Dieta ketogenica, preferata carnivorilor

Dieta ketogenica sau keto e una care a castigat teren in intreaga lume, dand rezultate spectaculoase. La noi, a promovat-o in ultima vreme o persoana de incredere, dat fiind ca e medic: Andrei Laslau, chirurg la Spitalul de Urgenta din Bucuresti, care a anuntat ca, prin ea, a ajuns intr-o luna si jumatate de la 115 kg la 93. In mod normal, adica-n cazul oamenilor cu un surplus de masa nu tocmai urias, cel supus regimului pierde pana la 1 kilogram pe saptamana. Doar in prima saptamana ar putea da jos vreo 3-4 kg, fiindca elimina atunci apa si glicogenul.

Caracteristica dietei ketogenice este arderea grasimilor pentru energie. In mod obisnuit stocam grasimi si ardem glucoza, de data asta vom deprinde organismul sa folosesca grasimea pentru producerea energiei necesare unei functionari sanatoase. Glucidele din dieta trebuie sa asigure doar 5 % din calorii, de aceea vom manca maximum 50 de grame de glucide zilnic. Restul procentajelor de calorii: 30 % proteinele si 65 % grasimile. Mai pe romaneste, in categoria glucidelor, adica a alimentelor care contin glucoza, intra: cartofii, pastele fainoase, painea, mamaliga, orezul, fructele dulci. Consumand grasimi si proteine in dauna glucidelor, organismul incepe procesul de chetoza, arzand grasimile si pierzand astfel din masa fara sa resimta foamea.

Citeste si:  Masca de fata antirid naturala

Alimentele recomandate in dieta ketogenica sunt:
– carne de porc, vita, oaie, pui, peste, creier, ficat, maduva, slanina
– broccoli, conopida, spanac, salata, rosii, ceapa, usturoi, varza, dovlecei, ardei capia, castraveti, telina, ridichi
– citrice, mere, capsune, kiwi, ananas, fructe de padure
– oua, telemea, mascarpone, cascaval, unt, smantana fermentata
– nuci, migdale, alune de padure, fistic, seminte de in, dovleac si susan, samburi de caisa
– apa plata, ceai verde si negru, cafea, toate fara zahar.

Citeste si:  Coafarea parului rar

Alimentele interzise in dieta ketogenica:
– carnurile procesate: mezelurile, carnatii
paine, paste, fulgi de cereale, fructele netrecute pe lista alimentelor permise si cele uscate sau confiate
– branza topita, margarina, uleiuri vegetale, lactate nefermentate
– produse de patiserie si cofetarie, miere, indulcitori
– bauturi carbogazoase, alcool.

Numarul meselor zilnice sa fie de trei, luand in calcul mesele de principale. Intre ele putem intercala doua gustari, daca ni se face foame, gustari constand dintr-un amestec de cel mult 50 g de nuci, alune de padure, seminte. Nu sarim peste masa de dimineata. Bem cel putin 2 l de apa zilnic. La fiecare dintre mesele principala mancam o felie sau doua de paine integrala sau, si mai bine, facuta in casa din boabe de grau intregi.

Citeste si:  Natura - o sursa inepuizabila pentru frumusete

Dieta o tinem cel putin o luna. Dupa ce o incheiem, in meniul nostru includem cel mult 100 de grame de glucide zilnic. Ne vom pastra sau ameliora forma fizica facand sport. Nu ne trebuie cine stie ce conditii, o mica forma de sport este si sa mergem pe jos la serviciu si de la serviciu si sa nu folosim liftul, ci scarile. Trebuie sa gasim insa un loc de alergat, pentru ca un exercitiu sportiv recomandabil e sprintul, efortul brusc si intens isi pune cel mai bine amprenta asupra formei noastre fizice.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.