Mituri in dieta pentru frumusete

Alimentatia zilnica iti aduce o rezerva interminabila de elemente nutritive pentru pielea ta, ii pastreaza aspectul sanatos si ajuta celulele de la nivelul pielii sa functioneze la un nivel optim. Daca ai un regim alimentar haotic, „sari” peste mese sau consumi alimente nocive, chipul si parul tau vor fi afectate!

Iata o lista a vitaminelor esentiale pentru mentinerea frumusetii pielii:

– vitamina C:in citrice precum portocalele;

– vitamina A: in papaya, portocala, galbenus de ou;

– Vitamina B: in legumele cu frunze, cereale si drojdie de bere;

– vitamina E: in broccoli, alune etc.

Bucura-te de fructele si legumele proaspete, pentru ca acestea sunt o sursa bogata de sanatate pentru unghiile, parul si, nu in ultimul rand, pentru pielea ta. Fructele recomandate sunt in principal kiwi, portocale, struguri, caise, ananas, mere, piersici si pepene rosu. Legumele recomandate cu precadere in alimentatia zilnica sunt morcovul, varza, gulia, usturoiul, ceapa si salata.

Trebuie sa retii ca migdalele sunt bogate in vitamine: vitamina E, importanta pentru ten si unghii, si zinc – necesar pentru fermitatea pielii. Nucile au cel mai mare continut de calciu si magneziu, elemente fara care pielea, in timp, devine terna.

Citeste si:  Adevarul despre celulita

Toate ceaiurile contin antioxidanti, insa ceaiul verde este considerat a fi cel mai puternic dintre toate. Exista dovezi ca ceaiul verde reduce efectele daunatoare ale expunerii la soare. In plus fata de antioxidanti, ceaiul contine si polifenoli care sunt eficienti in combaterea radicalilor liberi si intinerirea celulelor pielii.

Iata acum si cateva mituri despre legatura dintre alimentatie si frumusetea pielii tale!

Mit: Alimentele bogate in grasimi nu fac bine tenului.

Nu toate grasimile fac rau tenului. Grasimile saturate din majoritatea alimentelor procesate sau a categoriei numite “junk food” pot creste productia de sebum si da nastere la acnee. Grasimile nesaturate gasite in uleiul de masline si acizii grasi omega-3 din peste, alune si avocado sunt benefice pielii tale deoarece o ajuta sa absoarba elemente nutritive esentiale: vitaminele A, D, E si K.

Citeste si:  Marisa Miller make-up tutorial (video)

Mit: Laptele sau ciocolata pot cauza acnee.

Aceasta presupunere contine totusi si ceva adevar. Hormonii din lapte pot cauza iritatii ale pielii in cazuri de intoleranta la lactoza, insa pentru restul persoanelor nu exista pericole. Daca totusi observi faptul ca laptele de vaca iti produce cosuri, exista ca alternative laptele de capra, laptele de soia, orez sau migdale.

Ciocolata amaruie din cacao pura are proprietati antioxidante benefice organismului, insa grasimile si lipidele din ciocolata si alte dulciuri contribuie la problemele tenului. Acestea maresc productia de sebum a glandelor pielii si pot scadea productia de colagen si elastina, fapt ce duce la aparitia ridurilor.

Mit: Opt pahare de apa pe zi ajuta la slabit si la hidratarea pielii.

Potrivit unei echipe de specialisti din Statele Unite, excesul de apa nu ne ajuta nici sa slabim, nici sa avem o piele de invidiat si nici macar sa scapam de toxine. Hidratarea despre care se vorbeste este necesara organismului si pielii tale, dar poate fi furnizata de alte lichide si de o alimentatie diversificata. Singurul motiv pentru care vrei sa bei opt pahare de apa pe zi este pentru ca ajuta la curatarea rinichilor si elimina din pofta de mancare.

Citeste si:  Piele catifelata instantaneu

Mit: Rosiile iti ofera factor de protectie solara.

Desi rosiile contin antioxidanti care ajuta pielea sa se protejeze de arsurile solare, chiar si o cantitate foarte mare de legume asigura organismului un factor de protectie solara de doar 3 unitati. Restul trebuie furnizat prin creme si lotiuni cu SPF!

Mit: Suplimentele alimentare pot inlocui o dieta hranitoare pentru organism si ten.

Suplimentele alimentare nu aduc nici un dezavantaj organismului insa nu ne putem baza pe acestea pentru a compensa o alimentatie sanatoasa. Cea mai buna metoda prin care sa beneficiem de suplimente este sa le asociem cu o dieta echilibrata, pentru sanatatea pielii noastre.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.