Cum sa faci fitness la tine acasa

Miscarea este buna! Da, cu totii o stim! Da’ de unde timp pentru asa ceva? In conditiile in care suntem „biro-pati” si intre o tura de serviciu si una de somn abia reusim sa mancam si sa ne scoatem cainele la plimbare, cand sa mai ramana timp si pentru sport? Si unde mai pui ca mai faci si o ora pana la sala si una inapoi. Plus ca trebuie sa luam in calcul si faptul ca nu toata lumea isi permite un abonament pentru intretinere. Mai ales in aceste vremuri grele de recesiune.

Daca vrei sa faci sport, sa stii ca nu ai scapare! Scuzele inventate pana acum vor ramane doar o amintire. Cine spune ca pentru a face sport ai nevoie neaparat de o sala de fitness si un antrenor? Daca doresti o piele ferma, un abdomen plat si fese bine modelate, poti sa le obtii si daca te antrenezi la tine acasa. Luand-o logic, chiar si atunci cand mergem la sala, cate dintre aparatele respective folosim? Asadar, in loc de gantere, poti folosi doua sticle de o jumatate de litru umplute cu apa. In loc de saltea, asterne pe dusumea, una peste alta, doua paturi impaturite in doua. Ai grija sa ai la indemana un prosop si un scaun cu spatar care te va ajuta atunci cand executi unele exercitii.

Citeste si:  Diete cu struguri

Specialistii spun ca sunt mai eficiente 15 minute de antrenament zilnic energic decat 2 ore petrecute in sala de sport care mai mult te obosesc si te secatuiesc de orice forma de vlaga. Asadar ,deschide fereastra larg si apuca-te de treaba. Nu te grabi in executatul miscarilor, astfel vei fi sigura ca le vei efectua corect. Nu uita ca orice sedinta de antrenament trebuie sa inceapa cu o incalzire usoara, care consta in exercitii foarte simple necesare pentru a pregati grupele musculare. Misca-ti bratele, roteste usor capul, ridica-te pe varfuri, fa cateva genuflexiuni. Toate aceste exercitii insumate nu trebuie sa dureze mai mult de 5 minute. Inspira lung si expira de cateva ori si de-abia dupa, incepe antrenamentul la domiciliu. Astfel, uite ce ai de facut:

Pentru sani

Tine in fiecare mana cate o sticla cu apa. Ridica bratele la nivelul umerilor. Pastreaza pozitia doua secunde apoi coboara-le. Repeta exercitiul de 15 ori. Acelasi efect il obtii si daca rasucesti un prosop si tragi cu forta de ambele capete ca si cand ai vrea sa il rupi. Asaza-te langa un perete la 30 de cm distanta. Tine picioarele departate. Ridica mainile la nivelul umerilor, lipeste-le de perete si incerca sa iti apropii pieptul de acesta cat de mult poti ca si cum ai face o flotare din picioare. Nu uita sa respiri corect. Fa miscarile lent, astfel incat sa pui muschii la lucru.

Citeste si:  Semnificatia culorilor (partea I)

Pentru picioare

Departeaza picioarele pana ajung in dreptul umerilor. Indoaie genunchii si coboara lent trunchiul pana cand fesele ajung paralel cu podeaua. Revin-o apoi usor la pozitia initiala. Ai grija sa pastrezi spatele drept cat timp executi aceste miscari. Pentru ca exercitiile sa aiba efect, este recomandat sa faci cate trei serii a cate 15 repetari.

Pentru brate

Asaza-te pe jos, pe langa pat si sprijina-te cu mainile de margine acestuia. Ridica sezutul pana cand soldurile ajung in dreptul mainilor. Din aceasta pozitie, impinge fundul in fata si sustine-ti corpul doar cu ajutorul mainilor. Asaza-te iarasi pe podea. Repeta miscarea de cel putin zece ori, in trei serii. Un alt exercitiu pe care poti sa-l faci cu ajutorul patului sunt flotarile usoare. Lipeste picioarele si sprijina mainile, departate, de marginea patului. Apoi, iti lasi corpul si il indrepti doar cu ajutorul bratelor. Repeta miscarea de 5 ori.

Citeste si:  Secretele unei manichiuri impecabile

Pentru coapse

Sprijina-te pe un perete. Cu spatele drept, lasa-te in jos, pana cand genunchii fac un unghi de 90 de grade. Ramai in aceasta pozitie timp de 30 de secunde. Chiar daca simti ca ti se inmoaie picioarele, nu renunta usor. Repeta miscarea de 15 ori.

Pentru interiorul coapeselor

Stai cu picioarele lipite si sprijina-te cu mana pe spatarul unui scaun. Deplaseaza piciorul stang in lateral, cat mai lent, si apoi revino in pozitia initiala. Repeta exercitiul de 15 ori, in trei serii, pentru fiecare picior. Daca vrei sa intaresti musculatura feselor, stai cu fata la spatarul scaunului si impinge piciorul cat mai mult in spate, apoi revino in pozitia initiala. Repeta exercitiul de 15 ori, in trei serii, pentru fiecare picior.

Nu-i asa ca toate aceste exercitii insumate nu au facut mai mult de 15 minute? Este un timp rezonabil pe care il poti aloca frumusetii tale.


12 Comentarii
  1. ai uitat de fundalul muzical.

    ca sa poti lucra acasa iti trebuie multa motivatie. risti altfel sa te loveasca lenea f usor.
    ai dat exemplul cu sticlele de apa pe post de gantere dar n-ai exemplificat tipurile de exercitii care se pot face cu ele.
    oricum nu e greu de gasit ,,n,, variante de miscari.
    abdomenele sunt vitale pt colaceii de pe burtica, fandarile pt coapse, genoflexiunile.
    exercitiile trebuie diversificate in permanenta, altfel apare monotonia si implicit saturatia.

  2. mie nu-mi place sa merg la sala.
    prefer sa lucrez acasa.
    mi-am luat si bicicleta si o folosesc pe post de cuier de haine.
    un timp am frecventat sala si asta pt ca erau numai femei si faceam un fel de gimnastica medicala cu un profesor calificat. scotea untul din noi. lucram pe grupe de muschi alternand atat de bine exrecitiile incat nu faceam febra musculara.
    acasa lucrand singura fac tot timpul.
    cedeaza tot prin exercitiu fizic, dar este suparatoare, te dor toate alea. acum sunt iar intr-o faza de lunga lene. poate-mi trece si ma iau iar de intins muschi.

  3. Abdomenele NU distrug colaceii. Abdomenele sunt pentru definire ca orice alt exercitiu anaerob. Pentru slabire, deci si pentru clacei, se fac aerobice.

  4. culturistii fac aerobic?
    unde?
    de cand?
    vreau si eu cativa sa ma sprijine in efortul meu de-a transpira langa mine si cu mine de …. efort.

  5. Sigur ca fac. Daca nu-i vezi dansand la sala cu muierile nu inseamna ca nu fac. Exercitii aerobe nu inseamna numai ceea ce intelegem noi prin aerobic, adica dans pe muzica. Inseamna alergare, bicicleta, banda, coarda, etc.

  6. Din seria exercitiilor facute acasa, pentru intarirea abdomenului va recomand SlimGo. A aparut de putin timp in Romania, site-ul oficial este www .slimgo.ro . Enjoy!

Lasă un răspuns la lia Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.