Mituri false in diete faimoase

Dietele pot fi adesea alese dupa principii gresite. In special in tara noastra, tindem sa urmam diete, pentru ca asa am auzit noi, pentru ca in cazul unei vedete sau in cazul unei cunostinte a dat rezultate. Este cum nu se poate mai eronat. Pentru a slabi si pentru a-ti pastra sanatatea, trebuie sa intelegi cateva mituri si realitati ale regimurilor alimentare. Asadar, voi incerca sa-ti explic cateva dintre cele mai frecvente greseli care se fac si sa-ti destram cele mai importante mituri.

Carbohidratii nu sunt daunatori
Exista cateva diete care proclama efectul nociv al carbohidratilor in procesul tau de slabire. Fals. Carbohidratii sunt o clasa de nutrienti, care te ajuta sa treci cu bine de o zi agitata. Este foarte frecvent intalnit acest mit si multe diete specifica clar lipsa carbohidratilor din alimentatie sau consumul de cat mai putin nutrienti de acest gen. Pana si faimoasa dieta Atkins se bazeaza pe acest principiu. Comparatia dintre energia consumata si energia arsa a fost mereu o controversa a specialistilor. Un aport excesiv al carbohidratilor in alimentatie poate conduce catre o crestere nedorita in greutate. Cu toate acestea, eliminarea acestor nutrienti din alimentatie va conduce ireversibil catre numeroase boli cu care nu vrei sa te confrunti. Consumul moderat de grasimi, carbohidrati si proteine este formula ideala catre un corp pe care ti-l doresti si catre sanatate.

Citeste si:  Dietele vedetelor

Exercitiile fizice – obligatorii pentru toate categoriile
Pentru slabi, pentru cei cu o masa musculara de invidiat. Nu doar pentru persoanele supraponderale sau pentru cele care doresc sa dea cateva kilograme jos. Este atat de comod sa ne impacam cu propria greutate, poate chiar sa apelam la diete, orice numai sa nu facem exercitii fizice. Este cel mai gresit mod de a gandi. Aceste exercitii nu te ajuta sa slabesti, te ajuta sa-ti pastrezi masa musculara, te ajuta sa iti mentii fermitatea trupului, te ajuta sa fii sanatoasa, sa ai energie. Caci nu, exercitiile nu te vor epuiza, incat sa nu mai dai randament la locul de munca, ci din contra… Cateva exercitii regulate sunt absolut esentiale pentru a preveni afectiuni medicale la nivelul membrelor, oaselor si ale articulatiilor. Chiar si mersul pe jos, o jumatate de ora in fiecare zi, poate avea rezultatul scontat. Motivul principal pentru complicatiile cardiace este tocmai acumularea grasimilor, problema care ar putea fi usor depasita daca am intelege beneficiul acestor exercitii fizice.

Citeste si:  Importanta fitness-ului

Dieta si exercitiile trebuie combinate
O alta eroare grava si foarte intalnita este aceea a neintelegerii faptului ca dieta fara exercitii fizice sau exercitiile fizice fara dieta nu vor avea niciun rezultat in cazul celor care doresc sa piarda kilogramele in plus. Daca rutina ta zilnica sunt chiar si o mie de abdomene, o mie de genoflexiuni si pedalatul la bicicleta medicinala, daca mananci la orice ora, orice doresti, acesta metoda nu va da rezultate. Daca, din contra, tii o dieta stricta si toata ziua te hranesti cu doua mere sau doua portocale si atat, atunci fii sigura ca odata incheiat regimul, kilogramele vor reveni, cateodata in numar mult mai mare intr-o perioada infinit mai scurta decat cea in care te-ai chinuit sa te debarasezi de acestea. Plus ca pielea ta nu arata prea bine, nu-i asa? Niciodata nu ai crezut ca poti avea atata piele si atat de putina masa musculara.

Citeste si:  Ingrijirea mainilor pe timp de iarna

Pentru a scapa de kilogramele nedorite si poate, cel mai important, pentru a-ti mentine greutatea trebuie sa uiti de dietele stricte sau de regimurile-minune. Trebuie sa mananci moderat. Nu azi si maine si intreaga luna, nu. Fa-ti un program, mananca la ore fixe, imbina elementele esentiale unui regim alimentar sanatos, nu face exces nici macar de fructe si legume fierte. Mergi de doua ori la sala, apeleaza cu incredere la fitness. Iti va intra in reflex, te vei simti mai sanatoasa si vei constata faptul ca sanatatea este dieta ideala.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.