica bratele astfel incat sa-ti ajunga la urechi. S-ar putea sa simti un pic de durere in timp ce executi aceasta procedura asa ca nu trebuie sa te fortezi prea tare. Daca faci acest exercitiu de opt ori in mod regulat, in curand vei simti o ameliorare.

Exercitii pentru umeri – Stai cu picioarele despartite in timp ce iti ridici umerii. Mentine pozitia cu umerii ridicati cateva secunde iar apoi relaxeaza-ti muschii . Repeta acest exercitiu de opt ori apoi roteste-ti umerii in sensul acelor de ceasornic si invers de cinci ori intr-un ritm continuu.

Citeste si:  Miresmele lunii august

Miscarea gatului – Acest exercitiu pentru spondiloza cervicala poate fi foarte dureros din moment ce vizeaza gatul, principala zona afectata. Trebuie sa stai in picioare in pozitie dreapta cu picioarele despartite. Aseaza mainile pe solduri si incepe a-ti roti gatul usor in ambele sensuri. Apoi coboara barbia spre piept si inapoi. Dupa ce repeti asta de cinci ori, misca gatul inspre ambii umeri. Aceste miscari ale gatului iti vor detensiona muschii.

Citeste si:  Supla intr-o clipa

Exercitiu izometric – Aseaza palmele pe partile laterale ale fruntii si incearca sa-ti aduci umerii aproape de urechi. Fa acest exercitiu de patru-cinci ori apoi ramai in pozitie relaxata cateva minute. Pune-ti mainile pe ceafa si incearca sa impingi capul in spate. Repeta actiunea de cinci-sase ori respirand in mod normal.

Exercitii de intindere – Intinde bratele deasupra capului si incruciseaza-le. Mainile ar trebui sa-ti atinga urechile. Impinge mainile in sus de cel putin sase ori iar apoi fa o mica pauza.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.