Dieta Montignac – pro si contra

Dieta Montignac a fost creata de nutritionistul francez Michel Montignac, alaturi de medici specialisti si cercetatori in domeniu. Bazele sale au fost puse inca de acum 20 de ani si constau intr-o nutritie echilibrata si restrictiva, din punct de vedere cantitativ. Principiul de baza al acestui regim alimentar este evitarea alimentelor cu un index glicemic ridicat: cartofii, painea din faina de grau, mierea, orezul cu lapte, ciocolata, sfecla, bauturile carbogazoase, pizza, maioneza, ananasul etc. Aceste alimente se transforma in zahar, dupa consumare si, implicit, apare efectul ingrasarii.

Combinatiile de alimente sunt foarte importante, fiind interzise: lipidele si zaharurile sau proteinele animale si carbohidratii. Este indicat sa eviti zaharurile in general, insa dieta Montignac iti permite totusi consumarea lor o data sau de doua ori pe zi, pe langa proteinele si lipidele care pot fi consumate de cate ori dorim, cu conditia sa nu le combinam. Fructele, cerealele si legumele sunt, de asemenea, permise in alimentatia sugerata de nutritionistul francez. Este indicat consumul acizilor grasi polinesaturati omega 3, adica lipidele din peste si acizii grasi mononesaturati, adica uleiul din masline. Pe de alta parte, acizii grasi saturati nu numai ca trebuie evitati, ci este musai sa incercam eliminarea definitiva a acestora, in special in prima etapa a regimului.

Citeste si:  Trucuri pentru o piele radianta

Exemplu de meniu
Mic dejun: cafea (decafeinizata) cu lapte degresat, fructe, o felie de paine integrala cu branza feta.
Pranz: ghiveci de legume cu friptura, salata de verdeturi, o portocala, apa plata.
Cina: supa-crema de ciuperci cu crutoane, un iaurt degresat, o piersica.

Sau:
Mic dejun: un suc de rosii, omleta cu masline si ciuperci.
Pranz: supa crema de broccoli, o friptura de vita cu salata verde, zmeura.
Cina: mancare de sparanghel, o feliuta de branza de vaci, o gutuie.

Dieta Montignac cuprinde doua etape: 1. pierderea kilogramelor in plus; 2. mentinerea greutatii.

In prima etapa vom invata sa deosebim alimentele cu index glicemic ridicat si pe cele cu unul scazut. De asemenea, vom ezita sa facem combinatii nesanatoase, precum cele enumerate mai sus. Lipogeneza – stocarea grasimilor in organism – va fi, in acest mod, anihilata si vom reusi sa dam jos kilogramele in plus.

Citeste si:  Greseli de make-up

Cea de-a doua etapa este mai putin drastica, deoarece ni se permite consumarea de alimente cu un indice glicemic mediu, in meniul nostru putand fi incluse si painea prajita, strugurii, bananele, orezul brun, batoanele de cereale, fasolea, morcovii, cuscusul, mazarea, untul de arahide, smochinele etc.

Avantajele dietei Montgnac
Este o dieta care se studiaza de peste 20 de ani si are eliminate mai toate riscurile care pot aparea ca efecte secundare. Pierderea kilogramelor in plus intr-un timp scurt este principalul atuu al acestui regim. Odata cu acest regim, organismul nostru invata sa distinga mancarea sanatoasa de cea nesanatoasa si, implicit va tinde s-o refuze pe cea din urma, intr-un mod natural. De aceea, efectele acestei diete sunt de durata. Ceea ce este foarte important insa, este faptul ca, pe langa scaderea in greutate, dieta Montignac reduce factorii de risc cardiovascular. Alimentele care sunt evitate in aceasta dieta sunt, indeobste, cele care dauneaza grav atriilor.

Citeste si:  Corectarea imperfectiunilor fetei (video)

Dezavantaje
Senzatia de oboseala va fi foarte clar resimtita, in special in prima etapa. Nevoia de zahar a organismului nostru va fi nesatisfacuta si nu vorbim doar de dulciuri, ci de zaharul pe care il asimilam din fructe. Este posibi sa ai stari de lesin si reprize de tremurat. Organismul nostru se obisnuieste cu dificultate in fata unei asemenea restrictii. Daca totusi organismul tau reactioneaza intr-o forma agresiva, este indicat sa consulti medicul si sa intrerupi imediat dieta. De altfel, ca in cazul oricarui regim, analizele trebuie sa fie nelipsite inaintea implicarii intr-un astfel de proces.


2 Comentarii
  1. partea de la dezavantaje mi se pare o exagerare crasa. din contra, la dieta Montignac am avut cele mai putin pronuntate senzatii de slabiciune, pentru ca nu mori de foame nici macar in prima saptamana. dupa cateva zile nu mai simti asa de tare nevoia de alimentele la care ai renuntat. e chiar o dieta foarte desteapta. slabesti incet, dar sigur.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.