Post sau dieta, kilograme suprimate sa fie!

Postul nu este un scop in sine, ci mijlocul prin care sufletul leapada de pe el zdrentele pacatelor si se primeneste, incetul cu incetul, prin pocainta, marturisire si fapta buna. Postul cuprinde in el nu numai renuntare, dar si o bucurie a renuntarii, ca o pregustare a bucuriei finale. Sunt cuvintele inalt prea sfintitului Bartolomeu Anania. Noi nu stim daca si dieta presupune o bucurie a renuntarii; probabil, totusi, ca da, in caz ca promite schimbari spectaculoase. Oricum, pentru cine imbratiseaza filosofia ca mai bine e sa crezi in Dumnezeu si sa nu existe decat sa nu crezi si sa existe, perioada de post e numai buna sa tina o dieta vegetariana: isi regleaza ce are de reglat in privinta fizicului, iar daca ii mai si noteaza Cel de sus o fapta la catastif, cu atat mai bine!

Oricum, cine a inventat postul a facut mai mult bine omenirii decat rau. Carnea, in special cea grasa, untul, branza contin colesterol si cauzeaza boli de inima. Macar doua posturi mari pe an sunt necesare pentru curatirea trupului. Stiintific, postul inseamna ca surplusul de vitamine si minerale elimina toxinele din organism. Alimentatia bazata pe produse de origine animala duce la stocarea grasimilor si toxinelor de catre organism, in tesuturile grase si in ficat. Tinand post, aceste toxine vor fi eliminate.

Citeste si:  Noutate in wellness - aerocrioterapia

Sigur ca, in urma cu un secol, sa zicem, cand mult mai mare parte din populatia Romaniei traia la sate si cand lumea era mai bisericoasa ca-n ziua de azi, postul il tineau toti, la gramada. Din satele acelea lipsea cu desavarsire nu doar medicul nutritionist, ci si orice fel de medic. Azi, avand posibilitatea sa consultam specialisti in nutritie, macar pe vreun forum online, putem afla ca postul nu e indicat oricui. Cei care depun un efort fizic intens si consuma peste 3500 de calorii pe zi intra in aceasta categorie, avand nevoie de energie mai multa decat asigura mancarea de post. Postul e contraindicat pentru suferinzii de diabet, bulimie, boli ale ficatului, boli metabolice, orice boli cronice. Si de anorexie, in caz ca poti convinge un anorexic sa manance.

Citeste si:  Dieta cu supa de varza

Substantele necesare organismului sunt continute de alimentele de post astfel: proteinele in cartofi, cereale si soia, lipidele in uleiuri vegetale, margarina, nuci si seminte, glucidele in fructe. Vitaminele se gasesc in fructe si legume crude. De aici reiese ca alimentatia trebuie sa fie variata, continand toate aceste categorii de produse.

Scazand grasimile si proteinele mancarurilor de dulce, care ne faceau sa ne simtim satui mai repede, fiindca digestia dura mai mult, o sa ni se faca mai repede foame, fireste. Vom trece la mai multe mese pe zi: cinci. Trei mese de baza si doua gustari, intre ele. Si pentru ca vorbim in primul rand de dieta si dupa aceea de postul tinut ca dreptcredinciosi, vom cauta sa luam mesele la ore cat de cat fixe si la intervale cat de cat egale, iar ora 19 sa ne prinda cu cina luata deja.

Citeste si:  Dieta trisorului

Ne trebuie, cum am aratat mai sus, o varietate de alimente. Painea integrala e preferabila celei albe. E necesar sa cautam in tabele si aportul lor caloric, ca sa nu consumam calorii prea putine sau prea multe. Alimentele de post cele mai bogate in calorii sunt nucile, stafidele, fasolea boabe, maslinele negre, ciocolata fara lapte.

Traiesc multi cu impresia ca alcoolul e de dulce. Nu-i adevarat, ai voie, cat e postul de lung, sa bei un paharel de tuica si un pahar de vin sau o bere la masa. Doar sa nu intreci masura. Lucru valabil, de multe ori, si la diete.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.