O dieta dupa care nu te mai ingrasi: Portfolio

Regimul Portfolio nu este un regim propriu-zis. Este mai degraba o metoda care a fost dezvoltata la inceputul anilor 2000 de catre medicii canadieni, obiectivul fiind acela de tratament pentru pacientii cu colesterol prea ridicat. Deosebit de eficace, dar si stricta, dieta a devenit mai flexibila de-a lungul timpului in asa fel incat sa poata fi urmata de toti. Bogata in alimente fara grasimi, satioasa, echilibrata, permite pierderea in greutate fara sa aduca prejudicii sanatatii. Nu avem nici de numarat calorii, nici de cantarit portiile daca ne decidem sa o tinem. De fapt, ea nu spune “mananca mai putin”, ci “mananca mai bine”.

Colesterolul, diabetul si kilogramele in exces au toate un inamic in comun: fibrele! Avem nevoie de 30 de grame pe zi, dintre care 70 la suta insolubile si 30 la suta solubile. Aceasta este recomandarea regimului Portfolio.

Ce sunt fibrele?
Sunt componente vegetale nedigerabile. De obicei, este vorba de glucide continute in peretii celulelor vegetale (celuloza, pectina)

Ce beneficii au?
Prezente in cereale si leguminoase, fibrele insolubile faciliteaza tranzitul intestinal. Prezente in fructe si legume, cele solubile incetinesc absorbtia zaharurilor, diminueaza colecterolul si impiedica asimilarea unei parti a caloriilor. In general, fibrele favorizeaza instalarea senzatiei de satietate si o mentin mai mult timp.

Citeste si:  Ustensile de machiaj (partea I)

Cum ne asiguram necesarul de fibre?
Obisnuindu-te sa consumam fructe si legume la fiecare masa. De preferinta in stare proaspata.
– inlocuind cerealele rafinate (paine, paste, orez) cu cele integrale.
– favorizand consumul de legume uscate (linte, fasole rosie).
– consumand fructe deshidratate pe post de gustare.
– consumand fulgi de ovaz sau grau.

A doua categorie de substante recomandata o constituie antioxidantii. Aici intra vitaminele C si E, flavonoizii, carotenul, licopenul. Toate aceasta reduc riscul cardio-vascular si ajuta la depasirea dezechilibrelor alimentare.
– consumati fructe si legume la fiecare masa, optand pentru sortimentele “colorate”.

A treia categorie o reprezinta grasimile nesaturate. In timp ce majoritatea acizilor grasi saturati, majoritatea avand origine animala (ii gasim in carne, unt, smantana, branzaturi) au drept rezultat obturarea arterelor si cresterea colesterolului, cei nesaturati fluidizeaza circulatia sangvina si nici nu se “depun” pe solduri.

Citeste si:  Tendinte make-up primavara-vara 2018

– consumati asadar uleiuri vegetale, smantana de soia, oleaginoase (migdale, nuci, alune, susan).

A patra grupa recomandata: proteinele vegetale. Le gasim in legumele uscate, cerealele integrale, soia si derivatele ei, alimente care abunda in magneziu, fier si fivre. Daca le asociem in asa fel incat sa beneficiem de toti amino-acizii indispensabili, pot substitui proteinele animale din alimente precum carnea, ouale si lactatele. Astfel, din cand in cand, putem inlocui traditionala friptura cu fainoase cu o combinatie de legume (linte, mazare, fasole) si cereale integrale.

Metoda Portfolio nu consta in privari zilnice, ci in adoptarea unui regim mai sanatos in general. De exemplu, consumam carne, dar alba si de 3 ori pe saptamana maximum. Introducem in fiecare zi un supliment de legime, fructe, peste si proteine vegetale.

Un alt principiu se refera la limitarea consumului de zaharuri. Zaharul rafinat si alimentele care-l contin favorizeaza depunerile si cresc glicemia. Asadar, ne dezobisnuim treptat de dulciurile rafinate si incercam sa consumam mai multa miere, sirop de artar sau de fructe.

Citeste si:  Stralucire naturala pentru parul tau

Si nu, nici acum n-am scapat de miscare. Cel putin o jumatate de ora de plimbare zilnic. Ideal o ora.

Exemple de mic dejun
– un ceai, un iaurt de soia cu muesli fara zahar, o ceasca de zmeura sau capsune
– un ceai, doua felii de paine cu cereale, o felie de somon afumat, o felie de branza, 1 kiwi
– un ceai, un iaurt de soia cu un pumn de migdale, nuci sau alune, o banana
– un ceai, doua felii de paine cu cereale cu branza de capra, o jumatate de grapefruit

Exemple de pranz sau cina
– salata de andive cu nuci, piept de pui la gratar, dovlecei sote, o para
– escalop de vitel cu ciuperci sote, salata verde, o bucatica de branza de capra, o felie de ananas
– friptura de vitel cu salata de castraveti si rosii, orez integral, compot de mere
– file de somon cu spanac si smantana de soia, 10 litchi
– salada asortata, piept de rata la gratar, o conserva mica de fasole alba, un mar


4 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.