Regimul de slabire care ne intoarce la alimentatia stramosilor

Dupa Atkins, Montignac, South Beach, va vom prezenta azi regimul pus la punct de medicul si biologul Seignalet, regim ce-i poarta numele. Creatorul sau se lauda cu un numar de 91 de afectiuni care ar fi remediate prin urmarea acestei diete. Regimul Seignalet este un regim hipotoxic, zis si ancestral. Principiul de baza: reintoarcerea la radacini. Adica la alimentatia pe care oamenii o aveau, de pilda, acum 10 000 de ani. O alimentatie mai simpla si mai aproape de natura. Medicul pretinde ca aceasta dieta se dovedeste benefica atat pentru bolnavii de afectiuni precum cancerul, cat si pentru cei care se lupta cu acneea, scleroza in placi, migrene, psoriazis, depresie sau astm.

Cele sase reguli de baza:

1. Eliminarea tuturor produselor lactate
Medicul Seignalet sustine ca adultii nu pot digera proteinele din niciun fel de lapte (vaca, oaie, capra, magar), nici din produsele derivate (unt, branza, iaurt, smantana).

2. Eliminarea tuturor cerealelor care contin gluten
Cerealele cu gluten provin cel mai adesea din hibrizi ca urmare a modificarilor genetice. Graul, porumbul, secara, orzul, ovazul trebuie eliminate total. Medicul era de parere ca organismul uman nu s-a adaptat sufficient pentru a putea asimila aceste elemente. Porumbul, desi nu contine gluten, trebuie si el eliminate din alimentatie intrucat este rezultatul mai multor incrucisari. De asemenea, trebuie eliminate paine, pizza, pastele si orice fel de derivate, in general.

Citeste si:  Machiaj natural si simplu (video)

Ce ne mai ramane? Orezul, susanul, chinoa si meiul.

3. Eliminarea metodelor de pregatire care presupun folosirea unor temperaturi mai mari de 110 grade
Seignalet sustinea ca ideal este sa consumam alimente crude. Daca tinem insa la prepararea termica, atunci trebuie sa avem grija sa nu depasim 110 grade intrucat la aceasta temperature vitaminele, substantele nutritive, omega 3 si antioxidantii sunt distruse sunt si devin toxice.
Total interzisa este si folosirea cuptorului cu microunde.
Metode preferate: bain marie, fierberea, mancarurile inabusite, prepararea la aburi si la cuptor (temperaturi mici, timp indelungat).

Citeste si:  Fragilitatea pielii corpului

4. Eliminarea anumitor uleiuri si margarine
Doctorul propune inlocuirea grasimilor saturate sau cele de origine animale cu uleiul de masline extravirgin, uleiul de rapita, de nuci, de alune bio si produse prin presarea la rece. Eliminarea tuturor uleiurilor nebio, din plante pentru a caror crestere s-au folosit pesticide.

5. Consumul alimentelor bio
Aici nu credem ca mai este nevoie de niciun fel de explicatie. In plus, se recomanda privilegierea consumului de peste oceanic.

6. Suplimente
Medicul recomanda suplimentele pentru a suplini anumite lipsuri. Asadar, vitaminele, sarurile minerale si oligo-elementele nu trebuie sa lipseasa din meniul zilnic. Nici probioticele pentru a ajuta intestinele sa-si reechilibreze flora. Justificarea prezentei suplimentelor consta in aceea ca o serie de alimente au disparut din alimentatia noastra odata cu raspandirea agriculturii intensive.

Lista alimentelor premise
Carne, oua crude, peste crud (iubitorii de sushi se vor bucura), crustacee si fructe de mare, mezeluri crud-uscate.
Legume verzi preparate la aburi sau inabusite, cruditati.
Fructe proaspete.
Orez.
Ciocolata neagra cu moderatie.
Masline verzi si alte oleaginoase crude.
Miere si polen.
Uleiuri extravirgine obtinute prin presare la rece.
Sare.
Apa de la robinet si apa minerala.
Ceai si infuzii cu moderatie.
Toate bauturile alcoolice cu moderatie. Berea este exclusa.

Citeste si:  Frumoasa adormita

Regimul nu este asadar neaparat unul de slabire, ci unul ce are drept scot reechilibrarea florei intestinale pentru a ajuta corpul in lupta sa cu anumite afectiuni. Ca orice regim insa, are adepti si are si oameni care-l contesta.

O dieta care promoveaza consumul de salate, sushi, fructe si legume proaspete nu poate fi decat benefica si duce cu siguranta la pierderea de kilograme. Pe de alta parte insa, din cauza restrictiilor destul de dure, riscul de abandon inca din primele zile este deloc neglijabil.

In plus, exista riscul de intoxicatii alimentare din cauza consumului mare de alimente crude. Nu este recomandabil nici copiilor, persoanelor in varsta sau femeilor insarcinate.


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.