Dieta femeii peste 50 de ani

Please select a featured image for your post

Cineva spunea ca procesul de imbatranire nu vine cu hora unirii si bine spunea. Femeia dupa 50 de ani se confrunta cu diverse probleme la care nici nu se gandea in anii precedenti. Menopauza se instaleaza in aceatsa perioada si aduce cu ea o gramada de schimbari hormonale, care de multe ori te vor face sa iti simti corpul ca pe o mare necunoscuta. De ce se acumuleaza kilogramele? Dupa cum spuneam, menopauza isi face simtita prezenta in jurul varstei de 50 de ani si aduce dupa ea schimbari majore in organismul tau: ovarele produc din ce in ce mai putin hormoni feminini iar acest lucru duce la cresterea apetitului alimentar si a vesnicei dorinte de ceva dulce sau de o mica gustare. Faptul ca in general la varsta aceasta femeile sunt bunici si ingrijesc nepotei de diverse varste, se vad inconjurate tot timpul de ciocolatele, prajiturele si gustari din care nu pot sa nu serveasca cate putin. Pofta de gustari este alimentata si de lipsa de ocupatie, mai ales in conditiile in care deja nu mai lucrati.
Citeste si:  5 tendinte in make-up si coafura
Dupa varsta de 50 de ani, organismul incepe sa retina tot mai multa apa, stratul de celulita se ingroasa si silueta ta va avea cumplit de suferit iar curele de slabire nu isi prea mai fac efectul. In plus, alimentatia slaba tinde sa fie inlocuita de cea grasa, gatesti alimente mai complexe si de mai multe tipuri pentru o singura masa, ca orice bunica ce se respecta. Astfel, kilogramele se acumuleaza mult mai repede si sunt mult mai greu de inlaturat.
Dieta zilnica a femeii peste 50 de ani Micul dejun trebuie sa fie bogat in lactate, pentru ca sistemul osos incepe si el sa se slabeasca dupa 50 de ani, iar alimentele bogate in calciu il ajuta sa se mentina in forma si departe de boli ca si osteoporoza. Consumati minim 100 ml de lapte, iar pentru a va asigura glucidele necesare unei zile pline de bunica, asortati laptele cu 2 felii de paine integrala cu marmelada sau un fruct pentru a ajuta tranzitul intestinal.
Citeste si:  10 sfaturi pentru un ten de nota 10!
Pranzul trebuie sa fie bogat in fibre dar si cu un stop de carbohidrati, asa ca incearca sa consumi 150 gr de paste sau de orez si sa le asortezi cu o portie de legume proaspete sau trase la tigaie. Carnea trebuie consumata doar la gratar, gatita fara ulei si trebuie sa fie neparat o carne slaba, fara grasimi, cum ar fi carnea de vita sau de pui.
Citeste si:  Kat Von D make-up tutorial (video)
Gustarea de dupa-amiaza este necesara atunci cand nepoteii fac nazbatii, cand inca lucrezi si la birou si ai si rolul de bunica acasa. Nu e usor, trebuie sa recunostem, asa ca intre pranz si cina, rasfata-te cu o felie de paine integrala cu branza slaba de vaci sau cu 3-4 patratele de ciocolata. Cina trebuie sa fie usoara, de exemplu peste gatit la abur, cu maxim doua lingurite de ulei de masline. Cand ai avut o zi epuizanta si nu mai ai chef sa gatesti, poti consuma la cina cateva felii de salam uscat sau sunca slaba si neaparat un produs bogat in calciu: branza slaba, lapte degresat, un iaurt. Consumarea unui fruct in fiecare seara iti va ajuta traficul intestinat peste noapte.


4 Comentarii
  1. Articol, care pe mine , femeie de 50 de ani ma face sa ma simt ca am 80 !!!! Din articol , lasand la o parte dieta , razbate mentalitatea unei femei de la tara , aceea ca , dupa 50 de ani femeia este terminata , alt scop in viata nu mai are decat nepoteii si gatitul ! Hello, suntem in 2011 , o femeie de 50 ani inca mai poate face multe lucruri !!!

  2. Minciuni! Minciuni de la un capat la altul! Cautam ceva sa ma regasesc, sa gasesc un raspuns, o explicatie! Nimic din toate astea! Cati ani are cea sau cel care a scris articolul??? Minciuni! Minciuni !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.