O dieta fara gluten

O dieta lipsita de gluten poate parea chinuitoare la inceput. Dar in timp, cu creativitate si rabdare, veti descoperi ca sunt deja multe alimente fara gluten pe care le consumati si veti gasi inlocuitori pentru multe altele.

Nu va ascundem insa faptul ca trecerea la o astfel de dieta este o schimbare importanta a stilului de viata si, ca orice noutate, va trece un timp pana cand va veti obisnui. Incercati sa va mentineti insa tonusul si sa va concentrati asupra alimentelor pe care le puteti manca in loc sa plangeti de dorul celor pe care nu le puteti consuma. O sa fiti surprinsi sa aflati cate alimente lipsite de gluten, inclusiv paine si paste, exista acum. Multe magazine au raioane speciale pentru cei care tin astfel de diete si este o idee buna sa consulti un nutritionist inainte.

Citeste si:  Ingrijirea tenului in vacanta

Alimente permise
– Fasole, linte, naut, seminte, nuci in forma lor naturala, neprocesata.
– Ouale proaspete.
– Carne proaspata rosie si alba, peste (nu si cele marinate).
– Fructe si legume.
– Cele mai multe dintre lactate.

Este important sa va asigurati ca nu sunt procesate in niciun fel sau amestecate cu cereale care contin gluten, aditivi sau conservanti.
Din fericire multe alimente sanatoase si delicioase sunt lipsite de gluten.
Exista chiar si fainuri fara gluten, precum cele de orez, soia, porumb, cartof si fasole. Dar si cereale: quinoa, sorg, soia, tapioca, mei, porumb.

Citeste si:  Aranjarea parului in functie de lungimea lui

Alimente interzise
Evitati mancarurile si bauturile care contin urmatoarele cereale:
– Orz (atentie la bere!)
– Secara
– Grau
Evitatul lor poate fi destul de dificil intrucat exista produse care le contin su balte denumiri, precum bulgur, durum, faina graham, semolina etc.
Evitati insa si urmatoarele alimente cu exceptia cazului in care poarta eticheta « fata gluten » sau « gluten free » :
– Bere
– Paine
– Prajituri si placinte
– Bomboane
– Cereale pentru micul dejun
– Crutoane
– Cartofi prajiti
– Sosuri (au faina)
– Paste
– Carne procesata
– Amestecuri cu orez
– Chipsuri de cartofi/tortilla
– Supe si baze de supe
– Legume in sos
Unele cereale, precum ovazul, pot fi contaminate cu grau in timpul cresterii si productiei. Din acest motiv, medicii recomanda sa nu consumati ovaz decat daca este specificat pe ambalaj faptul ca nu contine gluten.

Citeste si:  10 obiceiuri care te ajuta in lupta cu acneea

Atentie speciala trebuie acordata si amidonului alimentar, medicamentelor, vitaminelor, care pot contine gluten ca agent de omogenizare.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.