Greseli pe care trebuie sa le eviti la dieta

Ti-ai propus: „De luni incep dieta“, ca-i prima zi a saptamanii. Azi e, sa zicem, vineri. Greseala mare e sa incerci sa profiti de ultimele zile fara dieta si sa te imbuibi de parc-ar veni sfarsitul lumii. Nu, dieta o pregatesti chiar de vineri, renuntand macar la mancarurile si obiceiurile culinare pe care le stim toti drept nesanatoase: prajeala, grasimi, dulciuri, carbogazoase, ciugulitul continuu intre mese.

Apoi, nu te inhami la dieta ca la un supliciu, numarand zilele ramase pana scapi. Ai fi un detinut care nu face decat sa astepte fiecare seara spre a scurta AMR-ul scrijelit pe zid; dac-ar juca fotbal, ar sculpta, ar picta, s-ar bate cu alti detinuti sau ar scrie la gazeta puscariei, timpul ar trece mult mai pe nesimtite pentru el. Nici macar nu te gandi ca esti la dieta, ci cauta, atat cat iti permite meniul, sa prepari mancaruri spectaculoase, fie si din ingrediente care nu par a se preta la asta.

Ziua incepe cu dimineata, iar dimineata ar trebui inceputa cu micul dejun. Multi sar peste el, inlocuindu-l cu o cafea si o tigara. Bine, in caz ca ai ales o dieta, vei lua micul dejun, fiindca toate dietele il contin. Dar daca ti-ai propus sa slabesti sau sa te mentii fara o alimentatie stricta, nu omite masa de dimineata. Nu sari peste nicio masa, vorbim de cele trei principale intr-o zi. Poti sa iei ultima imbucatura la ora 7 seara cel tarziu, si fii sigura ca nu te vei trezi mai grasa decat erai cand te-ai culcat.

Citeste si:  Produse de par importante (video)

Nu infuleca! Daca inghiti pe nemestecate, cu siguranta ca poti bifa mai repede o masa (de regim!) luata, dar asta va afecta digestia si ti se va face foame mai repede decat cand mesteci fiecare bucatica. Ridica-te de la masa, orice-ar fi, inainte sa te incerce senzatia de satietate.

Exista parerea ca fructele prospete, fiind alimente sanatoase, merg mancate in orice cantitate atunci cand tinem o oarecare cura de slabire. Nu e asa: trebuie sa mancam fructe, cate una la o masa ori la gustarea dintre mese, dar nicidecum cu kilogramele intr-o zi. Fructele sunt desert si, consumate in cantitati insemnate, ingrasa. Apropo de gustari. Dupa cum cheltuielile multe si marunte duc la pagube mari, flecustetele precum un saleut, o prajiturica, o aluna, o floricica de porumb, o gura de suc, ciugulite continuu, sunt extrem de nocive pentru trup. Le vom evita din strat, in orice imprejurare.

Citeste si:  O vara fara celulita

Ca lichid, cel mai sigur pentru slabit e apa chioara. Celelalte contin calorii. Alcoolul nu e indicat cand depaseste un pahar, la fel si cafeaua cu zahar si orice alte ingrediente, cum ar fi laptele, frisca, ciocolata, care-o fac atat de apetisanta pe masa unui bar. Nu e bine sa bem imediat dupa masa, cu atat mai putin in timpul mesei. Bem apa, ceai cu lamaie si sucuri naturale, ultimele – cate un pahar.

Un pas important in nerespectarea dietei e necunoasterea ei in detaliu. Luam reteta de la o prietena si ne punem s-o aplicam. Poate insa ca e necesar sa stim cate calorii contin diverse alimente sau in ce grupe se incadreaza. E foarte util sa avem doua liste, una cu alimente permise, alta cu nepermise. Trebuie sa fim constienti ca meniul pentru care am optat nu-l mai gasim la chiosc, la fast food, la restaurant, ba nici chiar prin catering nu-l putem solicita, si atunci suntem obligate sa-l preparam de acasa si sa-l luam cu noi la serviciu sau la cursuri…

Citeste si:  Detoxifiere completa

O dieta care sa dea roade pentru sedentari mai greu gasesti. Un program de exercitii fizice simple, unul de mers pe jos, tot trebuie sa urmam zilnic. E daunator daca o dieta de zece zile, de exemplu, o tinem zece zile, dupa care ne napustim in bucate ca gaina-n boabe. Unele deprinderi alimentare, ca si exercitiile de sport, trebuie sa le respectam cate zile vom avea.

Unii renunta la dieta urcandu-se pe cantar si constatand ca n-au dat jos decat doua kilograme intr-o luna. Ametite de fagaduielile unor Caritasuri ale curelor de slabit, vor sa piarda un sfert din masa neta in doua saptamani. Nu, o slabire sanatoasa, care sa nu-ti deregleze organismul, insemna o jumatate de kilogram pe saptamana. Slabim cu pasi mici si siguri.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.