Regimul Dukan: o varianta a celui hiper-proteic

Regimul Dukan este foarte apropiat de cel hiper-proteic, punand accentual pe consumul de proteine. El este structurat in patru faze, cuprinzand alimente bogate in proteine, putin calorice si care reduc apetitul. In plus, asimilarea acestor alimente de catre organism presupune un mare consum caloric, ceea ce inseamna kilograme mai putine fara sa suferim si pierderile de masa musculara aferente. Regimul presupune si o faza post-dieta cu alimente special alese pentru a impiedica efectul yo-yo. Dupa care, urmeaza revenirea la o alimentatie normala.

Iata care sunt cele patru etape:

Etapa initiala: proteine si numai proteine pure: da, ati citit bine. Se consuma numai carne: vita, cal (fara grasime), carne de pasare fara piele (gasca si rata sunt interzice), jambon slab, peste, fructe de mare, lactate degresate. Ceaiul si cafeaua sunt la discretie. Toate celelalte alimente sunt strict interzise. Aceasta etapa poate fi urmata timp de 3-10 zile, in functie de cat de mult doriti sa slabiti si cat de mult puteti rezista.

Citeste si:  Trucuri pentru o dieta reusita

Exemplu de meniu:
– micul dejun: cafea sau ceai fara zahar, unu sau doua iaurturi degresate sau 200 de grame de branza slaba, o felie de jambon slab sau un ou.
– gustare: un iaurt sau 100 de grame de branza.
– pranz: fructe de mare/ surimi/ escalop de iepure, branza alba optional.
– cina: ficat de pasare sau un ou fiert, peste sau crustacee, iaurt.

Etapa alternativa: alimentelor din prima etapa li se adauga legumele. Interzise sunt insa legumele cu continut mare de carbohidrati, precum cartofii, fasolea, lintea, mazarea. Legumele sunt introduse treptat. Aceasta faza poate fi alternata cu prima pana cand se ajunge la greutatea dorita. Ideal este sa se piarda cate un kilogram pe saptamana maxim.

Etapa de consolidare: se continua cu regimul proteic+legume timp de 10 zile pentru fiecare kilogram pierdut. Deci, daca ati slabit 10 kilograme in fazele anterioare, aceasta etapa va dura 100 de zile.

Citeste si:  Ce sunt obezogenii?

Etapa de stabilizare: se mananca normal respectand un principiu: o zi pe saptamana numai proteine.

Avantaje:
– in prima faza, se asigura o pierdere in greutate constanta.
– la inceput, pierderea este rapida, apoi controlata.
– faza de consolidare este una de durata.
– nu exista lupta cu senzatia de foame.

Dezavantaje:
– prima faza, continand alimente sarace in fibre, poate duce la constipatie.
– fiind vorba initial de un regim bazat exclusiv pe proteine, se poate ajunge la carente. Cel mai indicat ar fi sa luati niste suplimente de vitamine si minerale, dupa sfatul medicului, bineinteles.
– ouale si carnea consumate in cantitati mari pot duce la cresterea colesterolului.

Iata doua marturii:
Dana ne spune ca Am inceput regimul asta la inceputul anului trecut. Voiam sa slabesc cel putin 10 kg. S-au vazut rezultatele inca din primele saptamani. Dar, dupa aceea, am stagnat putin. Imi convine genul asta de regim pentru ca sunt oricum o carnivora si nu prea ma dau in vant dupa fructe. Cel mai greu a fost cu painea. Mi se mai intampla sa salivez si la paste sau la produse de patiserie. Dar am reusit sa trec peste.

Citeste si:  Tratamente nebunesti pe care celebritatile le folosesc pentru a arata tinere

Pana la urma am slabit 15 kg pana acum si sunt mai mult decat multumita.

Experienta Alexandrei a fost insa diferita: “Eu m-am gandit sa-l tin asta vara. Auzisem de el de pe internet si-mi propusesem sa slabesc 15 kg pana la Craciun. Din pacate insa, nu l-am putut urma ca la carte decat 3 zile. Mai luam cate un fruct, cate o tarta. Dupa 3 luni, m-am lasat de tot. Era prea greu si nu cred nici ca e prea sanatos. Nu pot sa nu mananc deloc cereale, iar vara, cu toate fructele, era un chin! Sa nu ma ating de cirese, de capsune, de caise… Nu am avut destula vointa. Poate altii pot…


Un comentariu
  1. Am inceput Dieta Dukan pe 15 ianuarie 2011 cu o greutate de 55,6 kg la o inaltime de 160cm, stabilind ca obiectiv 50kg (si nu 51,8 cum imi indicau rezultatele simularii efectuate pe http://www.regimedukan.com
    Am respectat intocmai indicatiile dr Dukan fara nicio abatere si fara alimente de pe lista \”toleratelor\”
    Pe 18 februarie ajunsesem deja la 49,8 kg.
    Am inceput la aceasta data perioada de consolidare. Au trecut de atunci 18 zile si greutatea mea oscileaza intre 48,5 si 49,5.
    Daca a functionat la mine, va functiona si la altii.
    Curaj!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.