Cum ne recapatam silueta dupa nastere

Una dintre problemele cu care se confrunta femeile, dupa ce au dat nastere unui copil, este cea a eternelor kilograme in plus. Daca exista femei fericite, care pierd rapid, si ajutate de alaptare, kilogramele acumulate pe parcursul sarcinii, altele trebuie sa depuna eforturi serioase pentru a scapa de nedorita mostenire.

Sigur, nu este recomandabila inceperea unei diete inca din primele saptamani. Mama este mult prea solicitata de schimbarile pe care le presupune noul membru al familiei si de furtunile hormonale. Asadar, nu incepeti pana cand nu veti fi atins un oarecare confort psihic, altfel nici regimul nu va avea rezultatele scontate.

Exista cateva reguli de care trebuie sa tineti cont:

1. Nu va grabiti! Ideal este sa pierdeti intre 500 de grame si un kilogram pe saptamana, nu mai mult. Mai ales ca organismul v-a fost pus serios la incercare, incercati sa nu scadeti numarul de calorii zilnice sub 1500-1800.

Citeste si:  Da-i volum parului tau

2. Aveti grija la carente. Acestea sunt destul de frecvente dupa o nastere. Asadar, mancati echilibrat, mentinand o dieta variata. Nu eliminati nicio grupa de alimente. Limitati-va la a consuma mai putine grasimi si zahar, nerenuntand la fructe, legume, carne, peste, legume de toate felurile, inclusiv fasole, mazare, linte.

3. Nu uitati de Omega 3. Consumati ulei de nuci sau rapita (o lingura pe zi), fructe oleaginoase (nuci, alune, migdale – un pumn pe zi), peste gras (de trei ori pe saptamana). Va vor ajuta si la tonus, iar pielea voastra va va fi recunoscatoare.

4. Nu renuntati la gustari. Cand stai acasa, obosita, cu un copil de care sa te ocupi, micile rontaieli sunt tentante. Arunca din bucataria ta snacksurile sarate, dar si dulciurile precum biscuitii sau batoanele de ciocolata. Inlocuieste-le cu un iaurt slab si un fruct sau o felie de paine integrala.

Citeste si:  Sfaturi pentru o dieta sanatoasa

Meniul unei zile<
Mic dejun: ceai sau cafea fara zahar, un lactat slab, doua felii de paine integrala cu unt sau 30-40 de grame de cereale, un fruct.
Pranz: cruditati, 150 de carne sau peste la gratar, 100 grame legume uscate (fasole, mazare etc), legume la aburi cu o lingurita de ulei, un lactat si un fruct.
Cina: legume, 50-100 grame carne alba sau peste, legume la aburi cu o lingurita de ulei, o felie de paine, 30 de grame de branza, un fruct.

Alte probleme ale proaspetelor mame

Kilogramele in plus nu sunt insa singura problema cu care se confrunta femeile dupa o sarcina. Tot corpul se modifica. Din fericire insa, nimic nu este ireversibil.

Citeste si:  Machiaj perfect pentru evenimente speciale (video)

Pentru a reda vitalitatea pielii si a parului, care acum arata tern, completati-va dieta cu vitamina B si minerale precum magneziul si fierul. Aplicati si balsamuri si masti naturale, in functie de tipul de par.

Pentru a reda tonusul sanilor, afectati de variatiile de volum, aplicati creme, purtati un sutien push-up si nu uitati de dusuri scotiene!

Evitati hainele prea stranse sau tocurile inalte. Remediati problema „picioarelor grele” din cauza retentiei de apa prin gimnastica acvatica si miscare, in general.

Vergeturile pot fi si ele atenuate cu creme specifice. Rapiditatea procesului depinde si de profunzimea lor, dar si de textura pielii.
In privinta celulitei, nu exista niciun remediu minune. Dar cu siguranta o dieta echilibrata, masajul si miscarea ajuta mult.


3 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.