Dieta Atkins – pro si contra

Nu cred ca mai este o surpriza pentru nimeni in ce consta faimoasa dieta Atkins. Inventata de doctorul Atkins, aceasta dieta include patru faze:

Faza I, denumita „Inductia” consta in limitarea carbohidratilor pana la 20 gr pe zi, desi in general se consuma aproximativ 300 gr. In consecinta, se va renunta definitiv la bauturile acidulate, ciocolata, produsele de patiserie, biscuiti si, in general toata gama de dulciuri. Odata cu acestea, vei elimina din alimentatia ta painea, orezul, cartofii, pastele, aproximativ 90% din sosurile de legume, mare parte din fructe si lapte. Cam singurele alimente pe care le poti consuma sunt carnea rosie, pieptul de pui, ouale, peste, branzeturile, frisca, untul sau maioneza. Faza incipienta dureaza doua saptamani si ajuta organismul sa faca trecerea de la arderea carbohidratilor la arderea grasimilor. In prima etapa vei scadea in greutate de la 3 la 10 kilograme.

Faza a II-a va permite cresterea cantitatii de carbohidrati cu 5 gr pe saptamana, insa este interzis in continuare consumul de paine, paste, cartofi, orez sau dulciuri. In aceasta faza, se pierd in jur de doua kilograme saptamanal.

Citeste si:  Ce trebuie sa stii despre exfoliere

In faza a III-a vei intra atunci cand pentru o greutate optima mai ai de slabit doar cinci kilograme maxim. In aceasta etapa, ti se permite cresterea cantitatii de carbohidrati cu 10 grame pe zi, vreme de o saptamana si se da jos intre o jumatate si un kilogram pe saptamana.

Cea de-a patra faza nu se termina niciodata, caci ea tinteste mentinerea greutatii ideale pentru tot restul vietii. Are o singura regula de baza si anume consumarea unei cantitati de carbohidrati in limita a 90 grame / zi.

Argumente pro dieta Atkins
Aceasta dieta celebra a dat unele dintre cele mai bune rezultate de-a lungul timpului, estimandu-se faptul ca un procentaj de peste 5% din populatia Europei si a Americii de Nord a apelat la aceasta revolutie in materie de cure de slabit.

Mai mult decat atat, libertatea pe care ti-o lasa atunci cand vine vorba despre consumul de alimente este seducatoare pentru majoritatea gurmanzilor carora le este pr si simplu imposibil sa se hraneasca doar cu salata verde si piept de pui zile la rand. Cafeaua de dimineata alaturi de o omleta britanica la care adaugi putina costita prajita si branza telemea suna fabulos pentru orice pofticios. Insa principalul atu al acestei diete este numarul mare de kilograme care se pot da jos intr-un timp record.

Citeste si:  Vanilia

Gandeste-te ce schimbare radicala si vizibila vei face atunci cand in decurs de numai doua saptamani corpul tau va cantari cu zece kilograme in minus? Orice persoana supraponderala are parte de o a doua sansa odata cu inventarea dietei magice.

Argumente contra dietei Atkins
Renuntarea totala sau atat de drastica la carbohidrati pecum cea impusa de dieta Atkins nu are cum sa nu aiba efecte negative si cat se poate de grave asupra metabolismului nostru. Carbohidratii inseamna energie, iar reducerea zilnica a cantitatii de energie pana la epuizarea ei totala poate naste o adevarata drama a organismului nostru. Singura regula pe care se bazeaza aceasta cura de slabire este renuntarea la carbohidrati pentru a contrabalansa grasimea consumata. Nemaiavand la dispozitie carbohidrati, corpul tau va fi nevoit sa arda grasimi pentru a-si procura o minima cantitate de energie. Asadar, consecintele nu sunt foarte imbucuratoare.

Citeste si:  Accesoriu trendy - Ugg Boots

In primul rand exista un risc foarte mare pentru aparitia bolilor cardiovasculare. In cazul femeilor, osteoporoza este aproape garantata, iar riscul imbolnavirii de cancer creste cu pana 40%. Acestea sunt efectele cele mai ingrijoratoare pe care le genereaza dieta Atkins pe termen lung. Pe termen scurt, 70% dintre persoanele care au tinut aceasta cura de slabire s-au plans de constipatie, oboseala acuta, ameteala, slabiciune sau insomnii.

Asadar, ca orice dieta, si cea a doctorului Atkins are minusurile ei. Inainte de a incepe orice dieta, este absolut necesar sa consulti un medic pentru o serie de analize generale si un nutritionist. Dieta Atkins poate da rezultatele la care te astepti, insa nu trebuie exagerata nici durata si nici strictetea cu care vei avea poate tendinta la inceput sa renunti in totalitate la consumul de carbohidrati.


2 Comentarii
  1. Draga Lucia, daca \”faimoasa dieta Atkins nu mai este o surpriza pentru nimeni\”, asa cum susstii, de ce scrii despre ea? desi ti-ar veni greu sa crezi, sunt 2-3 care n-au auzit de ea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.